دبیر ستاد تنظیم بازار: از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت

تامین کالا‌های اساسی شب عید

دبیر ستاد تنظیم بازار از ذخیره سازی مناسب و کافی کالا‌های اساسی برای شب عید خبر داد
عباس قبادی دیروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه مباحث این جلسه ز بیشتر مربوط به موضوعات تنظیم بازار کالا‌های شب عید بود افزود: سیب و پرتقال و تنظیم بازار مرکبات و همچنین توزیع مناسب آن به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است یعنی توسط تعاون روستایی انجام می‌شود.


وی افزود: بیش از 50 هزار تن سیب و پرتقال خریداری و به استان‌ها هم ارسال شده است تقریبا 80 درصد سهمیه استان‌ها حمل و در سردخانه‌های هر استان ذخیره شده است که با تصویب کارگروه‌های تنظیم بازار به ریاست استانداران این سیب و پرتقال در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.
قبادی گفت: پیش‌بینی ما این است که نیمه اسفند که ما توزیع سیب و مرکبات را آغاز خواهیم کرد بتوانیم قیمت آن را نیز اعلام کنیم، ما به عنوان ستاد تنظیم بازار تکالیف عمده را به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که از جمله آن افزایش جوجه ریزی تا سقف 125 میلیون قطعه است که جزءکار‌های بسیار خوبی است که قول دادند اتفاق می‌افتد.
وی گفت: اگر این جوجه ریزی انجام شود تقریباً در کشور یک رکورد است و می‌تواند همه نیاز‌های عید و بعد از عید را تامین کند و حتی اختیار دادیم که در صورت نیاز برای حفظ ذخایر استراتژیک، واردات گوشت و مرغ انجام شود.
وی افزود: هفته گذشته ممنوعیت صادرات مرغ را از ابتدای اسفند ابلاغ کردیم که تا پایان ماه مبارک رمضان گوشت مرغ هم صادر نخواهد شد و تا حصول اطمینان از رسیدن نهاده‌های دامی این اقدام ادامه دارد در تامین جوجه یک روزه نیز در صورت لزوم واردات انجام می‌شود.
قبادی ادامه داد: خوشبختانه مقدار قابل توجهی نهاده‌های دامی به کشور وارد شده است و مشکلات ارزی و جابجایی پول هم در این بخش با کمک بانک مرکزی رفع شده است.
وی گفت:حدود یک میلیون تن از این کالا را وارد کشور کردیم و توزیع آن شروع شده و قرار است تا حصول اطمینان از رسیدن این کالا‌ها به درب مرغداری‌ها با تلاش همکاران ما در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی رصد شود.
وی افزود: در بحث قیمت هم اعلام کردیم هیچ فروشنده‌ای حق ندارد بالاتر از 11 هزار و 500 تومان مرغ گرم را در خرده فروشی‌ها عرضه کند و البته تشدید بازرسی‌ها را هم داریم.
وی گفت: قیمت جوجه یک روزه هم 2400 تومان اعلام شده که رقم بالاتر از این هم تخلف محسوب می‌شود که اگر مشاهده شود حتما برخورد تعزیراتی صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد تنظیم بازار افزود:برای گوشت قرمز هم برنامه‌های خوبی داریم کماکان گوشت قرمز در شبکه‌های توزیع عرضه می‌شود البته قرار بر این است که گوشت قرمز را در شبکه‌های خاص هم توزیع کنیم از جمله جامعه هدف کارکنان دولت که جزئیات آن در دو سه روز آینده اعلام خواهد شد.
قبادی افزود: از جهت موجودی مرغ و گوشت و موجودی کالا‌های اساسی مشکلی نداریم نقایصی بود که برطرف شد.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هفته آینده برای گوشت قرمز شاهد صف نخواهیم بود.
وی تاکید کرد:مشکلات ایجاد شده در بخش نهاده‌های دامی باعث شد تا در توزیع و قیمت گوشت و مرغ مشکلاتی به وجود بیاید که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
وی گفت: در بحث روغن، شکر و برنج ذخایر استراتژیک را در اختیار داریم و بخشی هم توسط وارد کنندگان وارد کشور شده که با تصویب کارگروه تنظیم بازار، در استان‌ها به ریاست استانداران در شبکه توزیع قرار می‌گیرد.
قبادی همچنین گفت: برای پوشاک شب عید اتحادیه‌ها و اصناف فروش‌های فوق‌العاده و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برپا میکنند کما اینکه فروش‌های فوق‌العاده به تدریج درحال شروع شدن است ضمن اینکه هیچگونه کمبود و افزایش قیمتی نخواهیم داشت البته ممکن است در برخی برند‌ها به دلیل متقاضی بیشتر، نوسانات داشته باشیم، اما در کل با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود آن هم به دلیل زیادی کالا.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت وزیر صمت: بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود وزیر ورزش و جوانان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه: فولاد مبارکه اصفهان در توسعه ورزش بسیار موفق عمل کرده است‏ جدال 30 ساله سلمان رشدی مرتد با کابوس مرگ این وحدت کلمه را نهادینه کنیم پاسخ قاطع ایران به اظهارات پر از خشم و عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا ظریف: ترامپ در چهل سال سیاست شکست خورده آمریکا تجدیدنظر کند محسنی اژه ای: رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال معرفی می‌شود ترکی الفیصل از راز ارتباط 25 ساله اعراب با رژیم صهیونیستی پرده برداشت سناتور آمریکایی: 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند انگلیس آمریکا توانایی تحریم استفاده کنندگان از سازوکار مالی اروپا را ندارد ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران دادستان تهران تشریح کرد: جزئیات عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دکتر ظریف در نشست بررسی سیاست خارجی 40 ساله جمهوری اسلامی: با هیچ کشوری سرجنگ نداریم؛ اما از خودمان با قدرت دفاع می‌کنیم به دعوت رسمی پوتین و برای شرکت در نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه؛ رئیس جمهور فردا عازم سوچی می‌شود سومین دادگاه محاکمه متهمان محیط‌زیستی برگزار شد سخنگوی سازمان سنجش آموزش: نام نویسی آزمون سراسری از امروز آغاز می‌شود تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه پاسخ موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی به ادعای مطهری