ساخت مسجد شیخ احمد الطیب و کلیسای پاپ فرانسیس در امارات کلید خورد

ولیعهد ابوظبی در پایان کنفرانس موسوم به"برادری انسانی" در امارات،سند ساخت مسجد شیخ احمد الطیب و کلیسای پاپ فرانسیس را امضا کرد.
به گزارش ایسنا، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات که دستش آعشته به خون مسلمانان مظلوم یمن است، گفت: من، برادرم محمد بن راشد به همراه رهبر کاتولیک‌های جهان و شیخ الازهر سند ساخت کلیسای پاپ فرانسیس و مسجد شیخ احمد الطیب در ابوظبی را امضا کردیم تا برای تعالی ارزش‌های گذشت و تسامح، ارزش‌های اخلاقی و برادری انسانی دو مناره بر فراز آسمان امارات بلند شوند!
به گزارش خبرگزاری وام، احمد الطیب شیخ الازهر و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیزسند برادری انسانی را امضا کردند که یک سند در تاریخ روابط میان الازهر و واتیکان به شمار می‌رود.
این نخستین سفر پاپ واتیکان به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است و پاپ برای نخستین‌بار آیین عشای ربانی که یکی از مراسم مذهبی مسیحیان است را دیروز در ورزشگاه اسپورت سیتی ابوظبی برگزار کرد.


دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل روز یکشنبه از پاپ واتیکان خواست از امارات بخواهد نقض‌های سنگین حقوق بشری که نیروهای این کشور در یمن مرتکب می‌شوند را متوقف و به سرکوب‌گری منتقدان در داخل کشور پایان دهد.
امارات در کنار عربستان به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن وارد جنگ و جنایت در این کشور شده است و سازمان‌های بین‌المللی اعلام کردند که طرف‌های درگیر در یمن نقض‌های سنگینی در حق غیرنظامیان مرتکب شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در آیین پایانی جایزه کتاب سال ایران: تقدیر رئیس جمهور از نویسندگان برتر داخلی و خارجی دکتر ظریف: اروپایی‌ها در مورد FATF شرط مطرح نکردند همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر وبا حضور معاون اول رئیس‌جمهور چند ین طرح صنعتی وعمرانی دراستان همدان افتتاح شد به رهبری هادی عامری و مقتدا صدر؛ مخالفت دو فراکسیون عمده مجلس عراق با حضور نظامی آمریکا انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبارزه، استقامت و برقراری عدل پیروز شد گفتگوی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با سید محمد صفی‌زاده وزیر نفت ادعاهای مربوط به مخالفت با امضای قرارداد با شرکت‌های روسی و چینی را تکذیب کرد خاخام یهودی: گفتگوهایی برای تاسیس کنیسه و رستوران یهودیان در امارات داریم ساخت مسجد شیخ احمد الطیب و کلیسای پاپ فرانسیس در امارات کلید خورد اردوغان: برای ورود به سوریه اجازه نمی‌گیریم! آمریکا باید نظارت شود نه ایران برگزاری نهمین نشست محفل انس یاران انقلاب اسلامی در تهران مترو تهران 22 بهمن رایگان است معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید: ساماندهی گلزارهای شهدا تا تدوین دستورالعمل جدید متوقف شد