پاپ و قاتلان مردم یمن

بسم‌الله الرحمن الرحیم
سفر پاپ به امارات و عربستان باعث تعجب ملتهای مسلمان و عرب شده است. سفر پاپ به این دو کشور و شرکت در نشست موسوم به «برادری دینی» در نظر ملت‌های مسلمان عرب، نوعی سرپوش گذاشتن بر جنایات سران عربستان و امارات علیه مردم مظلوم یمن ارزیابی شده است.
این نخستین سفر رسمی یک مقام ارشد کلیسای کاتولیک به منطقه خلیج فارس است. اگر پاپ ذره‌ای نسبت به عملکرد ضدانسانی عربستان و امارات موضع داشت، قطعاً از سفر به این دو کشور آنهم در مقطع زمانی کنونی امتناع می‌کرد و حاضر نمی‌شد با انجام این سفر، شریک جرم ارتجاع عرب معرفی شود.
واقعیت این است که عربستان و امارات در پرونده‌های قطور و متعددی درگیر جنایت و شرارتند و در نتیجه ورود پاپ به این ورطه در مقطع زمانی اخیر، به منزله نوعی جانبداری آشکار از شرارتهای ارتجاع عرب ارزیابی می‌شود.


1- عربستان و امارات حدود 7 سال است که با سرمایه‌گذاری بدفرجام در ایجاد، تجهیز و سازماندهی انواع گروه‌های تروریستی در منطقه به جنایت و شرارت علیه طیف وسیعی از کشورهای منطقه نقش حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریسم لجام گسیخته را برعهده دارند و در لیبی، سوریه، عراق، لبنان و حتی در مصر و افغانستان سرگرم جنایت هستند.
پرونده سیاه محور شرارت غربی – عبری – عربی و افشای بسیاری از مسائل پشت پرده باعث گردیده که حتی برخی سیاستمداران و رسانه‌های معتبر غربی هم با موضع گیری آشکار علیه رژیم‌های فاسد عربی و حامیان وقیح تروریسم، تلاش کنند از آنها فاصله بگیرند و از عملکرد جنایتکارانه آنها اعلام برائت و انزجار کنند. تصادفی نیست که همین سیاستمداران و رسانه‌های غربی از عربستان به عنوان «مادر تروریسم» و از این طیف بدنام و فاسد به عنوان رژیم‌های خودکامه و شرور سخن به میان می‌آورند و به دولتمردان کشورهای غربی هشدار می‌دهند از همدستی و همکاری با این رژیم‌های فاسد اجتناب کنند. منطقی و پذیرفتنی نیست که در بحبوحه دشمنی آشکار و نهان عربستان و امارات علیه سایر کشورهای عرب و مسلمان، پاپ ناگهان به فکر سفر به این کشورها بیفتد و به بهانه تلاش برای تقویت برادری دینی، درصدد سرپوش گذاشتن بر عملکرد رسوای این قبیل رژیم‌های فاسد بر آید.
ناگفته پیداست که این رژیم‌ها آنچنان بی‌اعتبار و بی‌آبرو شده‌اند که حتی پاپ هم نمی‌تواند با سفر خود و دیدار با سران فاسد آنها کمکی برای حفظ و تقویت آنها کند یا آنکه فضا را به تصور خود برای آنها تلطیف و قابل تحمل نماید.
2- پاپ در آستانه سفر به امارات و عربستان درباره عواقب ادامه جنگ و بحران در یمن هشدار داد و از جامعه جهانی خواست به کمک مردم مظلوم یمن بشتابند و آنها را از این وضعیت اسفبار نجات دهند. همین اظهارنظر پاپ نشان می‌دهد که پاپ کمابیش از عمق فاجعه انسانی در یمن آگاه است و می‌داند که جنگ چهار ساله ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن چه به روز آنها آورده است. تشدید محاصره زمینی دریائی و هوائی یمن و جلوگیری از ارسال مواد غذائی و دارو برای مردم قحطی زده یمن به همراه جنایات وحشیانه‌ای که به صورت مستمر با بمباران هوائی، حملات موشکی و توپخانه‌ای علیه شهروندان یمنی در جریان است، جائی برای حمایت پاپ از جنایتکاران جنگی باقی نمی‌گذارد.
مطابق گزارش‌های سازمان ملل و نهادهای ناظر بین‌المللی حدود 20 میلیون نفر از جمعیت یمن دچار گرسنگی و سوءتغذیه هستند. علاوه بر این شیوع انواع بیماری‌های واگیر از جمله وبا، تیفوئید و دیفتری بیداد می‌کنند و مرتباً قربانی می‌گیرند. اما آیا سفر پاپ می‌تواند بر اینهمه شرارت ائتلاف سعودی و حمایت‌های آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد؟
3- آمریکای ترامپ با تحریک و نقش آفرینی صهیونیست‌ها تلاش می‌کند با ایران هراسی و ایجاد تقابل بین کشورهای عربی علیه ایران، اهداف و برنامه‌های خود را به پیش ببرند. طرح اول با هدف تشکیل یک اجماع متشکل از 54 کشور عربی و اسلامی علیه ایران در جریان سفر ترامپ به عربستان اعلام شد ولی حتی چند ساعت هم دوام نیاورد و با افشاگری قطر مشخص شد که تقریباً هیچ کشور مهمی از تشکیل و اهداف پشت پرده این طرح آگاه نبوده است.
مثلث آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب تلاش می‌کند با احیای همان طرح ناکام و شکست خورده، نشستی را در لهستان برپا و با سخنرانی بنیامین نتانیاهو و سران رژیم‌های فاسد، علیه ایران سمپاشی و جوسازی کند.
سفر پاپ با علم به این فضاسازی‌های ضد ایرانی، بسیار معنی‌دار و تعجب آور است. به مصلحت کلیسای واتیکان و پاپ نیست که در طرح‌های تفرقه افکنانه در دنیای اسلام، نقشی ایفا کند و طرفیت داشته باشد. مسیحیان در این بازی‌های تفرقه‌افکنانه به هر صورتی که وارد عمل شوند، به زیان خودشان رفتار کرده‌اند، چرا که فردا با تغییر مهره‌ها و حتی سقوط رژیم‌های فاسد منطقه، خاطره تلخ و تاسف باری به نام واتیکان و مسیحیت در ذهن ملتهای مسلمان و عرب منطقه باقی می‌ماند که قطعاً به زیان واتیکان تمام خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس قوه قضاییه: حدود 50 هزار زندانی در دهه فجر عفو می‌شوند گزارش خبری اعتراض یکپارچه عراق به اظهارات مداخله گرانه وضدایرانی اخیر ترامپ فایننشال تایمز گزارش داد اروپا مشتاق بهره مندی ایران از مزایای برجام انهدام 3باند قاچاق سوخت توسط وزارت اطلاعات وزیر نفت: دولت تصمیمی برای سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت بنزین نگرفته است مجلس به دکتر سعید نمکی به عنوان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی رای اعتماد داد مصاحبه اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با آیت‌الله جلالی خمینی به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضرت امام مردم را ولی‌نعمت مسئولین می‌دانستند، استمرار انقلاب با همین مردم است 16 بهمن 1357 پاپ و قاتلان مردم یمن رشد 26 درصدی آثار هشتمین جشنواره مد و لباس فجر سخنگوی وزارت خارجه با محکومیت حمله به اتوبوس زائران ایرانی در عراق: گروه‌های تروریستی در عراق توهم ابراز وجود دارند با حضور عراقچی در پاریس ششمین دور گفت وگوهای سیاسی ایران و فرانسه امروز برگزار می‌شود معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح چندین طرح صنعتی به استان همدان سفر می‌کند رئیس جمهور درگذشت مادر بزرگوار شهیدان میراحمدی را تسلیت گفت مدارس 21 بهمن تعطیل نیست