در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت دعوت مراجع عظام تقلید، احزاب، نهادها و شخصیت‌ها برای حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی 22 بهمن

بخش خبری: در آستانه یوم‌الله 22 بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، احزاب، نهادها و شخصیت‌ها خواستار حضور یکپارچه اقشار مختلف ملت در راهپیمایی این روز بزرگ در سراسر کشور شدند.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیروز در درس تفسیر قرآن در مسجد اعظم قم، دهه مبارک فجر را دهه تطهیر کشور از استعمار خارجی دانستند و گفتند: ایران پیش از انقلاب کشوری استعمارزده و غارت شده بود و این استعمار که نوعی نجاست بود با خون شهدا تطهیر شد و ما در دهه فجر مدیون این تطهیر هستیم.
ایشان با بیان اینکه باید به جای متهم کردن دیگران همه به دنبال ایفای نقش خود را در قبال، نظام، کشور و انقلاب باشند، گفتند: باید با اختلاس‌ها برخورد کرد، ولی این مساله نباید موجب نادیده گرفتن عظمت انقلاب و دستاوردهای آن شود.
آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه باران نمی‌تواند کشور نجس شده با استعمار را پاک کند، گفتند: این خون شهداست که می‌تواند کشور را پاک کند و ایران اسلامی با خون شهیدان پاک شده است.


ایشان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی حرف‌های جدید برای دنیا دارد، گفتند: جهان تشنه حرف‌های جدید جمهوری اسلامی می‌باشد؛ به گونه‌ای که امروز ایران به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.
آیت‌الله جوادی آملی ادامه دادند: با عمل، علم و عقلانیت می‌توان حرف خود را به جهان رساند، چرا که حرفی می‌تواند اثرگذار باشد که همراه با عقلانیت است.
ایشان تاکید کردند: بر همه لازم است با جان و تمام توان خود راه شهدا و امام راحل را ادامه دهند لذا بر همگان لازم است در راهپیمایی عظیم 22بهمن امسال پرشورتر از قبل شرکت کنند.
ایشان در پایان با بیان اینکه کشوری که با خون پاک شد باید میوه خوب بدهد گفتند: مسئولان کشور باید میوه طیب و طاهر از این انقلاب که همان خدمت به مردم است، بدست آوردند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، به تشریح اهمیت شرکت آحاد مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن پرداختند و گفتند: ان شاءالله همه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن ماه شرکت می‌کنند چرا که این کار یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی می‌باشد.
ایشان نقش این راهپیمایی‌ها در خنثی کردن توطئه‌های دشمن را بی‌بدیل دانستند و خاطر نشان ساختند: دشمنان آزمایش می‌کنند این حضور مردم در راهپیمایی‌ها را که چقدر تحریم‌ها و فشارهای آنان جواب داده است و آیا این تحریم‌ها کارآمد بوده و توانسته مردم را از نظام اسلامی جدا کند یا نه.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: البته این حضور مردم در راهپیمایی دلیل بر این نمی‌شود که مردم مشکلات ندارند، یا از وضع موجود راضی هستند، بلکه مشکلات سرجای خود و دفاع از اصل نظام اسلامی نیز به جای خود و اساسا شخص عاقل همیشه حساب‌ها را از هم جدا می‌کند.
ایشان با بیان اینکه در این 40سال، انقلاب اسلامی از طوفان‌های زیادی عبور کرده است، گفتند: در این سالها نظام اسلامی مشکلات و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است که مهم‌ترین آن همان جنگ هشت ساله بود که هرچه در توان داشتند به کار گرفتند اما موفق نشدند و می‌توان گفت تحریم‌ها و فشارهایی که امروز وارد می‌کنند به اندازه آن زمان نیست و کشور ما به خوبی توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد.
ایشان افزودند: باید ببینیم که رمز موفقیت نظام و کشور ما در آن جنگ هشت ساله چه بوده و آن رموز موفقیت را امروز نیز به کار بگیریم؛ مهم‌ترین دلایل پیروزی در آن دوران عبارت بود از وحدت و انسجام بین مردم به گونه‌ای که بالای 98 درصد به نظام اسلامی مردم رای دادند؛ رمز بعدی موفقیت خلوص نیت بود که مردم در آن دوران اصلا به منافع شخصی خود فکر نمی‌کردند اما امروز شاهد این هستیم که منافع شخصی زیاد شده است و این اختلاس‌ها و قاچاق‌ها و اجناس تقلبی همه نشان از وجود این منافع شخصی می‌باشد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اگر امروز نیز همانند آن دوران مردم وحدت و انسجام داشته باشند و تنها به منافع شخصی خود فکر نکنند، قطعا از این مشکلات عبور خواهیم کرد و دشمن نیز نخواهد توانست موفقیتی حاصل کند.
حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز با دعوت از مردم برای شرکت باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن اظهار گفتند: ملت دراین روز به ندای امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی لبیک خواهند گفت.
ایشان درپیامی تصویری با گرامیداشت شهادت حضرت زهرا (س)، گفتند: مردم انقلابی و بصیر ایران امسال نیز در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام خواهند کوبید، آنان با عقیده، آرمان، شور و خروش بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا می‌کنند.
ایشان با اشاره به وفاداری ملت ایران نسبت به نظام افزودند: ملت مسلمان، مکتبی و مذهبی ایران از ابتدا به ندای امام راحل لبیک گفتند چرا که برای آنان ثابت است که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مذهبی محسوب می‌شود.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم جلوی گلوله‌ها سینه سپر کردند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند، گفتند: آنان؛جان، خون و شهید دادند تا انقلاب اسلامی پایدار بماند چون انقلاب را یک انقلاب اسلامی و دینی می‌دانند.
ایشان گفتند: امسال نیز مردم عزیز ایران مانند سال‌های قبل با بصیرت بالای خود به ندای حضرت امام، رهبر انقلاب و شهدا لبیک خواهند گفت و با قدم‌های استوار و شعارهای کوبنده با وجود این که از نظر معیشتی در مضیقه هستند به میدان می‌آیند.
ایشان با بیان این که مردم ایران با قدم‌های استوار در راهپیمایی 22 بهمن گام برخواهند داشت، ابراز کردند: ملت ایران دشمنان را بهتر شناخته‌اند و در برابر آنان با استقامت کامل ایستاده اند، از این رو راهپیمایی 22 بهمن پرشور‌تر و پر خروش‌تر از سالهای گذشته انجام خواهد گرفت.
دعوت جامعه مدرسین از ملت ایران برای حضور یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آورده است: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی امسال نیز همچون چهل سال گذشته، یکپارچه و یکصدا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کند.
در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی که در اثر مجاهدت و ایمان مردم و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به وقوع پیوست اکنون در چهل سالگی خود به بلوغ و کمال رسیده است. این میراث بزرگ چون سیلی عظیم، خروشان و پرشتاب در حرکت است و با قدرت تمام سدهایی که دشمنان و مستکبران در مقابل جمهوری اسلامی قرار داده‌اند را درهم می‌شکند و با وحدت و بصیرت ملت، محاسبات غلط شیطان بزرگ آمریکا و اذنابش در منطقه را نقش برآ‌ب می‌کند.
بیانیه می‌افزاید: 40 سال ایستادگی و صبر انقلابی در برابر گسترده‌ترین توطئه‌ها و سهمگین‌ترین دسیسه‌ها جایگاه عظیمی به جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان داده و ایران را خار چشم جبهه ظلم و استکبار کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی:راهپیمایی پرشور 22بهمن به دشمنان پیام شکست را می‌رساند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این پیام آشکار را به دشمن می‌رساند که فشارهای اقتصادی آنان شکست خورده است.
علی لاریجانی روز چهارشنبه درجلسه شورای اداری قم درتالار معصومیه فرمانداری، بیان کرد: راهپیمایی 22بهمن نماد وفاق ملی و همبستگی مستحکم ایرانیان در برابر تهدید دشمنان است و همه توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند.
وی افزود: حضور همگانی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن موجب خواهد شد که دشمنان اثرات تحریم شدید اقتصادی خود را شکست خورده ببینند و از آن دست بردارند.
وی ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن باردیگر استحکام و موفقیت نظام اسلامی در برابر هجمه‌های بیگانگان را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد دسیسه‌های اقتصادی دشمنان به موفقیت نخواهد رسید.
جمعی از احزاب، تشکل‌ها و نهادهای کشور به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن دعوت از مردم ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه بر ضرورت حراست از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.
مجلس خبرگان رهبری،جامعه روحانیت مبارز، مجمع روحانیون مبارز، بنیادشهید و امور ایثارگزان، ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، حزب ندای ایرانیان،حزب آزادگی ایران اسلامی، هم در بیانیه‌های مختلف ضمن دعوت از آحاد ملت برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن به تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب پرداختند.
برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در بیش از هزار شهر و 10 هزار روستای کشور
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در بیش از 1000شهر و شهرستان و 10 هزار روستای کشور برگزاری می‌شود.
نصرت‌الله لطفی، دیروز با حضور در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه، برنامه‌های مراسم یوم‌الله 22 بهمن را تشریح کرد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که 80 درصد جمعیت فعلی کشور در زمان پیروزی انقلاب هنوز متولد نشده بودند، یادآور شد: کارآمدی نظام، مسائل انقلاب، آرمان‌ها و مبارزات مردم ایران اسلامی برای نسل‌های پس از انقلاب باید به درستی بازگو و تبیین شود.
لطفی، مجددا شعار محوری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را «افتخار به گذشته، امید به آینده» اعلام کرد و متذکر شد:همان‌گونه که در چهار دهه گذشته به اثبات رسیده، علی‌رغم فشارهای سیاسی و تحریم‌های یک جانبه اقتصادی نظام سلطه استکباری، این بار نیز ملت فهیم و بابصیرت ایران در چهلمین فجر انقلاب اسلامی، بیست و دوم بهمن 1397 را که ایام بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است را به برگ زرینی دیگر در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی تبدیل کرده و بانشاط‌ تر، مقتدرتر، امیدوارتر و متحدتر از همیشه، به افق‌های آینده؛ حرکت ضد فرهنگی و اقتصادی "تحریم " را با الگو گیری از فرهنگ صرفه جویی و تکیه بر توان داخلی و پرهیز از اسراف و تبذیر، وحرکت در مسیر "حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی" تبدیل به "اقتصاد مقاومتی" می‌کنند.
وی همچنین برنامه‌های ویژه شب 22 بهمن را به شرح زیر اعلام کرد:
مراسم گلبانگ تکبیر و فریاد «الله‌اکبر»
مردم ایران اسلامی در شامگاه 21 بهمن امسال نیز به یاد تکبیرهای بهمن 1357؛نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ‌ تکبیر را راس ساعت21:00 (9 شب) در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند.
همچنین بانگ «الله‌اکبر» از ماذنه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.
همزمان با طنین گلبانگ تکبیر،و تکریم حضرت زهرا سلام‌الله علیها، آسمان بیش از 400 شهر کشوروهمزمان در چندین نقطه شهرتهران، درشامگاه 21 بهمن به شکرانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورباران و نورافشانی می‌شود.
لطفی در خصوص تمهیدات مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران و سراسر کشور گفت: 22 بهمن، حماسه حضور همدل و وحدت بخش مردم ایران در راهپیمایی باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر خاطرات جهانیان ثبت خواهد شد. در این روز باشکوه، شاهد خواهیم بود که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیرهای منتهی به میدان آزادی، میادین اصلی و مسیرهای اعلام‌شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی،همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.
در چهلمین سالگرد، همزمان در بیش از 1000 بخش، شهر و شهرستان و 10000 روستای کشور، در تهران نیز مردم عزیز از ساعت 9:00 صبح از مسیرهای دوازده گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد.
در 22 بهمن فجر چهلم، بیش از 6500 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد. 300 خبرنگار خارجی و 3000 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویر‌برداری و خبری داخلی (در تهران) وبیش از 3200 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در سایر استانهای کشور و تمامی شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 360 گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم و تولیدی پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.
همچون سالهای قبل، ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و بخش‌هایی از شرکت تاکسیرانی ازساعت 6 صبح به ویژه از میادین اصلی جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انجام می‌شود.
مراسم ویژه میدان آزادی تهران
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن فجر چهلم، در سراسر کشور و همزمان در میدان آزادی تهران، راس ساعت 09:30 آغاز خواهد شد.
سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی،اجراب سرو و تواشیح، قرائت قطعنامه و سخنران رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران پایان بخش راهپیمایی روز 22 بهمن خواهد بود.