این وحدت کلمه را نهادینه کنیم

بسم‌الله الرحمن الرحیم
افتخار بزرگی که در آستانه پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد، به اعتراف دوست و دشمن به قدری عظیم و برجسته است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. رسانه‌های معاند، بدون آنکه به عمق اعترافات خود پی ببرند، از مدتها قبل درباره «40 سال شکست» سخن می‌گفتند. شاید آنها می‌خواستند پیروزی انقلاب اسلامی و پیامدهایش را وارونه جلوه دهند ولی بدون آنکه خود بخواهند از 40 سال شکست و ناکامی خود در مواجهه با انقلاب اسلامی پرده برداشتند و اقتدار این ملت را به نمایش گذاشتند. آنچه در 22 بهمن به نمایش درآمد، نماد اقتدار، عزتمندی، استقامت و سربلندی ملتی انقلابی است که دوست و دشمن را چه بسا به یک اندازه به تعجب واداشت.
کسانی آرزو داشتند در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افول قدرت انقلاب و پایان حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند ولی آنچه در برابر دیدگان آنها متجلی شد، ابعاد عظمت و سرافرازی ملتی را به نمایش گذاشت که در زیر بار سخت‌ترین تحریمهای ظالمانه، با اراده‌ای استوار به قدرت نمائی پرداخت و حیله‌های دشمن را یکجا و در یک صحنه تاریخی و به یادماندنی، خنثی و بی‌اثر ساخت.
ناگفته پیداست که مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد ولی این ملت فهیم و قدرشناس در میدان عمل نشان داد که قدر و منزلت انقلاب عظیمی را که خود به وجود آورده و چهل سال پس از پیروزی برای آن خون داده و خون دل خورده، به خوبی می‌داند و برای بقاء آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.


آنچه در 22 بهمن متجلی شد، باید مبنای محاسبات جدیدی برای دوستان و دشمنان انقلاب و اسلام باشد. دوستان و یاوران انقلاب لازم است با درک حساسیتها، پیچیدگی‌ها و ظرافتهای کار، خود را برای برنامه ریزی در جهت شکوفائی و پیشرفت روزافزون با هدف ترسیم آینده‌ای درخشان‌تر آماده و تجهیز نمایند و با ابزارهای کارآمدتری برای خدمت به اسلام و انقلاب و کشور، تمامی استعدادها و ظرفیت‌های ممکن را به کار گیرند. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که بعضی به طور ناخواسته، کلام و پیام و قلم خود را شاید به امید و انگیزه خدمت رسانی ولی در جهت ایجاد نومیدی و سرخوردگی نیروها در زیر خیمه انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند و با سیاه‌نمائی سرگرم کاری هستند که حتی از دشمن هم بر نمی‌آید.
دشمن، دشمن است و از او انتظاری جز دشمنی نمی‌توان داشت ولی از دوستان که برای تقابل با رقبای خود از هر فرصتی ولو به زیان کلیت انقلاب و نظام و کشور هم نمی‌گذرند، انتظار می‌رود با دیدن اینهمه عزتمندی، عظمت و اقتدار، در خط مشی خود تجدیدنظر کنند و به آغوش مردم باز گردند و مشخصاً از بازی در زمین دشمن بپرهیزند. وحدت کلمه‌ای که مردم در اوج هوشمندی و درایت در مراسم پرشکوه 22 بهمن به نمایش گذاشتند، دشمن را هم خیره کرد. اگرچه قلمهای مسمومی در تمام دوران گذشته برای ایجاد تردید و نفاق به کار گرفته شد و از هر تریبونی برای سمپاشی و سیاه نمائی سوءاستفاده شد ولی چشمه جوشان و زلال انقلاب، همه ناپاکی‌ها را از چهره انقلاب و نظام و کشور زدود و هیمنه انقلاب را به تمامی در یک تصویر انعکاس داد. زیبنده و سزاوار نیست که این تصویر ماندگار و دوست داشتنی از انقلاب و نظام را با زشتی و پلشتی برخوردهای باندی و جناحی لکه‌دار کنیم و نفرت و انزجار در جامعه پراکنده سازیم و ملتی را که با چنین صمیمیت و صفائی در صحنه حاضر است، به تردید بیندازیم. خوشبختانه به برکت خون شهدا و با مقاومت ملت در طول این مبارزات نفس گیر، شاهد پیروزی نهضتی هستیم که با شعار و شعائر اسلامی در صحنه درخشیده و ترفندهای دشمن را یکی پس از دیگری ناکام ساخت عقل و منطق ایجاب می‌کند که برای حفظ حرمت اسلام هم که شده، از غرور، تکروی و رفتارهای ناهنجار باندی و جناحی بپرهیزیم و رفتارهای دشمن پسند را یکسره کنار بگذاریم. ورود به پنجمین دهه پیروزی انقلاب نشانگر آن است که تدریجاً عرصه به نسلهای دوم و سوم انقلاب واگذار می‌شود که یا روزهای پر مخاطره و سالهای پرحادثه صدر انقلاب را ندیده‌اند و یا ذهنیت جامع و کاملی از آن دوران سخت و سرنوشت ساز کشور ندارند و در نتیجه انعکاس دقیق، صحیح و موثر این خاطره‌ها بسیار تعیین‌کننده است که تحقق آن به برنامه ریزی و جامع نگری نیازمند است.
افتخار بزرگ مردم ایران این است که حماسه حضور وحدت بخش و تاثیرگذار آنها تمامی طرح‌های شیطانی گذشته و حال و در صدر آنها بازی سیاسی در لهستان را به کلی کم رنگ و بلکه بی‌رنگ ساخت. محور شرارت غربی – عبری – عربی امیدوار بود که در روزهای پس از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در ورشو به نمایش نامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا کند ولی این ترفند رسوا پیشاپیش به شکست انجامید.
صرفنظر از این مسائل، مسئولین نظام در هر رده‌ای از مسئولیت که هستند، با درک و آگاهی از پشتوانه عظیم مردمی نظام باید با اعتماد به نفس بیشتر و با دلگرمی افزونتر برای تحقق برنامه‌ها و اهداف کشور تلاش کنند و از این خزانه عظیم و گرانقدری که ملت در اختیارشان قرار داده، به گونه‌ای استفاده کنند که موجبات عزت و افتخار و سربلندی روزافزون جامعه را فراهم سازند تا بالندگی و اقتدار نظام را بیش از پیش انعکاس دهند.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت وزیر صمت: بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود وزیر ورزش و جوانان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه: فولاد مبارکه اصفهان در توسعه ورزش بسیار موفق عمل کرده است‏ جدال 30 ساله سلمان رشدی مرتد با کابوس مرگ این وحدت کلمه را نهادینه کنیم پاسخ قاطع ایران به اظهارات پر از خشم و عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا ظریف: ترامپ در چهل سال سیاست شکست خورده آمریکا تجدیدنظر کند محسنی اژه ای: رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال معرفی می‌شود ترکی الفیصل از راز ارتباط 25 ساله اعراب با رژیم صهیونیستی پرده برداشت سناتور آمریکایی: 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند انگلیس آمریکا توانایی تحریم استفاده کنندگان از سازوکار مالی اروپا را ندارد ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران دادستان تهران تشریح کرد: جزئیات عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دکتر ظریف در نشست بررسی سیاست خارجی 40 ساله جمهوری اسلامی: با هیچ کشوری سرجنگ نداریم؛ اما از خودمان با قدرت دفاع می‌کنیم به دعوت رسمی پوتین و برای شرکت در نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه؛ رئیس جمهور فردا عازم سوچی می‌شود سومین دادگاه محاکمه متهمان محیط‌زیستی برگزار شد سخنگوی سازمان سنجش آموزش: نام نویسی آزمون سراسری از امروز آغاز می‌شود تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه پاسخ موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی به ادعای مطهری