ایرانیان آمدند

بار دیگر در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مردم ایران با حضور در صحنه، جهان را متحیر کردند. آری، آنها آمدند تا با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت نمایند. آمدند تا به شهیدان بگویند ما هم چنان راه شما را ادامه می‌دهیم. آمدند تا دوستان انقلاب را خوشحال و دشمنان را ناامید نمایند. آمدند تا به مقام معظم رهبری لبیک بگویند. آمدند تا رقبا و دشمنان تاریخی این مرز و بوم را مایوس نمایند. آمدند تا به وادادگان به شرق و غرب بگویند ما به استقلال و آزادی کشور پایبندیم. بار دیگر آمدند تا این سخن حضرت امام (ره) که فرمودند چنین ملتی را در صدر اسلام نیز سراغ نداریم به منصه ظهور
برسانند.اما، در میان این مردم جوانان زیادی بودند که از بیکاری رنج می برند. کارگرانی که ماه ها حقوقی نگرفته و در تامین معیشت‌شان مانده‌اند. پدران و مادرانی که بر اثر گرانی و تورم شرمنده فرزندانشان هستند. مردمی که از تنگ‌نظری‌ها و کوته‌فکری‌ها را می‌بینند و خسته از باندبازی‌ها و جناح بازی های
بی حاصل مغایر با منافع ملی و امنیت ملی هستند. مردمی بر اثر اختلاس ها و حقوق های نجومی و تشدید اختلاف طبقاتی آسیب‌های زیادی دیده‌اند. از نگاه ابزاری و نادیده گرفته شدن توسط سیاست‌بازان خسته شده‌اند. از سوء‌مدیریت‌ها و انداختن مشکلات به گردن خارجی‌ها ناراحتند. آمدند تا بگویند در چهل سالگی انقلاب اظهار نظرها، اعمال و کردار و سیاست ها بایستی عقلانی و همراه با تدبیر و آینده‌نگری باشد. برای پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام آمدند. آری، علی‌رغم همه کاستی‌ها و نامهربانی‌ها آمدند تا بگویند ما هستیم و شما مسئولان (بی مسئولیت) نیستید. در این راستا:
1- حرکت‌ها و جنبش های آزادی‌خواهانه، استقلال طلبانه، عدالت خواهانه و ... ایرانیان که در جنبش مشروطه تبلور یافته بود و توسط روس‌ها سقط شد، در انقلاب 1357 به ثمر نشست. مردم آمدند تا بگویند ایران و انقلاب با هم هستند. او هست چون ایران هست. ایران، چون او هست.


2-ایرانیان آمدند تا به جهانیان بگویند، ایرانی در برابر هر مهاجمی که روی انقلاب و ایران تیغ بکشد و سلاح بردارد، براساس آموزه های وحیانی قرآن و آنچه تمدن و فرهنگ ستم ستیز ایرانی می‌گوید، می ایستد.
3- مردم ایران آمدند تا به همه بگویند، ملت دست از خواسته ها و مطالبات به شیوه مدنی و مبتنی بر حقوق شهروندی دست برنمی‌دارد، تا آنکه نظام – که بر اساس اصول انقلاب بنا شده است، از همان زاویه‌هایی که در برخی بخش‌ها انحراف یافته، به آرمان ها و اصول اولیه انقلاب بازگردد.