معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید: ساماندهی گلزارهای شهدا تا تدوین دستورالعمل جدید متوقف شد

بخش خبری: در راستای عمل به نظرات رهبر معظم انقلاب و تشکیل کار گروه جدید مطالعاتی به دستور رئیس بنیاد شهید، ساماندهی گلزارهای شهدا تا تصمیمات جدید متوقف شد.
محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اصل ساماندهی ضروری بود،زیرا با گذشت چند دهه از تدفین شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، قبورمطهر آن‌ها نیازمند ساماندهی بود، اما احتمالا در برخی موارد در مراحل اجرای ساماندهی، یکسان سازی انجام شد که نیازمند تجدید نظر در اجرای کار است.
وی گفت: علاوه بر پرداخت حقوق، مستمری معیشت و حق پرستاری، موضوع دیگری که در سال جاری انجام شد احراز ایثارگران جدید بود، زیرا با وجود پایان دفاع مقدس همچنان عده‌ای از هم‌وطنان ما بر اثر فعالیت‌های دشمنان به شهادت می‌رسند و یا دچار مجروحیت می‌شوند یا اینکه بخشی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که اخیرآ پرونده‌های جانبازی تشکیل داده‌اند که در سال جاری 5 هزار پرونده مربوط به جانبازی و 310 پرونده مربوط به شهادت در این اداره کل احراز شده‌اند.
وی افزود: با توجه به پایان اعتبار کارت‌های شناسایی ایثارگران در سال جاری و همچنین صدور کارت برای جانبازان زیر 25 درصد، صدور 920 هزار کارت جدید در دستور کار اداره کل پذیرش و امور اداری و قرار گرفت. تاکنون 580 هزار نفر از ایثارگران درخواست خود را برای دریافت کارت‌های جدید ارائه داده‌اند که از این تعداد 420 هزار کارت صادر و برای این عزیزان ارسال شده و 110 هزار کارت نیز چاپ شده و تا هفته آینده برای ایثارگران ارسال می‌شود.


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 648 هزار فرصت شغلی در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگران فراهم شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید نیز 270 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد و امسال نیز 20 هزار شغل برای جویندگان کار در میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایجاد شده است، اما همچنان 83 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بیکار هستند.
وی درباره وضعیت پرداختی و کمک معیشت جانبازان معسر نیز گفت: از اول سال 97 تاکنون 7500 نفر شناسایی شده و حداقل حقوق کارمندان دولت برای آنها اعمال شده است: همچنین حق پرستاری طبق ماده 26 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران براساس قانون کار به والدین شهدا پرداخت می‌شود. ازسوی دیگر طبق ماده 22 قانون جامع ایثارگران، ایثارگران دارای افراد تحت تکفل با بیماری صعب‌العلاج از آبان امسال از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند شدند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در آیین پایانی جایزه کتاب سال ایران: تقدیر رئیس جمهور از نویسندگان برتر داخلی و خارجی دکتر ظریف: اروپایی‌ها در مورد FATF شرط مطرح نکردند همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر وبا حضور معاون اول رئیس‌جمهور چند ین طرح صنعتی وعمرانی دراستان همدان افتتاح شد به رهبری هادی عامری و مقتدا صدر؛ مخالفت دو فراکسیون عمده مجلس عراق با حضور نظامی آمریکا انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبارزه، استقامت و برقراری عدل پیروز شد گفتگوی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با سید محمد صفی‌زاده وزیر نفت ادعاهای مربوط به مخالفت با امضای قرارداد با شرکت‌های روسی و چینی را تکذیب کرد خاخام یهودی: گفتگوهایی برای تاسیس کنیسه و رستوران یهودیان در امارات داریم ساخت مسجد شیخ احمد الطیب و کلیسای پاپ فرانسیس در امارات کلید خورد اردوغان: برای ورود به سوریه اجازه نمی‌گیریم! آمریکا باید نظارت شود نه ایران برگزاری نهمین نشست محفل انس یاران انقلاب اسلامی در تهران مترو تهران 22 بهمن رایگان است معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید: ساماندهی گلزارهای شهدا تا تدوین دستورالعمل جدید متوقف شد