ترامپ در پایان وعده 100 روزه: به همه وعده‌هایم عمل کردم!


سرویس خارجی-سنت دادن وعده‌های صد روزه تنها در کشورما نیست. در آمریکا هم روسای جمهور بعضا وعده‌های صد روزه داده و در موعد مقرر حساب پس می‌دهند که آیا به وعده‌های خود عمل کرده‌اند یا نه «دونالد ترامپ» طی سه ماه و نیم حضور خود در کاخ سفید، به سوریه حمله موشکی کرد، بزرگ‌ترین موشک غیر هسته‌ای  خود را در افغانستان آزمایش کرد، روابط با مسکو را به بن بست کشاند ، شبه جزیره کره را به هم ریخت برای چین شاخ و شانه کشید، فرمان ضد مهاجرتی امضا کرد. بودجه وزارت خارجه را کاهش داد و...
ترامپ در ایام رقابت‌های انتخاباتی بر خلاف رقیب خود هیلاری کلینتون، منتقد سیاست مداخله‌جویانه آمریکا در سوریه بود.
وی همچنین از مداخله نظامی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بر ضد گروه تکفیری داعش در سوریه استقبال و تاکید کرده بود که از این بابت صددرصد از پوتین حمایت می‌کند که این اظهارات، واکنش تند جمهوری خواهان را در پی داشت.
«ترامپ» حتی پا را از این فراتر گذاشت و با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای اوباما تاکید کرد که آمریکا دیگر نمی‌تواند خود را ژاندارم جهان بداند اما پس از ریاست جمهوری بسیاری از  حرف‌های خود را از اساس منکر شد و گفت «تمام» وعده‌های خود را عمل کرده است! او در میان بهت و حیرت مردم جشن 100 روزگی دولتش را گرفت و مدعی شد که در عمل به وعده‌های صد روزه خود کاملا موفق بوده است.


حمله به منتقدان
ترامپ که به مناسبت 100روزگی دولتش در یک گردهمایی در پنسیلوانیا حضور یافته بود، بار دیگر رسانه‌های آمریکایی را هدف انتقادات بی‌امان خود قرار داد و گفت منتقدان موفقیت‌های او را نمی‌بینند و برای تخریب دستاوردهایش به شدت فعال هستند و مرتب علیه دولت او دروغ می‌گویند و...  
ترامپ خطاب به هوادارانش هم گفت ۱۰۰ روز اول دولتش «یک موفقیت بوده» است و او نیز به تمام تعهداتش پایبند بوده و عمل کرده است. ادعای موفقیت در برنامه صد روزه در حالی است که محبوبیت او در نظرسنجی‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و همچنین بسیاری از کارشناسان می‌گویند ترامپ از بسیاری از وعده‌های خود عقب نشسته است عملکرد بد رئیس‌جمهور آمریکا باعث شده برخی کارشناسان یک دوره‌ای بودن وی را محتمل بدانند.
تظاهرات معترضان
همزمان با جشن 100 روزگی عمل به وعده‌ها در پنسیلوانیا، هزاران آمریکایی در شهرهای مختلف این کشور و از جمله در واشنگتن دست به تظاهرات زدند و به سیاست‌های ترامپ به خصوص در مسئله زیست محیطی اعتراض کردند.
به گزارش ایسنا، معترضان آمریکایی در شهر واشنگتن برای دومین روز متوالی دست به تظاهرات زدند تا موضع دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهور کشورشان را در قبال محیط زیست به چالش کشیده و خواهان پایبندی او به سیاست‌های تصویب شده به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی شوند. این راهپیمایی مشابه یک راهپیمایی دیگر بود که هفته گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا برای حوزه علم و دانش برگزار شد. ترامپ وعده کاهش شدید بودجه سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا را داده است. او در مبارزات انتخاباتی خود مسئله تغییرات آب و هوایی را یک «فریب» توصیف کرده بود.