سناتور آمریکایی: 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند

یک سناتور آمریکایی گفت که محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی باعث مرگ 85 هزار کودک یمنی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «کریس مورفی» سناتور دموکرات گفت که در پی حمله ائتلاف سعودی و محاصره یمن، دست کم 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری از بین رفته‌اند.
وی افزود: با وجود کشته شدن این تعداد از کودکان، برخی از حقوق‌دانان از ما می‌خواهند که نقش خود برای متوقف کردن این کابوس را ایفا نکنیم!
«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن نیز گفت که نیاز فوری دسترسی به انبار غلات محاصره شده در یکی از خطوط نبرد در شهر ساحلی الحدیده افزایش یافته است.گریفیتس علت این امر را احتمال فاسد شدن غلات انبار شده دانست و توضیح داد که غلات برنامه جهانی غذا در سیلوهای نزدیک دریای سرخ بیش از پنج ماه است که دست نخورده و در معرض خطر پوسیدگی قرار گرفته است.


به گزارش رویترزجنگی که از تقریبا چهار سال پیش در یمن جریان دارد و تاکنون با کشته شدن ده‌ها هزار نفر همراه بوده، علاوه بر ان میلیون‌ها نفر را در آستانه قحطی قرار داده است.
سازمان ملل در تلاش است تا آتش‌بس و خروج نیروهای نظامی از الحدیده را عملی کند جایی که نقطه ورود اصلی بیشتر واردات به یمن است و در ماه دسامبر در سوئد بر سر آن میان طرف‌های یمنی توافق شده است.
مردم یمن از زمان حمله ائتلاف سعودی یعنی ششم فروردین سال 1394 تاکنون خسارات جبران ناپذیری متحمل شده‌اند و نتیجه این جنگ نابرابر مرگ هزاران یمنی بوده است.
سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده از زمان آغاز تهاجم نظامی به یمن هر هفته 123 یمنی کشته شده‌اند.این درحالیست که به تایید سازمان ملل، جان 13 میلیون یمنی به خاطر کمبود غذا در معرض تهدید است، بیش از 400 هزار کودک در یمن بر اثر سوءتغذیه شدید در معرض مرگ قرار دارند و دو میلیون و 500 هزار نفر دیگر نیازمند درمان هستند.
با درنظر گرفتن این وضعیت ناگوار، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد اذعان کرده، توافق سوئد هنوز تاثیری بر مردم یمن نداشته است.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت وزیر صمت: بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود وزیر ورزش و جوانان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه: فولاد مبارکه اصفهان در توسعه ورزش بسیار موفق عمل کرده است‏ جدال 30 ساله سلمان رشدی مرتد با کابوس مرگ این وحدت کلمه را نهادینه کنیم پاسخ قاطع ایران به اظهارات پر از خشم و عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا ظریف: ترامپ در چهل سال سیاست شکست خورده آمریکا تجدیدنظر کند محسنی اژه ای: رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال معرفی می‌شود ترکی الفیصل از راز ارتباط 25 ساله اعراب با رژیم صهیونیستی پرده برداشت سناتور آمریکایی: 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند انگلیس آمریکا توانایی تحریم استفاده کنندگان از سازوکار مالی اروپا را ندارد ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران دادستان تهران تشریح کرد: جزئیات عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دکتر ظریف در نشست بررسی سیاست خارجی 40 ساله جمهوری اسلامی: با هیچ کشوری سرجنگ نداریم؛ اما از خودمان با قدرت دفاع می‌کنیم به دعوت رسمی پوتین و برای شرکت در نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه؛ رئیس جمهور فردا عازم سوچی می‌شود سومین دادگاه محاکمه متهمان محیط‌زیستی برگزار شد سخنگوی سازمان سنجش آموزش: نام نویسی آزمون سراسری از امروز آغاز می‌شود تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه پاسخ موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی به ادعای مطهری