تلاش برای توسعه عدالت و رفع فقر


معاون اول رئيس جمهور با تصريح اينکه هدف تحريم‌ها، ملت ايران است نه نظام اسلامي، گفت: سردمداران آمريکا دروغ مي‌گويند، آنان در کتاب هنر تحريم، نوشته‌اند که بايد اجازه تأمين نيازهاي اصلي مردم را نداد تا ملت عليه حکومت شورش کنند.
به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري، در جمع راهپيمايان ۲۲ بهمن شيراز با بيان اينکه انقلاب طي چهل سال گذشته دستاوردهاي زيادي داشته است، عنوان کرد: مهمترين دستاورد انقلاب جامه عمل پوشاندن به خواسته‌هاي مردم بود.جهانگيري با بيان اينکه مردم ايران به دنبال استقلال، آزادي، عدالت و پيشرفت و توسعه بودند، گفت: آزادي ايران اسلامي‌در اين چهل سال تکامل يافته و امروز مردم به اراده خود تصميم‌گيري مي‌کنند.
وي با تصريح بر اينکه استقلال ما امروز کامل است و از هيچ کشوري دستور نمي‌گيريم، گفت: آمريکايي‌ها از اينکه ايران قدرتمند را از دست دادند ناراحت هستند، آنها از اينکه کشوري نيرومند در منطقه حساس خليج فارس به الگويي از استقلال و آزادي تبديل شده، رنج مي‌برند. معاون اول رئيس جمهور که معتقد است ثبات امنيت ايران در خاورميانه بيانگر اقتدار نظام، دولت و مردم است، گفت: امروز مسئولين جمهوري اسلامي‌با افتخار به کشورهاي منطقه سفر مي‌کنند.
جهانگيري همچنين عدالت را يکي از دستاوردهاي مهم انقلاب ذکر و خاطرنشان کرد: هنوز راه نرفته در مسير عدالت زياد است اما تا رفع فقر و محروميت به ويژه در روستاها از پاي نخواهيم نشست و براي توسعه و پيشرفت کشور تلاش فراوان خواهيم کرد.


وي با بيان اينکه دستاوردهاي علمي‌کشور مثال زدني است، تاکيد کرد که اگر مي‌خواهيم به توسعه پايدار برسيم بايد توسعه علمي‌دست يابيم.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: امروز دانشگاه‌هاي ايران در رتبه‌هاي بالا و بين پانصد دانشگاه برتر دنيا و دانشمندان ايراني در تراز بين المللي قرار دارند؛ ايران امروز در عرصه پزشکي زبانزد است به گونه‌اي که در شيراز جراحي‌هايي انجام مي‌شود که در کشورهاي رتبه يک دنيا انجام مي‌شود.
جهانگيري با بيان اينکه دشمن به دنبال ايجاد چنددستگي، يأس، نااميدي و بي اعتمادي بين ملت ايران است، تاکيد کرد که در شرايط فعلي بيش از هر زمان ديگري به وحدت، انسجام و گفت و گو نياز داريم.
وي با اشاره به اينکه امريکا به صراحت اعلام کرده که جنگ اقتصادي تمام عيار عليه ايران ايجاد کرده‌اند، گفت: هدف تحريم‌ها ملت ايران هستند و آمريکايي‌ها دروغ مي‌گويند که هدفشان نظام است. در کتاب هنر تحريم هم نوشته‌اند که بايد نيازهاي اصلي مردم ايران به آنها نرسد اما مردم، دولت و مسئولين ايران ايستاده‌اند تا بار ديگر آمريکايي‌ها شکست بخورند و اين شدني است.
معاون اول رئيس جمهور خاطرنشان کرد: آمريکا اعلام کرد که نفت ايران را به صفر مي‌رسانيم و تلاش کردند مانع صدور دارو به ايران شوند اما اين در حالي است که امروز ل ٩٦ درصد از داروي مورد نياز کشور در داخل توليد مي‌شود.
جهانگيري با تصريح بر اينکه در شرايط سخت معيشت و بيکاري قرار داريم، گفت: اما اين مهم به معناي بن بست نيست که با تکيه بر نيروي لايزال الهي از اين مشکلات عبور خواهيم کرد و همه تلاش ما سازمان دهي به وضعيت معيشت و بيکاري است و دست نياز به سوي متخصصان و دلسوزان در اين راه دراز مي‌کنيم.
معاون اول رئيس جمهوري همچنين با بيان اينکه فارس استاني رو به توسعه است و مهمترين محدوديت آن آب است، ابراز اميدواري کرد که با همت مسئولين در کوتاه‌ترين زمان ممکن طرح‌هاي در دستور کار اين استان از جمله آزادراه شيراز-اصفهان، راه آهن شيراز بوشهر و …به اتمام خواهد رسيد.