سلام پرشکوه به دهه پنجم انقلاب

هادی محمدی – چهلمین سال اقتدار آفرینی ملت بزرگ ایران هم رقم خورد. اقتداری که دیگر جزء جدا نشدنی از این ملت تاریخ ساز شده است، دیروز باران و برف که رحمت الهی است برخی نقاط کشور را فراگرفته بود، شاید خدا می خواست بار دیگر ما را بیازماید یا این که بهتر از گذشته به دشمنان ما نشان دهد با چه ملتی طرف هستند. ملتی که این روزها با سخت ترین مشکلات اقتصادی و معیشتی درگیر است اما زمان را به خوبی می شناسد، مشکل بزرگ تر را درک و با حضور چند ساعته خود بسیاری از نقشه های پیدا و پنهان در اتاق های فکر دشمنانش را نقش بر آب می کند. ملتی که می داند چه می خواهد و به کجا می رود. ملتی که آرمان انقلاب اسلامی خود در بهمن 57 را فراموش نکرده و امروز با نسل های سوم و چهارم و حتی پنجم نشسته در کالسکه ها و درآغوش پدران و مادران خود بر آن آرمان های بلند پای می فشارد. این ملت را چه کسی می تواند شکست دهد؟ چه قدرت مادی در این دنیا سراغ داریم که توان رویارویی با این ملت را داشته باشد؟ آن ها که هنوز به ترامپ ها و بولتون ها امید دارند نقش خیال بر خانه عنکبوت می زنند چون این ملت در  چهلمین جشن انقلاب خود با حضوری باشکوه تر از همیشه ثابت کرد بیدار و هوشیار است و هنوز دولتمردان و دولت زنان زیادی باید در واشنگتن بیایند و بروند و بمیرند و آرزوهای خیالی خود را برای شکست این ملت به گور ببرند.به گزارش خراسان، روز گذشته همچون تمام 40 سال گذشته از اولین بهار آزادی ایران اسلامی، میلیون ها انسان خداجوی در خیابان های هزار شهر و 10 هزار روستای ایران عزیز به خیابان ها آمدند و با غریو «ا... اکبر»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، در عین مشکلات اقتصادی، ضمن حمایت از نظام اسلامی ، بار دیگر دشمن شناسی خود را به جهانیان نشان دادند. در تهران نیز خیابان های انقلاب اسلامی و آزادی تا میدان بزرگ آزادی انبوه زنان و کودکان و مردان را در حالی در خود جای داده بودند که از ساعات صبح روز گذشته باران نیز می بارید اما تنها چیزی که دیروز در تهران اهمیت نداشت سرما و باران بود تا جشن 40 سالگی انقلاب با لطافتی زیبا و حضوری باشکوه ثبت شود.
روحانی : برای ساختن انواع موشک از کسی اجازه نمی گیریم
همچون سال های اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور نیز به عنوان سخنران رسمی مراسم راهپیمایی 22 بهمن در اجتماع بزرگ مردم تهران، با برشمردن ویژگی های خاص مراسم 22 بهمن امسال، تاکید کرد: برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دموکراسی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: صندوق آرا تضمین حفظ این نظام است و هر کس هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آرا به دنبال تحقق آن است. حواسمان باشد، همه مسئولان اجرایی و نظارتی باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود. وی افزود: با همراهی و همکاری در برابر آمریکا پیروز می‌شویم  .


همچنین در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال قطعنامه این راهپیمایی سراسری در هشت بند قرائت شد.در بخش هایی از این قطعنامه آمده است : با تاکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسئولان کشور، پایبندی عملی مقامات محترم، اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملی به عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی را که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است خواهانیم.
 
   حاشیه های راهپیمایی 22 بهمن
* مراجع تقلید در قم به راهپیمایی پیوستند اما روسای قوای مقننه و قضاییه تهران را به عنوان شهر راهپیمایی خود برگزیده بودند. آیت ا... جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری ،علی اکبر ناطق نوری، سید مجتبی، سید مصطفی، سید مسعود و سید میثم خامنه ای فرزندان رهبر انقلاب ، حناچی شهردار تهران، محسنی اژه ای و علی اکبر ولایتی، حجت الاسلام رئیسی در مشهد، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ، اعضای دولت ، همچنین اسحاق جهانگیری در شیراز ، سردار سلیمانی در کرمان ، نوبخت در اردبیل ، قالیباف در بوشهر ، سید احمد خاتمی در همدان ، ، آذری جهرمی در بندرعباس وعلی شمخانی در اهواز در راهپیمایی شرکت کردند. از چهره های  اصلاح طلب نیز  عارف ، هادی خامنه ای ، منتجب نیا ، محمد رضا و علی خاتمی برادران رئیس دولت اصلاحات ، محمد علی ابطحی ، محسن هاشمی و عفت مرعشی همسر مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی، محتشمی پور ، ابتکار و... حضور داشتند.
* دیروز را می توان به نوعی حماسه ویلچر و کالسکه هم نامید به گونه ای که در مسیر راهپیمایی به تعداد زیادی از جانبازان یا افراد مسنی برمی خوردیم که با ویلچر آمده بودند و از طرفی نوزادان و کودکانی که شاید اولین حضورشان را با والدین خود به وسیله کالسکه جشن می گرفتند .
* عده زیادی از راهپیمایی کنندگان دست نوشته هایی در دست داشتند که روی آن ها از مشکلات اقتصادی و سیاسی از جمله گرانی و تورم و FATF انتقاد شده بود.
*  یکی از نمادهای جالب در راهپیمایی امسال شوخی های مردم با ترامپ بود که به شکل کاریکاتور ، عروسک یا دیگر هنرهای تجسمی دیده می شد.
* چهار فروند از موشک‌های بالستیک ایران شامل قدر، قیام، شهاب و ذوالفقار در خیابان آزادی به نمایش گذاشته شده بود که داغ شدن بازار سلفی مردم با این موشک‌ها را درپی داشت .