دستور رهبر انقلاب برای اصلاح ساختار بودجه








سخنان علی لاریجانی دیروز خبرساز شد؛ جایی که او از دستور رهبر معظم انقلاب برای اصلاح ساختار کشور آن هم ظرف مدت چهار ماه خبر داده بود. انتشار این خبر در همان دقایق اولیه موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی به راه انداخت. آن هم با طرح این سؤال که اصلاحات مد نظر رهبر انقلاب چه می‌توانند باشند؟ نکته اینکه علی لاریجانی هم در سخنان خود هیچ جزئیاتی بیشتر از اصل خبر را مطرح نکرده بود. همین هم سؤال دیگری را پیش کشید که چرا لاریجانی چنین مسأله مهم و اساسی را اینچنین کلی و بدون جزئیات و با ابهام زیاد مطرح کرده است؟ اما ساعاتی بعد مشخص شد که اصل ماجرا چه بوده؛ ابتدا امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین توضیح داد که «این دستور مربوط به اصلاح ساختار کشور نیست بلکه درباره اصلاح ساختار بودجه کشور است بنابراین خبر یادشده ناقص است.» بعد از آن هم مهدی کیایی، مدیرکل روابط عمومی و امور فرهنگی مجلس در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «سخنان رئیس مجلس در جلسه شورای اداری استان قم، مربوط به اصلاح ساختاری در نظام بودجه‌ریزی کشور  بود و آنچه در رسانه‌ها به اشتباه  اصلاحات ساختاری در کشور عنوان شده، دقیق نیست.»
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم ، رئیس مجلس از دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اصلاح ساختار بودجه طی چهار ماه آینده خبر داد و گفت: در زمینه اصلاح ساختار در برخی حوزه‌ها همچون انرژی ممکن است تغییراتی به وجود آید که هدف آن رفاه مردم است. وی با اشاره به لزوم کنار گذاشتن اختلافات در شرایط فعلی تأکید کرد و افزود: از نظر عقلانی باید در برابر دشمن، مشاجرات سیاسی و حواشی را کنار بگذاریم و روحیه مدارا و فهم مشترک را برای عبور از توطئه دشمنان، اساس کار خود قرار دهیم.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم کنار گذاشتن اختلافات در شرایط فعلی، افزود: از نظر عقلانی به نظر می‌رسد باید در برابر دشمن، مشاجرات سیاسی و حواشی را کنار بگذاریم و روحیه مدارا و فهم مشترک را برای عبور از توطئه دشمنان، اساس کار خود قرار دهیم.
رئیس مجلس همچنین در برنامه دیگری با تأکید بر اینکه بیش از هر زمانی به وحدت در کشور نیاز داریم، گفت: انقلابی بودن به شعار دادن نیست بلکه در زمان کنونی توجه به اقتصاد و بهبود معیشت مردم است.