جدال 30 ساله سلمان رشدی مرتد با کابوس مرگ

فردا سالگرد صدور فرمان تاریخی حکم ارتداد و اعدام سلمان رشدی از جانب امام خمینی(ره) است. صدور این فرمان در 25 بهمن منجر به راه افتادن موجی عظیم در راستای محکوم کردن اسلام ستیزی شد.آنچیزی که از لحظه صدور فرمان حضرت امام تا امروز ادامه پیدا کرده، تبدیل شدن دنیا به جهنم برای سلمان رشدی است، هرچند که دولت‌های متخاصم تمام تلاش شان را در راستای حفظ جان این مزدور مهدور الدم انجام داده‌اند.
سلمان رشدی نویسنده‏ هندی الاصل، به سال 1326 ه.ش در خانواده‏‌ای مسلمان در بمبئی متولد شد، و در سیزده سالگی جهت تحصیل به انگلستان اعزام شد و مدتی با نوشتن مقالات تبلیغی در انگلیس به تامین مخارج زندگی پرداخت و سپس شناسنامه‏ انگلیسی گرفت و تبعه‏ آنجا شد.
رشدی در مصاحبه با مجله‏ اشپیگل در 21 اردیبهشت 1371، درباره‏ خانواده‏‌اش می‏گوید: «خانواده‏ من به اسلام گرایش داشتند، ولی در خانه ما از دین خبری نبود. فقط سالی یک بار مرا برای عبادت به مسجد می‏بردند. مثل مراسم سال نو در نزد مسیحیان، یک دایه ‏ مسیحی داشتم...، اکثر دوستان من غیرمسلمان بودند. پدرم از قانون قرآن در منع نوشیدن مشروبات الکلی تبعیت نمی‏کرد. خوشبختانه می‏توانم بگویم که پدر و مادر من مسلمان بدی بودند».
رشدی در طول زندگی خود در انگلیس به بی‌‏دینی و بی‌اعتقادی مطلق می‏رسد و در نهایت، منکر خدا می‏شود و این عقیده را رسما در مصاحبه با مجله اشترن در 7 آبان 1371، تحت عنوان «من قهرمان نیستم» بیان می‏کند. چنین نویسنده‏‌ای تحت حمایت غرب و صهیونیسم به منظور مقابله با رشد روز افزون اسلام خواهی در جهان، دست به تالیف کتاب «آیات شیطانی» می‏زند. و آن را «اثری، حاوی ضدیت و شک بنیادی می‏نامد» و در آن به مقام مقدس حضرت پیامبر اکرم(ص) و به مقدسات مسلمین اهانت می‏کند.


30 سال پیش، دقیقاً در 25 بهمن ماه سال 1367 انتشار حکمی ازسوی حضرت امام خطاب به مسلمانان، دنیا را تکان داد. در این حکم که از جماران صادر شد، آمده بود:
« انا للّه و انا الیه راجعون
به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان مى‌رسانم مولف کتاب آیات شیطانى که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتواى آن، محکوم به اعدام مى‌باشند. از مسلمانان غیور مى‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسى جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است. انشاءاللّه. ضمناً اگر کسى دسترسى به مولف کتاب دارد ولى خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفى نماید تا به جزاى اعمالش برسد.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته »
در پی انتشار حکم امام خمینی علیه نویسنده کتاب آیات شیطانی، ازسوی میرحسین موسوی نخست‌وزیر وقت نیز بیانیه‌ای انتشار یافت که در آن، روز چهارشنبه 26 بهمن 1367 عزای عمومی اعلام شد. پس از این حکم تاریخی، رسانه‌های غربی برای نجات جان سلمان رشدی اینگونه القا کردند که اگر سلمان رشدی توبه کند، حکم اعدامش لغو می‌شود اما دفتر امام خمینی(ره) بلافاصله این توطئه را اینگونه خنثی کرد:
« رسانه‌هاى گروهى استعمارى خارجى به دروغ به مسئولین نظام جمهورى اسلامى نسبت مى‌دهند که اگر نویسنده کتاب آیات شیطانى توبه کند حکم اعدام درباره او لغو مى‌گردد. امام خمینى-مد ظله-فرمودند: این موضوع صددرصد تکذیب مى گردد. سلمان رشدى اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامى هم خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند. حضرت امام اضافه کردند: اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریع‌تر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می‌خواهد به عنوان جایزه یا مزد عمل به او بپردازند. »
در روز نهم اسفند سال 67 مجلس شورای اسلامی طی جلسه فوق العاده‌ای با اعلام یک ضرب الاجل یک هفته‌ای برای انگلیس، هرگونه رابطه سیاسی با دولت انگلیس را منوط به عذرخواهی مقامات انگلیسی و تجدید نظر آنان در مواضع غیر اصولی شان نسبت به جهان اسلام و کتاب "آیات شیطانی"، در طول این یک هفته دانست. وزیر خارجه انگلیس ضمن ابراز تاسف از انتشار کتاب آیات شیطانی، خود و دولت متبوع خود را جدا از مسئولیت انتشار این کتاب دانست، لیکن این اظهارات و موضعگیری‌ها به خاطر آنکه فاقد عذرخواهی رسمی و علنی لندن از مسلمانان بود، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شانزدهم اسفند ماه 67 و در پایان مهلت یک هفته‌ای مجلس شورای اسلامی رسما روابط سیاسی خود را با انگلیس قطع کرد.
وزرای خارجه 46 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی در 25 اسفند 1367 در قطعنامه پایانی خود کتاب سلمان رشدی را یک اثر کفرآمیز اعلام و شدیداً آن را محکوم کردند. این قطعنامه همچنین به تبعیت از حضرت امام، ضمن مرتد خواندن سلمان رشدی، از تمامی کشورهای عضو خواست این اثر را در کشور خود ممنوع نمایند. قطعنامه از بنگاه‌های ناشر خواست هرچه سریع‌تر این اثر را از گردش خارج کنند و هر بنگاه انتشاراتی را که به این درخواست احترام نگذارد، تحریم نمایند.
14 کشور اروپایی پس از آن یکباره سفرای خود را از ایران خارج کردند و پس از گذشت چند ماه، مجبور به بازگشت به ایران شدند و با شرمساری سفارتخانه‌های خود را از نو بازگشایی کردند.
مرتد پرهزینه
سلمان رشدی از لحظه صدور حکم امام خمینی(ره) مخفی شد و پلیس انگلیس (اسکاتلندیارد) حفاظت از وی را در مکانهائی نامعلوم برعهده گرفت. هزینه‌های محافظت از او در سال بین یک تا 10 میلیون پوند تخمین زده می‌شد؛ در حدی که یکبار شاهزاده چارلز (ولیعهد انگلستان) اعلام کرد: سلمان رشدی سرباری پرخرج برای مالیات دهندگان انگلیسی است.
همچنین شرکت هواپیمایی "بریتیش ایرویز"، حضور رشدی را در هواپیماهای خود تا سال 1998 ممنوع اعلام کرد و شرکت هواپیمایی «ایرکانادا» نیز چند سال سفر رشدی را با پروازهای خود غیرممکن اعلام نمود.
سلمان رشدی با وجود خشم جهان اسلام علیه خود، از تجدید چاپ کتاب کفرآمیز خود صرف نظر نکرد و زمانی که انگلستان حاضر به چاپ ارزان قیمت این کتاب (بدون جلد گالینگور و با کاغذ کاهی) نشد، آن را به آمریکا برد و به صورت ارزان قیمت (برای سهولت خرید عمومی‌ آن) به چاپ رساند. سلمان رشدی در یکی از آخرین کتاب‌های خود، به فلاکت و ذلت پس از انتشار کتاب "آیات شیطانی" اشاره می‌کند. وی در کتاب خود با اشاره به مجروحیت مترجم ایتالیایی کتابش توسط مسلمانان ایتالیایی تا سر حد مرگ و به هلاکت رسیدن مترجم ژاپنی آیات شیطانی بر اثر حمله مسلمانان ژاپنی، از روز اعدام ناشر نروژی کتابش به این شکل یاد می‌کند: «روزی که ناشر نروژی مورد اصابت گلوله قرار گرفت یکی از بدترین روزهای عمر من است.»
او در آن ایام تنها طی 20 روز 13 بار محل خواب خود را تغییر داد. چنان فضای جهنمی بر زندگی او حاکم گردید که همسرش از وی جدا شد و در مطبوعات وی را «فردی بزدل» نامیدند. حتی کار به جایی رسید که تنها چند ماه پس ازحکم تاریخی امام خمینی(ره)، "مصطفی مازح "جوان لبنانی خود را برای اجرای حکم امام خمینی به انگلیس رساند و در هتل محل نگهداری سلمان رشدی مستقر شد که پیش از انجام عملیات، بمب منفجر شد و مصطفی در راه اجرای حکم تاریخی اعدام سلمان رشدی به شهادت رسید.
اختفای شدید و تلاش برای حفظ جان، چنان فضای جهنمی بر زندگی این نویسنده مرتد حاکم کرد که او به گفته همسران سابق و برخی از محافظانش، دچار حالات روانی و عصبی شدیدی شد. "رون ایوانز" محافظ شخصی سلمان رشدی به دلیل آنکه در کتابش (در خدمت ارباب خانم: 2008) پیرامون اختلالات روانی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی نوشته بود، ازسوی دادگاه محکوم به پرداخت غرامت شد.
در بخشی از کتاب جنجالی محافظ سابق رشدی آمده است:
"رشدی به حدی از انتشار کتاب آیات شیطانی ترسیده بود که به مدت 10 سال از ما به عنوان محافظانش می‌خواست که شب‌ها در منزلش بمانیم و تا صبح مواظب او باشیم و مبلغ اضافه‌کاری ما را نیز شخصاً تقبّل می‌کرد. اما برای دریافت کل مبلغ همیشه مشکل داشتیم. حتی گاهی اوقات که مجبور بودیم او را تنها بگذاریم، به حدی مضطرب و نگران بود که چند بار مجبور شدیم از روی اجبار او را درون کمد دیواری پنهان نماییم، درب را قفل کنیم و کلید آن را با خود ببریم."
رشدی ملعون سالها در پناه دستگاه‌های امنیتی انگلیس در مخفیگاه‌ها به سر می‌برد و چون مردم انگلیس به مخارج هنگفت نگهداری او اعتراض کردند، دولت انگلیس از ادامه حفاظت از او خودداری کرد و وی ناچار به آمریکا پناه برد و اکنون در پناه ماموران امنیتی شیطان بزرگ روزگار حقارت باری را می‌گذراند.
پناه بردن مرتد به امریکا
در سال‌های اخیر، سلمان رشدی در آمریکا زندگی می‌کند و علاوه بر آن که به ریاست انجمن قلم آمریکا رسید، توسط دولت آمریکا محافظت می‌شود. اختاپوس رسانه‌ای غرب تاکنون بارها اعلام کرده است که حکم اعدام این نویسنده از طرف ایران پس گرفته شده است که هر بار با واکنش سریع آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، این مسئله تکذیب و اعلام شد که حکم یک مرجع قابل نقض نمی‌باشد و حتی پس از فوت او نیز بر همه مسلمانان لازم‌الاجراست. آخرین بار نیز در پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال 1383 بر مهدورالدم بودن سلمان رشدی و لازم‌القتل بودن او تاکید شد.
از سال 1367 با صدور فتوای حضرت امام(ره) بر قتل رشدی ملعون، بارها افراد غیوری برای اجرای حکم اعدام رشدی مرتد اقدام کردند ولی با توجه به مراقبت شدید دولت‌ها و سرویس‌های امنیتی غربی موفق به انجام آن نشدند، اما او همچنان تحت تعقیب است، و روزی به سزای عمل ننگین خود خواهد رسید.
در طول 30 سال گذشته، هم رشدی و هم حامیانش در مقابله با مسلمانان سنگ تمام گذاشتند تا شاید بتوانند این حکم تاریخی را شکسته و یا رخنه‌ای در آن ایجاد کنند ولی چیزی عاید آنها نشد و مسلمانان جهان همچنان مترصد موقعیتی هستند تا به وظیفه انقلابی و شرعی خود عمل کنند. بوق‌های تبلیغاتی، محافل مساله‌دار و کسانی که با دریافت پول و رشوه در این سالها با رشدی همدردی و همراهی می‌کردند، همه و همه از حیثیت خود سرمایه‌گذاری کردند ولی نتوانستند برای رشدی چیزی بیشتر از آنچه در ابتدا داشت، یعنی برگه حکم اعدام، بدست بیاورند، با این تفاوت که همه حامیان رشدی به اندازه خود وی در این زمینه رسوا شده و ثابت کردند که از دست آنها هم کاری ساخته نیست و سلمان رشدی هفتاد ساله باید تا ابد از کابوس مرگ مخفی باشد.
*رشدی در مصاحبه با مجله‏ اشپیگل در 21 اردیبهشت 1371، درباره‏ خانواده‏‌اش می‏گوید: «خانواده‏ من به اسلام گرایش داشتند، ولی در خانه ما از دین خبری نبود. فقط سالی یک بار مرا برای عبادت به مسجد می‏بردند. مثل مراسم سال نو در نزد مسیحیان، یک دایه ‏ مسیحی داشتم...، اکثر دوستان من غیرمسلمان بودند. پدرم از قانون قرآن در منع نوشیدن مشروبات الکلی تبعیت نمی‏کرد. خوشبختانه می‏توانم بگویم که پدر و مادر من مسلمان بدی بودند»
* سلمان رشدی از لحظه صدور حکم امام خمینی(ره) مخفی شد و پلیس انگلیس (اسکاتلندیارد) حفاظت از وی را در مکانهائی نامعلوم برعهده گرفت. هزینه‌های محافظت از او در سال بین یک تا 10 میلیون پوند تخمین زده می‌شد؛ در حدی که یکبار شاهزاده چارلز (ولیعهد انگلستان) اعلام کرد: سلمان رشدی سرباری پرخرج برای مالیات دهندگان انگلیسی است
*در بخشی از کتاب جنجالی محافظ سابق رشدی آمده است: "رشدی به حدی از انتشار کتاب آیات شیطانی ترسیده بود که به مدت 10 سال از ما به عنوان محافظانش می‌خواست که شب‌ها در منزلش بمانیم و تا صبح مواظب او باشیم و مبلغ اضافه‌کاری ما را نیز شخصاً تقبّل می‌کرد. اما برای دریافت کل مبلغ همیشه مشکل داشتیم. حتی گاهی اوقات که مجبور بودیم او را تنها بگذاریم، به حدی مضطرب و نگران بود که چند بار مجبور شدیم از روی اجبار او را درون کمد دیواری پنهان نماییم، درب را قفل کنیم و کلید آن را با خود ببریم."
*رشدی ملعون سالها در پناه دستگاه‌های امنیتی انگلیس در مخفیگاه‌ها به سر می‌برد و چون مردم انگلیس به مخارج هنگفت نگهداری او اعتراض کردند، دولت انگلیس از ادامه حفاظت از او خودداری کرد و وی ناچار به آمریکا پناه برد و اکنون در پناه ماموران امنیتی شیطان بزرگ روزگار حقارت باری را می‌گذراند
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت وزیر صمت: بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود وزیر ورزش و جوانان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه: فولاد مبارکه اصفهان در توسعه ورزش بسیار موفق عمل کرده است‏ جدال 30 ساله سلمان رشدی مرتد با کابوس مرگ این وحدت کلمه را نهادینه کنیم پاسخ قاطع ایران به اظهارات پر از خشم و عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا ظریف: ترامپ در چهل سال سیاست شکست خورده آمریکا تجدیدنظر کند محسنی اژه ای: رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال معرفی می‌شود ترکی الفیصل از راز ارتباط 25 ساله اعراب با رژیم صهیونیستی پرده برداشت سناتور آمریکایی: 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند انگلیس آمریکا توانایی تحریم استفاده کنندگان از سازوکار مالی اروپا را ندارد ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران دادستان تهران تشریح کرد: جزئیات عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دکتر ظریف در نشست بررسی سیاست خارجی 40 ساله جمهوری اسلامی: با هیچ کشوری سرجنگ نداریم؛ اما از خودمان با قدرت دفاع می‌کنیم به دعوت رسمی پوتین و برای شرکت در نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه؛ رئیس جمهور فردا عازم سوچی می‌شود سومین دادگاه محاکمه متهمان محیط‌زیستی برگزار شد سخنگوی سازمان سنجش آموزش: نام نویسی آزمون سراسری از امروز آغاز می‌شود تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه پاسخ موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی به ادعای مطهری