جنبش عليه خودسري

اوايل هفته خبري منتشر شد مبني بر اينكه برخي عوامل به صورت خودسر و با تحريك سخنان امام جمعه كرج، طوماري پركردند تا جلوي سخنراني رييس‌مجلس را بگيرند و با رسانه‌اي شدن اين خبر، دفتر علي‌لاريجاني نيز اطلاعيه‌اي صادر و اعلام كرد كه رييس مجلس به اين مراسم نخواهد رفت. اين رويداد و خودسري گروه فشار تركش‌هايي داشت و از روز اول نمايندگان به اين اقدامات اعتراض كردند. در همين راستا علي‌مطهري در گفتاري با اشاره به مخالفت امام جمعه کرج با سخنرانی ريیس مجلس شورای اسلامی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهر، ابراز امیدواری کرد كه مقامات قضایی موضوع را دنبال می‌کنند. وی افزود: ما به‌عنوان هیات‌ريیسه مجلس وظیفه داریم از شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی دفاع کنیم؛ بنابراین از مقامات مسئول می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنند.
در همین راستا علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نيز در توییتی نوشت كه ريیس مجلس با لغو سخنرانی خود در کرج برای مراسم ۲۲ بهمن، افراطیون را از پیش فتنه خودبافته ۹۸ ناکام گذاشت. گویا تندروها پیش فتنه را از دهه فجر کلید می زنند، اما هوشیاری برای همبستگی ملی پادزهر تفرقه سازان خواهد شد. خبرگزاری ایسنا نیز نوشت كه مسعود پزشکیان، نایب ریس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:«‌شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مداخله امام جمعه محترم کرج را در خصوص لغو سخنرانی رییس مجلس شواری اسلامی پیگیری کند. انتظار می‌رود به گونه‌ای برخورد شود که افرادی نظیر ما که اعتقاد و باور و اخلاق و دین را از این بزرگان یاد می‌گیریم، خلاف آموزه‌های آن‌ها در جامعه نبینیم».
در همين راستا سايت‌ انتخاب نوشت در شرایطی که محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرده بود که فارغ از مسائل جناحی و فراکسیونی، به عنوان یک نماینده مجلس عملکرد و رویکرد علی لاریجانی را در قوه مقننه و سایر موضوعات مثبت و برخوردهایی اینچنینی را نادرست می‌داند، به این تارنما گفت: «وقتی با آقای لاریجانی در شهری مانند کرج چنین برخوردی می‌شود، نگرانی‌ها به اوج می‌رسد که ‏تندرو‌ها برای آینده چه فکر‌هایی در سر می‌پرورانند».
حمايت مجلس از رييس


حال و بعد از چند روز كه از اين رويداد مي‌گذرد، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی ديروز (سه شنبه، 16 بهمن) مجلس شورای اسلامی بیانیه 191 نفر از نمایندگان مجلس در دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را قرائت کرد كه در آن از اين اقدام نيز اعلام انزجار شده بود. در متن بيانيه آمده بود كه دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت شریف ایران تبریک می‌گوییم و در 40 سالگی انقلاب که دوران بلوغ و عقلانیت و کمال خویش را طی می کنند، تبریک می گوییم. با گرامیداشت دستاوردهای خطیر در عرصه های مختلف ارزیابی دستاوردها و تقویت نقاط قوت و ترمیم کژی ها را ضروری می‌دانیم. انقلابی که همه متفکران و نخبگان جریان های سیاسی و اقشار مختلف مردم و همه آنان که از استبداد، وابستگی و تبعیض به تنگ آمده بودند در شکل گیری آن پشت سر امام عظیم‌الشأن قرار گرفتند و آینده بهتر ایران برپایه آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را ترسیم کردند. این حرکت بالنده با همدلی و وفاق ملت که رهنمود همیشگی پیشوای مقتدای ملت حضرت امام (س) بود، به انجام رسید و پس از دوران رحلت پیشوای فقیدمان با تدبیر و خردمندی رهبر فرزانه انقلاب ادامه یافت. اکنون در 40 سالگی انقلاب از آحاد مردم ایران دعوت می كنيم در راهپیمایی 22 بهمن حضور آگاهانه خود را به منصه ظهور رسانده و با تجلی وحدت امت، توطئه های دشمنان و بدخواهان را نقش برآب كند. جا دارد ابراز تاسف خویش را در این مقطع حساس از هر حرکتی که وحدت بین آحاد مردم را خدشه دار می کند و گسست بین ملت و حاکمیت ایجاد می کند، محکوم كنيم و اعتراض خویش را نسبت به حرکت وحدت شکنانه امام جمعه کرج مبنی بر لغو سخنرانی ریاست مجلس شورای اسلامی که با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سخنران مراسم روز پیروزی انقلاب اسلامی در کرج بود را اعلام كنيم، این اقدام ایشان و موارد مشابهی که برای برخی از همکاران نماینده پیش آمده را توهین به ساحت مردم و رکن رکین نظام و انقلاب یعنی مجلس شورای اسلامی و برگزیدگان ملت می دانیم و خواستار رسیدگی به این امر توسط نهادهای مسئول هستیم.
لزوم تغيير مسير
اين اقدام ناشايست از جانب افرادي كه از تريبون نماز‌جمعه مردم را به كارنيك دعوت مي‌كنند، قابل قبول نيست و مردم نيز به اين مسائل توجه دارند. عده‌اي كه توهم مالكيت انقلاب و ايران را دارند بايد رويه خود را عوض كنند و به سيره امام بازگردند زيرا اين راهي كه مي‌روند جز ضربه زدن به وحدت و امنيت كشور دستاورد ديگري ندارد.