دستور رهبری برای اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در مدت ۴ ماه آینده

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هشتمین جلسه شورای اداری استان قم با تاکید بر ضرورت هم‌گرایی میان مسئولان عنوان کرد: باید راهبرد دشمن به ویژه آمریکا را در سطح جهانی علیه ایران به خوبی شناخت و در این شرایط وفاق ملی و وحدت را مورد توجه قرار داد.
وی تصریح کرد: آمریکا بر آن است تا ارتباطات ایران در صحنه بین‌المللی را کاهش دهد اما با خروج از توافق هسته‌ای عملاً در انزوا قرار گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان می‌خواهند با دامن زدن به اختلافات ایران با کشورهای دیگر زمینه منزوی کردن جمهوری اسلامی را فراهم آورند.
لاریجانی گفت: باید توجه داشت که آمریکایی‌ها با اقدامات نابخردانه خود در جهت عصبانی کردن ایران گام برمی‌دارند و کنفرانس لهستان نیز یکی از راهبردهای آنان است زیرا در این کنفرانس نه مسئله جنگ بررسی خواهد شد و نه مسائل دیگری مطرح می‌گردد بلکه هدف آنها تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران است.


وی افزود: جمهوری اسلامی در چنین شرایطی با صبر و به کارگیری استراتژی آگاهانه در برابر مسائل ایستاده است. ما باید کشورهای بین‌المللی و منطقه‌ای را از اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها آگاه کنیم و این راهبردی مهم خواهد بود.
لاریجانی یادآور شد: رهبر انقلاب با تدبیر دستور اصلاح ساختار بودجه کشور در مدت چهار ماه آینده دادند. در این جهت وفاق داخلی و وحدت درونی یکی از الزامات مهم سیاست داخلی است.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، دامن زدن به مشاجرات سیاسی و حواشی به صلاح کشور نیست در این وضعیت نباید به جای دست یافتن به راهبردی مناسب، بر سر هر موضوعی مناقشه کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قدرت امنیتی و دفاعی ایران برای مقابله با ماجراجویی‌های آمریکا کافی است و همان طور که مشخص است اتفاقات بین‌المللی اصلاً به نفع آمریکا نیست.
وی گفت: آمریکا به خوبی از هوشمندی ایرانیان خبر دارد از این رو با اقدامات خود در تلاش است از حرکت روبه‌رو توسعه و ترقی ایران جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: ناامن کردن کشور براثر مشکلات اقتصادی و معیشتی راهبرد دیگر آمریکا از اعمال تحریم‌های اقتصادی است و باید ما به درک صحیحی از این راهبرد برسیم.
به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی، دامن‌زدن به مشاجرات سیاسی و حواشی به صلاح کشور نیست؛ فلش مسئولان در موضع‌گیری باید به سمت آمریکا باشد.