همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر وبا حضور معاون اول رئیس‌جمهور چند ین طرح صنعتی وعمرانی دراستان همدان افتتاح شد

همدان – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر معاون اول رئیس‌جمهور در سفر یکروزه به استان همدان، چهار نیروگاه خورشیدی، دو واحد صنعتی فروسیلیس، یک کارخانه دارو سازی و یک کارخانه فولاد را افتتاح کرد.
مردمان سرزمین زرخیز همدان دیروز میزبان معاون اول رئیس‌جمهور بودند و با حضور اسحاق جهانگیری در این استان طرح‌هایی به بهره‌برداری رسید که هر یک از آنها فرصت‌های شغلی زیادی را برای جوانان جویای کار ایجاد می‌کند.
معاون اول رئیس‌جمهور در بدو ورود به این استان، همدان را بواسطه داشتن سبقه فرهنگی، تاریخی و تمدنی ستود و آن را یکی از پایگاه‌های های مهم برای توسعه در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنعتی دانست.
جهانگیری که امسال برای دومین بار به همدان سفر می‌کند بهره‌برداری از چند طرح در این استان را کاری مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد: روند توسعه کشور با شتابی که پیش می‌رود، در آینده نیز این سرعت و شتاب را داشته باشد.


وی حجم سرمایه گذاری‌ها در کشور را بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها که در مسیر فعالیت‌های اقتصادی کشور توسط آمریکا و غربی‌ها ایجاد می‌شود، اما ایران اسلامی با روند خوب پیش می‌رود.
افتتاح 4 نیروگاه خورشیدی
معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سفر‌ی یکروزه به همدان با رضا اردکانیان وزیر نیرو راهی کبودراهنگ شد، تا چند طرح عمرانی را در این شهر افتتاح کند.ابتدا از چهار نیروگاه خورشیدی به طور همزمان بهره‌برداری شد که این نیروگاه‌ها هرکدام با ظرفیت هفت مگاوات وارد شبکه برق رسانی شدند.با ورود این نیروگاه‌ها به چرخه تولید برق، تعداد نیروگاه‌های خورشیدی استان همدان به 6 نیروگاه افزایش یافت و ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی همدان به 45 مگاوات رسید.
*آغاز فعالیت مجتمع فولاد
در این سفر از فاز اول مجتمع فولاد" راد" با ظرفیت تولید میلگرد از شماره هشت تا 32 به میزان 500 تن بهره‌برداری شد.
مجتمع فولاد "راد" کبودراهنگ با اعتبار سه هزار و 500 میلیارد ریال و حمایت دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرد و با بهره‌برداری از آن برای 400 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.
*ساخت بیمارستان با حمایت بنیاد برکت
اسحاق جهانگیری پس از شهرستان کبودراهنگ راهی شهرستان بهار شد وبیمارستان 85 تختخوابی آیت‌الله بهاری این شهرستان را افتتاح کرد.
این بیمارستان با همیاری و مشارکت بنیاد برکت، دانشگاه علوم پزشکی و راه و شهرسازی در زمینی به مساحت 13 هزار و 287 متر مربع با زیر بنای هشت هزار و 312 متر مربع احداث شده است.
عملیات اجرایی این بیمارستان از سال 90 آغاز شده بود و برای ساخت این بیمارستان 350 میلیارد و تجهیز آن 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
بیمارستان جدید آیت‌الله بهاری شامل بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال،‌ای سی یو، سی سی یو، دیالیز، رادیولوژی و آزمایشگاه است.
*بهره‌برداری از کارخانه گندله سازی اسدآباد
جهانگیری همچنین با حضور در شهرستان اسدآباد غربی‌ترین شهرستان همدان کارخانه گندله سازی را افتتاح کرد؛ واحدی صنعتی که با صرف یک هزار و 170 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و 150 نفر از جوانان این منطقه را مشغول بکار کرده است.
براساس آمارهای منتشر شده، این کارخانه روزانه 2 هزار تن گندله تولید می‌کند و نقش ویژه‌ای در رونق اقتصادی و اشتغال شهرستان اسدآباد دارد.
این واحد صنعتی در مجاورت کارخانه کنستانتره سنگ آهن احداث شده و از محصول این واحد صنعتی تغذیه می‌کند.
* "هگمتان دارو" در تویسرکان وارد مدار شد
جهانگیری در ادامه برنامه‌های فشرده خود به همدان، با حضور در شهرستان تویسرکان فاز دوم خط تولید شرکت دارو سازی "هگمتان دارو" غرب را افتتاح کرد.
این شرکت که تولیدکننده انواع داروهای انسانی شامل داروهای جامدات (قرص و کپسول) و محلول‌ها (شربت) است با 150میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 60 میلیارد ریال سرمایه در گردش احداث شده است.
میزان اشتغالزایی این طرح درحال حاضر 100 نفر است که در آینده نزدیک نیز 150 نفر به این تعداد اضافه می‌شود.
فاز دوم کارخانه «هگمتان دارو» به منظور تولید مواد دارویی جامد احداث شده و ظرفیت تولید سالیانه یک میلیارد عدد قرص و 600 میلیون عدد کپسول را دارد.
با تکمیل روند تولید این فاز 160 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود؛ از فاز اول این کارخانه برای تولیدات دارویی مایع سال گذشته بهره‌برداری شده بود.
** فروسیلیس ملایر به بار نشست
طرح توسعه شرکت" فروسیلیس غرب پارس " واقع در شهرک صنعتی جوکار ملایر نیز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
طرح توسعه این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 12 هزار تن فروسیلیس در زمینی به مساحت 28 هزار مترمربع و با اعتباری حدود یکهزار و 500 میلیارد ریال در شهرک صنعتی جوکار افتتاح شد.
شرکت فروسیلیس غرب پارس نخستین واحد فرآوری سیلیس در شهرک صنعتی جوکار بود که سال 93 با میزان سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 130 تن و با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری شروع به کار کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح کارخانه شماره 2 فروسلیس پارس غرب با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب چوب لای چرخ توسعه کشور گذاشتند اما موفق نشدند گفت: دشمن با ایران و ملت ایران مشکل دارد.
به گزارش خبرنگار ما، اسحاق جهانگیری اظهار کرد: این انقلاب با آرمان‌های امام خمینی(ره) و همراهی مردم به پیروزی رسید و تثبیت شد.
وی با بیان اینکه ما در خاورمیانه آزادترین کشور منطقه هستیم، گفت: در کشور ما هم ایراداتی هست که باید رفع شود، اما استقلال و آزادی موجود در این کشور مثال‌زدنی است.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما برای تحقق آرمان‌های بزرگی چون عدالت انقلاب کردیم،گفت: امروز نیز همان آرمان‌ها را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه تحقق هیچ یک از اتفاقات بزرگ لحظه‌‌ای نیست و باید شرایط آن فراهم شود، افزود: امروز جشن‌های انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان استقلال ایران و دستاوردهای انقلاب طی 40 سال گذشته است.
جهانگیری عدالت را گوهر بی‌نظیری دانست و با بیان اینکه در انقلاب اسلامی به دنبال عدالت بوده و هستیم، افزود: امروز طیف وسیعی از رسانه‌های خارجی با تبلیغات خود به دنبال این هستند که وضعیت معیشت را طوری نشان دهند که امور معیشتی مردم بدتر از گذشته شده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب نه تنها وضعیت بدتر نشده بلکه فاصله فقیر و غنی بسیار کم شده و به شدت کاهش داشته است، گفت: تمام هدف ما حرکت به سوی عدالت است؛ امام راحل نیز در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب نهادهایی تاسیس کردند که در راستای رفع فقر و رفع محرومیت وارد کار شوند.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما انقلاب کردیم که فساد، تبعیض، فقر و بسیاری از مشکلات از بین برود، تصریح کرد: اتفاقاتی که امروز نسبت به گذشته در حوزه پیشرفت کشور رخ داده، واقعا کم‌نظیر و در برخی حوزه‌ها نیز بی‌نظیر است.
وی با مروری به دستاوردهای انقلاب در زمینه رشد بخش صنعت و معدن، رشد واحدهای صنعتی آلیاژی، سیمان، معادن قیمتی و... گفت: بعد از انقلاب تولید این معادن بیش از 10 برابر شده و رشد عظیمی در توسعه این بخش صورت گرفته است.
جهانگیری با اشاره به اینکه دشمنان نظام همواره از همان ابتدای پیروزی انقلاب چوب لای چرخ توسعه کشور گذاشتند اما موفق نشدند گفت: جنگ نابرابری که تمام دنیا علیه ایران به راه انداخت، بدون اینکه تجهیزاتی از جایی برایمان برسد با پیروزی کشور ما تمام شد.
وی اضافه کرد: جنگ که تمام شد علیه ملت ایران تحریم‌های سخت اعمال کردند، با آنها توافق کردیم اما از توافق کنار رفتند مشکلی که دشمن با ما دارد مشکل با رهبری، دولت و... نیست بلکه مشکل دشمن با ایران و ملت ایران است.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مانع قدرت ایران شود، گفت: درحال حاضر نیز فشارهای اقتصادی را بر ملت ایران وارد می‌کنند که باید تلاش کنیم تا انقلاب را پیش ببریم.
وی با اشاره به سفر خود به ملایر و بازدیدهای صورت گرفته اظهار کرد: ملایر در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌‌ای است، اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود هم مشکلات خود شهرستان و حتی مشکلات سایر شهرستان‌های اطراف نیز در حوزه اشتغال حل خواهد شد.
جهانگیری افزود: در ملایر کار زیبای منبت را دیدم که واقعا کار فوق‌العاده‌‌ای است و این هنر زیبا مورد توجه خاص و عام است و می‌‌تواند با حمایت بیشتر، اشتغال و درآمدزایی بالایی داشته باشد.
وی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان همدان اشاره کرد و افزود: با سفری که به شهرستان‌های مختلف استان داشتم هر کدام از این شهرستان‌ها ظرفیت‌های بالایی را در حوزه کشاورزی دارند که می‌‌تواند اشتغالزایی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید این ظرفیت‌ها را ببینیم و دولت نیز حمایت کند، گفت: دولت باید با دادن تسهیلات کمک کند تا این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این منطقه دارای توانمندی‌های ویژه‌‌ای است که باید از این توان برای کارهای بزرگ استفاده شود، گفت: با توان خودی منطقه می‌‌توان اقدامات خوب و کارهای ارزشمندی را در ابن استان انجام داد.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده بخش مبل و منبت ملایر ازسوی مسئولان و فعالان این عرصه گفت: میراث فرهنگی و وزیر کشاورزی باید مشکل واردات چوب را پیگیری و حل کنند، باید دقت شود تا موانع ایجاد شده رفع و چوب در اختیار منبت‌کاران قرار گیرد.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان ابنکه جهانی شدن منبت ملایر را حتماً پیگیری می‌کنیم، گفت: در راستای توجه به تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی نیز دولت اقدمات خوبی داشته که باید از این تسهیلات به نفع مردم و برای رفع مشکلات اشتغال استفاده شود.
جهانگیری در سفر به ملایر از شهرک مبل و منبت این شهر بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات فعالیت‌های هنرمندان و فعالان صنایع دستی قرار گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در آیین پایانی جایزه کتاب سال ایران: تقدیر رئیس جمهور از نویسندگان برتر داخلی و خارجی دکتر ظریف: اروپایی‌ها در مورد FATF شرط مطرح نکردند همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر وبا حضور معاون اول رئیس‌جمهور چند ین طرح صنعتی وعمرانی دراستان همدان افتتاح شد به رهبری هادی عامری و مقتدا صدر؛ مخالفت دو فراکسیون عمده مجلس عراق با حضور نظامی آمریکا انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبارزه، استقامت و برقراری عدل پیروز شد گفتگوی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با سید محمد صفی‌زاده وزیر نفت ادعاهای مربوط به مخالفت با امضای قرارداد با شرکت‌های روسی و چینی را تکذیب کرد خاخام یهودی: گفتگوهایی برای تاسیس کنیسه و رستوران یهودیان در امارات داریم ساخت مسجد شیخ احمد الطیب و کلیسای پاپ فرانسیس در امارات کلید خورد اردوغان: برای ورود به سوریه اجازه نمی‌گیریم! آمریکا باید نظارت شود نه ایران برگزاری نهمین نشست محفل انس یاران انقلاب اسلامی در تهران مترو تهران 22 بهمن رایگان است معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید: ساماندهی گلزارهای شهدا تا تدوین دستورالعمل جدید متوقف شد