کله‌خوک

گروه سیاسی: حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری نه‌تنها حیرت رسانه‌ها و مردم جهان را در پی داشت، بلکه کسانی را که به دنبال نرسیدن نظام جمهوری اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی‌اش بودند خشمگین و عصبانی کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی که رسانه‌های جهان روز دوشنبه حیرت خود را از جمعیت میلیونی حاضر در راهپیمایی‌های سراسر ایران پنهان نکردند، سران آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز نتوانستند خشم خود را از این پیروزی بزرگ و اجتماع دشمن‌شکن که در طول تاریخ 40 ساله انقلاب یکی از کم‌نظیر‌‌‌‌‌ترین راهپیمایی‌های پیروزی انقلاب اسلامی بوده است پنهان کنند.
مثلث ترامپ- بولتون- نتانیاهو که خود را آماده کرده بودند با برگزاری تجمعات اعتراضی در چهلمین سال پیروزی انقلاب راه را برای دخالت بیشتر در امور کشورمان باز کرده و در عین حال نقشه تعیین‌شده تلاش برای براندازی را پیش ببرند، روز گذشته مجبور شدند چند ساعت بعد از انتشار تصاویر راهپیمایی عظیم مردمی در ایران عصبانیت خود را با بیان کردن ناسزاها در قبال ایران نشان دهند.
دونالد ترامپ که این روزها در بسیاری از برنامه‌ها و حرکات خود در عرصه سیاست خارجی آمریکا از بحران ونزوئلا گرفته تا تلاش عراقی‌ها برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه با کره شمالی، «بازنده»‌ای بزرگ محسوب می‌شود، تلاش کرد این شکست‌های پیاپی را با توئیتی به زبان فارسی جبران کند. ترامپ در این توئیت به فارسی نوشت: «40 سال فساد. 40 سال سرکوب. 40 سال ترور. رژیم ایران فقط موجب #چهل_سال_شکست شده است. مردم ایران که مدت‌هاست در رنجند شایسته آینده روشن‌تری هستند».


نکته قابل توجه اینکه ترامپ در این توئیت دقیقا از عباراتی که منافقین در دهه فجر امسال علیه انقلاب اسلامی در شبکه‌‌های اجتماعی و فضای مجازی مورد استفاده قرار داده بودند؛ استفاده کرده است. بویژه او در این توئیت از هشتگی استفاده کرده که در دهه فجر امسال توسط منافقین به راه افتاده بود! بر همین اساس این گمانه که این توئیت توسط جان بولتون که از منافقین درآمدزایی می‌کند و ارتباطات نزدیکی با این تروریست‌ها دارد؛ تهیه شده باشد بسیار زیاد است.
اما ترامپ در این پیام جمهوری اسلامی را به 40 سال فساد، سرکوب و ترور متهم و تلاش کرد ادعای 40 سال شکست ایران در برنامه‌هایش را مطرح کند اما همین توئیت به زبان فارسی و انگلیسی و رسیدن انقلاب ایران به 40 سالگی نشان داد بازیگری که در عرصه بین‌الملل در طول 40 سال گذشته همیشه در برابر ایران با شکست رو به رو شده، آمریکا بوده است. به عبارتی جشن 40 سالگی انقلاب آن هم انقلابی که ترامپ نظام برآمده از آن را یک نظام تندرو و تروریستی خوانده، یک پیروزی تمام‌عیار برای ایران است. کارشناسان معتقدند اشتباه استراتژیک ترامپ در انتشار یک توئیت فارسی در سالگرد انقلاب اسلامی ایران، این بوده است که خود به خود و به صورت ناخودآگاه اعتراف کرده کشورش 40 سال است نتوانسته جلوی نظام جمهوری اسلامی که آمریکا آن را دشمن خود می‌داند بایستد. بر همین اساس است که توئیت فارسی دونالد ترامپ را می‌توان یک عصبانیت و عجز و لابه در مقابل جشن ایرانی‌ها برای فرارسیدن 40 سالگی انقلاب‌شان قلمداد کرد.
اما ماجرای واکنش جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ به راهپیمایی بی‌نظیر مردم ایران در سالگرد 40 سالگی انقلاب اسلامی نیز قابل توجه است. جان بولتون نیز که از او به عنوان وکیل منافقین یاد می‌کنند؛ پس از آنکه با همکاری دار و دسته منافقین برای ترامپ توئیت فارسی جور کرد؛ با منتشر کردن دوباره توئیت‌‌های رئیسش در کاخ سفید، به کلی فراموش کرد از صفحه تلویزیون موجود در اتاقش چه جمعیتی را در تهران و سایر شهرستان‌های ایران مشاهده کرده و در اظهارنظری مضحک گفت اکنون نوبت مردم ایران است جهت‌‌‌گیری کشورشان را مشخص کنند! این جهت‌‌‌گیری البته روز دوشنبه بخوبی توسط مردم ایران و شعار‌‌های مرگ بر آمریکای‌شان به نمایش گذاشته شد. شاید به همین دلیل باشد که ترامپ و بولتون هر دو برای فرار از تبعات شکست سیاست‌های آمریکا در ایران، اصطلاحا نعل وارونه زدند و  از شکست خوردن ایران حرف می‌زنند.
این توئیت‌ها به نظر می‌رسد با این حال نتوانست خشم بولتون از اقدام انقلابی مردم ایران در روز 22 بهمن را کم کند. به همین دلیل او در کاخ سفید جلوی دوربین قرار گرفت و باز هم به بیان ادعاهای خود درباره مسیر ایران به سمت بمب اتم و موشک‌های بالستیک که قرار است منطقه را نشانه روند و اقدامات تروریستی خیال‌پردازی کرد! با این حال بخش آخر صحبت‌های او از همه واکنش‌های دیگر جالب‌تر بود. او که زمانی در گردهمایی منافقین بیان کرده بود نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند 40 سالگی‌اش را جشن بگیرد و روز دوشنبه توزیع کیک تولد 40 سالگی انقلاب در خیابان آزادی را از تلویزیون دیده بود، این‌بار هم بیان کرد جمهوری اسلامی نمی‌تواند بیش از این از سالگردهای پیروزی‌اش لذت ببرد!
البته به نظر می‌رسد جمله آخر او با مفهومی دیگر واقعی به نظر می‌رسد، چرا که هیچ‌چیز به اندازه دیدن نگاه‌های نگران و چهره‌های عصبی ترامپ و دوستانش در کاخ سفید و التماس گروه‌های براندازی چون سلطنت‌طلب‌ها و منافقین برای حمله آمریکا به ایران، نمی‌تواند مایه لذت ایرانیان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب‌شان باشد. البته شاید به قول برخی طنزپردازان، واکنش‌‌های ساکنان کاخ سفید مانند دونالد ترامپ و جان بولتون، خودش مایه و اسباب لذت ایرانی‌ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب‌شان است.
بنیامین نتانیاهو اما به نوع دیگری از راهپیمایی میلیونی ایرانیان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وحشت کرد و آن هم دیدن صحنه‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک ایران بود که در راهپیمایی روز دوشنبه به نمایش گذاشته شد. برگزارکنندگان مراسم جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در تهران موشک‌‌های بالستیک قیام، قدر و ذوالفقار را در مسیر راهپیمایی در خیابان آزادی قرار داده بودند. این موضوع با استقبال مردم تهران مواجه شد و مردم حاضر در جشن 40 سالگی راهپیمایی 22 بهمن تهران، هرکدام اقدام به گرفتن سلفی با این موشک‌ها کردند. استقبال مردمی از موشک‌ها سوژه عکاسان داخلی و خارجی حاضر در راهپیمایی 22 بهمن تهران شده بود. اما نتانیاهو که از این تصاویر به وحشت افتاده بود در پیامی توئیتری نوشت: روزی که ایران به اسرائیل حمله کند و بخواهد تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کند، روز آخر انقلاب اسلامی خواهد بود که جشن می‌گیرند!
همین پیام بخوبی نشان‌دهنده میزان عصبانیت و خشم نتانیاهو از جشن مردم ایران در راهپیمایی روز 22 بهمن بود.
سایت خبری راشاتودی نیز چند ساعت پس از برگزاری راهپیمایی بزرگ 22 بهمن در سراسر ایران، به این واکنش‌ها اشاره کرده و در گزارش خود تاکید کرده است بر خلاف گفته‌های ترامپ و جان بولتون، این آمریکا بوده است که در طول 40 سال گذشته همواره از ایران شکست خورده و در پروژه‌های متنوع خود برای تغییر رژیم در ایران موفق نبوده است. این سایت خبری در ادامه با اشاره به واکنش مخاطبان در فضای مجازی به توئیت‌‌های جان بولتون و ترامپ نوشته است: «مدت زمان زیادی از سخنرانی بولتون در جمع تروریست‌های سازمان مجاهدین خلق و وعده او برای اینکه جمهوری اسلامی چهلمین سال پیروزی خود را جشن نمی‌گیرد، نگذشته است اما به نظر می‌رسد به جای اینکه جمهوری اسلامی شکست خورده باشد، این آمریکا بوده است که در رویارویی با ایران شکست خورده است». این سایت خبری در ادامه به توئیت‌‌‌هایی اشاره کرده است که در آنها از بولتون خواسته شده است به خاطر همین پیش‌بینی غلط و شکست‌هایش در مقابل ایران استعفا کند! اشاره راشاتودی به واکنش کاربران آمریکایی به توئیت جان بولتون علیه ایران است. بیشتر این کاربران که شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند؛ با یادآوری ادعای بولتون مبنی بر سرنگونی جمهوری اسلامی قبل از سالگرد 40 سالگی انقلاب، او را مورد تمسخر قرار دادند.
راشاتودی در ادامه گزارش خود، همچنین به پولی که گروهک تروریستی منافقین به جان بولتون برای سخنرانی‌های سالانه‌اش در مراسم‌های این گروه داده اشاره کرده و نوشته است: «بر اساس گزارش‌ها، جان بولتون تاکنون در 8 مراسم این گروه سخنرانی کرده و آنطور که گفته شده، 50 هزار دلار برای هر سخنرانی از این گروه دریافت کرده است». این سایت روسی در ادامه بیان کرده است با توجه به سابقه جان بولتون، جای تعجبی هم نیست که تنها گروهی که از توئیت‌‌های بولتون درباره ایران استقبال می‌کند، همین گروه باشد.
در ادامه این گزارش آمده است: «اگر گفته شود آمریکا، انقلاب اسلامی را درست متوجه نشده است، مسأله‌ای چندان بیراه هم نیست اما این مسأله نمی‌تواند واقعیت داشته باشد. واشنگتن در طول 4 دهه گذشته از تمام ابزارها و امکانات خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده است. از بین بردن نظام سلطنتی در ایران که با حمایت آمریکا به حیات خود ادامه می‌داد، باعث شده است آمریکا در طول 4 دهه گذشته، همچنان وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کند. این مسأله تنها در قبال جمهوری اسلامی پیش آمده و این وضعیت اضطراری در آمریکا طولانی‌ترین وضعیت در طول تاریخ این کشور در قبال کشور دیگری است».