جوابیــه



مدیر‌مسئول محترم روزنامه وزین «ایران»
موضوع: توزیع گوشت در میادین میوه و تره‌بار


با سلام و احترام
با‌ توجه به درج مطلبی در ستون نظر مردم آن روزنامه به تاریخ 1397/11/10 درخصوص درخواست نظارت بر نحوه توزیع گوشت در میادین میوه و تره بار، خواهشمند است اظهار لطف فرموده نسبت به انتشار توضیح زیر اقدام فرمایید. هدف سازمان مدیریت میادین از توزیع گوشت تنظیم بازار، حمایت از مردم و کمک به دولت است. با‌ توجه به اینکه یکی از شهروندان در ستون نظر مردم روزنامه وزین «ایران» به تاریخ 1397/11/10 درخواست نظارت بر نحوه توزیع گوشت تنظیم بازار در میادین میوه و تره‌بار را مطرح کرده‌اند، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پاسخ به این شهروند محترم و دیگر مخاطبان آن روزنامه وزین، توضیحات زیر را معروض می‌دارد.
1-‌ سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با توجه به شرایط اقتصادی موجود، برای حمایت از مردم و کمک به دولت، طبق سهمیه‌ای که شرکت پشتیبانی امور دام به‌صوت روزانه به این سازمان اختصاص می‌دهد، اقدام به توزیع گوشت تنظیم بازار در میادین میوه و تره‌بار می‌کند.
2-‌ برای اطمینان از توزیع عادلانه گوشت و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو، این سازمان با پیاده‌سازی سیستم یکپارچه نرم‌افزاری و نظارت مستمر و مستقیم برغرفه‌های فروش گوشت، تلاش می‌کند تا ضمن احترام به حقوق شهروندان، با ایجاد نظم و انضباط و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، تا جای ممکن رضایت شهروندان را فراهم آورد.
3-‌ به‌دلیل وارداتی بودن گوشت تنظیم بازار، زمان دقیق تحویل آن به میادین میوه و تره‌بار مشخص نیست، ضمن اینکه سهمیه محدود اختصاص یافته به میادین، که گاهی از سهمیه تعیین شده نیز کمتر است، با میزان تقاضای روزافزون شهروندان متناسب نیست و همین امر، موجب بروز اشکال در توزیع گوشت تنظیم بازار و ایجاد صف در میادین می‌شود.
امید است در شرایط اقتصادی موجود با همدلی و همراهی همه مردم و هماهنگی و همکاری بیش از پیش نهادهای مسئول، این‌گونه مسائل و مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود.
شهرام جباری‌زادگان مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل