بهمنِ ۲۲ بهمن

 و ما خدا را دیدیم. یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ از جنس دیگری بود. خوش‌بین‌ترین سیاستمداران و تحلیلگران، با هیچ مقیاس و مستنداتی نمی‌توانستند این پیش بینی را به ضرس قاطع ابراز کنند که جمعیت شرکت کننده در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، یعنی سن کمّلین و در شرایط حاضر، بالاتر از عدد تمامی شرکت کنندگان در هر یک از جشن‌های بزرگداشت ۲۲ بهمن در طول ۳۹ سال گذشته خواهد بود؛ البته در گمانه‌زنی‌های خوشبینانه، شاید می‌شد این احتمال را هم در نظر گرفت اما، نه هرگز به ضرس قاطع؛ چرا؟! زیرا که تنها، آن صاحب قلوب و مقلب القلوب است که در این یوم الله اعظم انقلاب اسلامی ایران، می‌تواند دل‌های مردم را چنین متوجه حضور بی بدیل در این روز و در سراسر کشور کند. با آنکه هنوز تخمین تعداد جمعیتهای مردمی حاضر در این روز بزرگداشت و در سراسر کشور اعلام نشده است اما نگارنده با اطمینان و براساس مستنداتی کاملا محسوس و مشهود می‌تواند گواهی دهد که تهران، چنین جمعیتی را هرگز در طول ۳۹ سال گذشته به میزان جمعیت مردم حاضر در راهپیمایی بزرگداشت ۲۲ بهمن  ۱۳۹۷ به خود ندیده است. پس می‌توان روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ را در میان
 ایام الله انقلاب اسلامی، یوم الله الاکبر نامید.
در آیه ۸ سوره مبارکه صف، باریتعالی می‌فرماید: يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿۸﴾. مى‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد. در همین راستا، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله العظمی امام خمینی طلب ثراه در وصیت نامه الهی - سیاسی خود چنین تقریر کردند: «شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جدا است؛ هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام. و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده، عنایت شده است». آنچه از آیه قیّم مذکور و بیان الهی صریح آن رهبر رحیل به صراحت می‌توان استنباط کرد این است که ۲۲ بهمن ماه، روزی کاملا متمایز در میان ایام سال است چرا که خداوند عزیز، انقلاب اسلامی را به عنوان هدیه‌ای الهی و یک تحفه غیبی بسیار بزرگ به مردم ایران اسلامی عطا فرمود تا هم به فضل خود، مردم پاک نهاد ایران را به شرف منّت الهی معزز و مفتخر کند و هم در برابر کفار و مشرکین و معاندین روزگار، پرتوی جلوه نور الهی را منجلی و متجلی کند ولو به مقابله تمام صف کفار زمان و اکراه آنان.
با این همه، اقشار ملت بزرگوار ایران اسلامی باید بدانند که سرنوشت قوم بنی اسرائیل قابل تکرار است. زیرا، همانطور که خداوند متعال بر ملت و قوم بنی اسرائیل منت گذاشت و با برگزیدن موسی کلیم الله به رسالت و هرون به نبوت، سلام الله علیها، این قوم را برگزید تا با نجات از سیطره و جور فرعون و فرعونیان زمان، دین خدا را یاری کنند آن قوم در طول زمان، به کردار و گفتار، راه ناسپاسی خداوند را پیمودند و آنگونه شدند که حکم حلیت ربا را صادر، اقدام به بدعت گذاری‌هایی کردند که در ضدیت با تعالیم ادیان الهی بوده، حتی به کشتن حضرت مسیح علیه السلام و بسیاری از انبیاء الهی دیگر مبادرت ورزیدند که به غیر از حضرت مسیح علیه السلام، تعداد غیر قابل شمارشی از انبیاء الهی را از دم تیغ گذراندند، از این قوم برگزیده بنی اسرائیل در تاریخ، بخصوص از زمان بعثت خاتم الرسل محمد مصطفی (ص)، قوم مطرودی باقی ماند که حتی عنوان معاندترین قوم در کنار مشرکین را از حضرت حق تعالی در مقابله با مومنان گرفته اند، آنجا که در آیه ۸۲ سوره مبارکه مائده خداوند خطاب به رسول‌الله (ص) می‌فرماید: «به طور مسلم، يهود و مشركان را دشمن‌ترين مردم نسبت به  مؤمنان خواهي يافت». پس شکر این تحفه غیبی الهی در نظر و عمل، واجب ترین وظیفه آحاد مردم و تک تک ما می‌باشد. غیر از این شود، شک نباید کرد که سرنوشت قوم برگزیده بنی اسرائیل برای ما نیز قابل تکرار خواهد بود که نشاید و مباد که آن روز را حتی در ذهن قابل تصور و تحقق ببینیم.


عدم درک جامع و درست از ابعاد و مفهوم اداره یک جامعه از سوی بخش قابل توجهی از رده‌های مختلف مسئولین و اظهار نظر کنندگان از مردم کوچه و بازار گرفته تا تحلیلگران مدعی، همچنین برخی صاحبان منابر و کرسی‌های سخنرانی بخصوص در رسانه عمومی و هر رسانه دیگر اعم از رسانه‌های نوشتاری و دیداری و شبکه‌های اجتماعی در فضای سایبری، پیروی از هواهای نفسانی در شهوت - مال - قدرت‌پرستی در هر سطحی از جامعه، دوری از وحدت کلمه، بی توجهی به ابعاد جایگاه رکن رکین ولایت فقیه، کم توجهی به محرومان و اقشار ضعیف در جامعه و بسیار سر فصل‌های دیگر که اگر روز خدای نکرده در جامعه ما، صورت و وجهه غالب را پیدا کند آن روز، روز ترس از رسیدن وعده‌های عقوبت فراگیر الهی و از دست رفتن این تحفه الهی و هدیه غیبی یعنی انقلاب اسلامی ایران است که مباد و نیاید به مدد الهی و توجه بایسته و شایسته همگان.  حال که کلام به اینجا رسید، این یادداشت را با کلامی از امیر مومنان علی علیه السلام در دلایل سقوط حاکمان و دولتها به پایان می‌بریم. غرر الحکم و درر الکلم صفحه ۳۴۲ - الامام علی «ع» : یستدل عَلی اِدبار الدُّوَل بِاَربَعٍ؛ تَضییعُ الاُصول، وَ التَّمَسُّک بِالفروع، وَ تَقدیمِ الاراذِل، وَ تأخیرُ الأفاضِل. امام علی «ع» فرمودند: چهار چیز باعث شکست و سرنگونی دولت‌ها می‌‌شود: ۱- ضایع کردن اصول (مسائل کلیدی و مهم)، ۲- سرگرم شدن به فروع (امور حاشیه‌ای و کم ‌اهمیت)، ۳- به کار گماردن آدم‌های پَست و فرومایه و ۴- کنار گذاردن انسان‌های فاضل و کاردان.
کلام پایانی
بنابر آنچه در این نوشتار تحقیقی - تحلیلی گذشت، ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ چونان توده‌ای عظیم از بهمن بر سر براندازان این نظام الهی و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی فرود آمد تا آنجا که کنفرانس کم فروغ گذر از جمهوری اسلامی ورشو در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ در عمل تا حد یک شوی تبلیغاتی و کاملا بی فروغ تنزل کند. این قدرت مقابله با جبهه کفر نه به ما بلکه به تفضل و اراده و نور الهی در جهت نصرت انقلاب اسلامی ایران در روز ۲۲ بهمن ماه امسال حاصل و بار دیگر، امداد غیبی الهی شامل این سرزمین و مردم حق طلب و مظلوم اما سر بلند آن شد. آیا قدردان این تفضلات و نصرت‌های الهی هستیم؟ آیا حاضریم برای این قدردانی و شکرگزاری، هر یک از ما به بازنگری جدی در خود و افکار و اعمال خود بر مبنای عشق به معبود و خضوع در برابر حق اقدام کنیم؟ پاسخ را گذشت زمان مشخص خواهد کرد اما اولا، انسان آگاه و متعهد باید امید داشته باشد و ثانیا، برای توفیق خود و دیگران، همواره از محضر الهی مسالت کند.