سخنگوی سازمان سنجش آموزش: نام نویسی آزمون سراسری از امروز آغاز می‌شود

نام نویسی آزمون سراسری سال 1398 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ازامروزآغاز می‌شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: داوطلبان می‌توانند تا دوم اسفند 97 با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در این آزمون نام نویسی کنند.
حسین توکلی با بیان اینکه این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های با آزمون کنکور 98 برگزار می‌شود افزود: فهرست کدرشته محل‌های بدون آزمون نیز که پذیرش در آن‌ها براساس سوابق تحصیلی است در سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر شده است.
وی گفت: پذیرش در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی با آزمون براساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی است.


توکلی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام حاوی شرایط و ضوابط نام نویسی در کنکور سال 98 نیز همزمان با آغاز نام نویسی در این سایت اینترنتی منتشر می‌شود.
وی گفت: این آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجه برگزار می‌شود.
توکلی افزود: هزینه نام نویسی در هر یک از گروه‌های آزمایشی این آزمون 275 هزار ریال است که با کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل پرداخت است.
وی گفت: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی نیز باید علاوه بر مبلغ یاد شده مبلغ 138 هزار ریال دیگر به روش یاد شده پرداخت کنند.
توکلی افزود: کارت شرکت در آزمون سراسری 98 از دوشنبه 10 تیر و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش توزیع و این آزمون روز‌های پنجشنبه و جمعه 13 و 14 تیر 98 برگزار می‌شود.
وی گفت: این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگران دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی؛ دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی؛ موسسات آموزشی عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی که پذیرش در آن‌ها با آزمون است؛ برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت وزیر صمت: بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود وزیر ورزش و جوانان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه: فولاد مبارکه اصفهان در توسعه ورزش بسیار موفق عمل کرده است‏ جدال 30 ساله سلمان رشدی مرتد با کابوس مرگ این وحدت کلمه را نهادینه کنیم پاسخ قاطع ایران به اظهارات پر از خشم و عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا ظریف: ترامپ در چهل سال سیاست شکست خورده آمریکا تجدیدنظر کند محسنی اژه ای: رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال معرفی می‌شود ترکی الفیصل از راز ارتباط 25 ساله اعراب با رژیم صهیونیستی پرده برداشت سناتور آمریکایی: 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند انگلیس آمریکا توانایی تحریم استفاده کنندگان از سازوکار مالی اروپا را ندارد ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران دادستان تهران تشریح کرد: جزئیات عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دکتر ظریف در نشست بررسی سیاست خارجی 40 ساله جمهوری اسلامی: با هیچ کشوری سرجنگ نداریم؛ اما از خودمان با قدرت دفاع می‌کنیم به دعوت رسمی پوتین و برای شرکت در نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه؛ رئیس جمهور فردا عازم سوچی می‌شود سومین دادگاه محاکمه متهمان محیط‌زیستی برگزار شد سخنگوی سازمان سنجش آموزش: نام نویسی آزمون سراسری از امروز آغاز می‌شود تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه پاسخ موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی به ادعای مطهری