با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی صورت گرفت؛ افتتاح و کلنگ زنی متمرکز 2800 طرح عمرانی و اقتصادی در استان گلستان

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم بهره‌برداری و آغاز اجرای بیش از 2800 طرح در استان گلستان با اشاره به تاثیرات منفی جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه امریکا در شاخص‌های اقتصادی مثل بیکاری و تورم، اظهار داشت، نباید از تحولات ساختاری مثبت ایجاد شده در اقتصاد کشور بواسطه انقلاب اسلامی غافل شد.
فرهاد دژپسند در مراسم افتتاح و کلنگ زنی متمرکز 2800 پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش بیش از دوهزار و صد میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال زایی برای بیش ازشش هزار و ششصد نفر در استان گلستان در دهه مبارک فجر، این ایام را، ایام تغییر سبک زندگی و فرهنگ عمومی مردم ایران دانست و گفت: ایام دهه فجر یادآور حس آزادی و استقلال و ایجاد نظامی بهره‌مند از آموزه‌های دینی است، از این رو این ایام را ناخواسته در درونمان بطور نهادینه جشن می‌گیریم.
وی ضمن اذعان بر وجود برخی مشکلات در جامعه اظهار داشت: باید یادمان باشد جهت گیری مان گذر از یک نظام استبدادی، وابسته و مطیع به نظامی مبتنی بر آرای مردم و اراده ملت بود.
به عقیده وی نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که در آن رای ملت حق الناس است و مقام ولایت فقیه در این نظام به سهولت منادی کرسی‌های آزاداندیشی و اندیشه ورزی در دانشگاه‌ها است.


وی همچنین افزود: ایجاد عدالت اجتماعی با برقراری تعادلات منطقه‌ای یک ارزش و هدف است و در این نظام سطح بندی‌ها به گونه‌ای است که جامعه، جامعه کاستی نباشد و حتی مناطق محروم از سهمیه کنکور برای تسهیلات عالیه برخوردار باشند.
به گفته وی دسترسی مناطق روستایی به تسهیلاتی اعم از آب، برق و گاز و دیگر موارد، از اولویت‌های ما بود و درحال حاضر نیز شاهد هیچ روستای بالای 20 خانوار محروم از برق نیستیم.
وی با اشاره به این که باید تاکنون به جایی می‌رسیدیم که اقتصاد از اتکا به بودجه نفتی رهایی پیدا می‌کرد، افزود: نظام هنوز به صورت کامل مستقر نشده بود که شاهد تحمیل مهمان ناخوانده و نامبارکی به نام جنگ شدیم.
به گفته وی این جنگ، جنگی ساده و گذرا نبود، بلکه جنگی خانمان برانداز بود که در آن خواب‌های آشفته دشمن تعبیر نشد و به تاریخ سپرده شد.
وی با اشاره به خسارت حاصله در این جنگ که کشور ما متحمل آن شده بود، تصریح کرد: این عامل باعث شد که به هدف مطلوب نرسیم زیرا مجبور بودیم ضمن جبران خسارت‌ها، مسیر توسعه خود را نیز پیش بگیریم.
دژپسند از تحریم ظالمانه یکجانبه آمریکا علیه ایران به عنوان شکل تکامل یافته جنگ اقتصادی آمریکا یاد کرد و اظهار داشت: اگر با وجود مشکلات فعلی بیکاری و گرانی، تحولات ساختاری را نیز ببینیم آثار انقلاب بیشتر برای همگان نمایان می‌شود و چنانچه به برخی مشکلات فایق آییم می‌توانیم شیرینی تحولات بنیادی را حس کنیم.
کشور بیش از هر زمان دیگری به جذب سرمایه خارجی نیاز دارد
وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار داشت: برای جذب سرمایه خارجی توسط بخش خصوصی، از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد زیرا کشور بیش از هر زمان دیگری به این مهم نیاز دارد.
فرهاد دژپسند با بیان این مطلب افزود: بخش خصوصی در زمان تحریم، به دلیل روابط خاص و ساز و کارهای مورد استفاده برای معاملات خود، یک گام از دولت جلوتر است.
وی با اشاره به ایام ا... دهه مبارک فجر اظهار داشت: خدا را شاکریم که به‌رغم تمامی بحران‌ها و ناملایمات، 40 سالگی و کمال نظام را جشن می‌گیریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد، به عقیده وی مشکلات مطروحه توسط فعالان بخش خصوصی حاضر در جلسه، بیشتر به نقصان زیرساخت‌ها برمیگردد و به گونه‌ای نیست که با یک دستور و مراجعه حل شود.
وی گفت: بخش خصوصی یار و یاور دولت در اصلاح ساختارها است و توانمندی آن باعث میشود سهم بیشتری در پیشبرد امور داشته باشد.
دژپسند اظهار داشت: برای جذب سرمایه خارجی توسط بخش خصوصی، از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد زیرا کشور به این مهم نیاز دارد.
دژپسند در پاسخ به سوالی در خصوص اصرار دولت برای ارائه ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، گفت: درحالی که در شرایط تحریم، دشمن تمام نیروی خود را برای آسیب به کشور بسیج کرده و در این راستا، بیشترین تمرکز خود را بر عدم ورود منابع به داخل ایران قرار داده است، باید به هر طریق ممکن، زمینه ورود ارز را فراهم کنیم، در غیر این صورت، با صادرات بدون بازگشت ارز حاصله، عملا باعث خروج منابع از کشور شده ایم.