محمد حسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار در پاسخ به «ابتکار»:

این فیلم سفارش هیچ جای خاصی نیست
گروه هنر- محمد حسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» در پاسخ به پرسش «ابتکار» مبنی بر اینکه «این فیلم سفارش کدام سازمان یا ارگان بوده است؟»، گفت: «100‌درصد این کار در بخش خصوصی تولید شده است و سفارش هیچ جای خاصی نیست. تلخی‌های بسیاری برای ما به وجود آمد که چون در جشن سینمای ایران هستیم نمی‌خواهم اوقات شما را تلخ کنم. گله‌مندی‌های بسیاری وجود دارد!»
قاسمی تاکید کرد: «فیلم «شبی که ماه کامل شد» کاری بود که سختی‌های خودش را داشت. بخش عمده‌ای از کار در سیستان و بلوچستان شکل گرفت. از مردم این خطه تشکر می‌کنم که خیلی به ما کمک کردند. وقتی در استانی غیر از تهران کار می‌کنید، با سختی‌ها و مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوید. بخش عمده سختی ما هم به خاطر کار در کشور پاکستان بود. این کشور یک بوروکراسی عجیب و غریب دارد. تلاش کردیم از نیروهای بومی استفاده کنیم. در جاهایی کار کردیم که یک مقدار خطرات امنیتی هم داشت ولی دولت آنها همراهی نمی‌کرد. وقتی انتخابات پاکستان رسید به ما گفتند از این کشور خارج بشوید. بنابراین به جای دیگری رفتیم.»
نشست خبری فیلم «شبی که ماه کامل شد» با حضور نرگس آبیار (کارگردان)، محمد‌حسین قاسمی (تهیه‌کننده)، هوتن شکیبا، شبنم مقدمی، فرشته صدر‌عرفایی، پدرام شریفی، امین میری، آرمین رحیمان (بازیگران)، سامان لطفیان (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌‌راد (تدوین‌گر) و با اجرای حمیدرضا مدقق برگزار شد.


زنان همیشه کاراکتر فیلم‌های من هستند
نرگس آبیار درباره تغییر در فضای کاری‌اش و اینکه چگونه شد سراغ این موضوع رفته است، بیان کرد: «موضوع فیلم سال‌ها قبل من را درگیر کرده بود و اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کردم برایم جذاب بود و سال گذشته پیشنهاد شد که کار شود اما متوجه شدم طرح متعلق به آقای اصفهانی است و چون نگاه زنانه‌ای داشت برایم جذاب بود زیرا زنان همیشه کاراکتر فیلم‌های من هستند.
دروغ است بگویم فکر نمی‌کنم جایزه بگیرم
هوتن شکیبا هم در پاسخ به سوالی درباره قدرت بازیگری‌اش در نقشی متفاوت در این فیلم و امکان جایزه گرفتنش گفت: «این نقش سختی‌های خاص خودش را داشت. بخش عمده‌ای از این سختی شرایط فیلمبرداری بود. از سوی دیگر کاراکتر هم این سختی را داشت که این تغییر جوری اتفاق بیفتد که باورپذیر باشد. من مدیون خانم آبیار برای اعتماد و کمک‌شان هستم. دروغ است بگویم فکر نمی‌کنم جایزه بگیرم ولی تلاش خودم را کردم در طول جشنواره به آن خیلی فکر نکنم که توی ذوقم نخورد. واکنش‌هایی که از طرف مخاطبان تا اینجای کار گرفتم را به عنوان جایزه خودم در نظر گرفتم.»
مدیون راهنمایی‌های آبیار هستم
فرشته صدرعرفایی با تشویق برخی از حاضران همراه شد و درباره نقش متفاوتش در «شبی که ماه کامل شد» گفت: «من فکر می‌کنم بخش زیادی از این موضوع را مدیون راهنمایی‌های بسیار درست و هوشمندانه خانم آبیار هستم که واقعا این نقش را فوق‌العاده زیبا نوشتند. ایشان خیلی به من کمک کردند و آقای امیدواری هم با طراحی گریم بی‌نظیرشان به من کمک کردند. امین میری در لهجه به من خیلی کمک کردند و این شانس را داشتم که دو هفته قبل از اینکه جلوی دوربین بروم با مردم چابهار نشست و برخاست داشته باشم و بتوانم الگوبرداری رفتاری داشته باشم.  من نتیجه کار را نتیجه زحمات خانم آبیار می‌دانم».
گلویم بسته شد
شبنم مقدمی هم که با بغض و اشک درباره نقشش صحبت می‌کرد، گفت: «چون اولین بار بود که این فیلم را با شما دیدم کمی هیجان‌زده هستم. تحت تاثیر مادرانگی نقش هستم. می‌توانم بگویم خانم آبیار مجموعه‌ای از رفتار، دیالوگ و حرکت از این نقش را به من دادند. نقشی را به من سپردند که شاید بخت آن کمتر سراغ بازیگری بیاید. وقتی فیلم را می‌دیدم گلویم بسته شد».
سایر اخبار این روزنامه
در دومین نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر مطرح شد «باربد» به دلایل مالی حذف نشد جلال‌خو ‌ش چهره هوشیاری در روابط تهران و بغداد از بیعت تاریخی همافران تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی «ابتکار» از جلسه رای اعتماد بهارستان به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گزارش می‌دهد نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با «ابتکار»: نباید نورچشمی در کشور وجود داشته باشد خبر معاون گردشگری از به مرحله اجرا رسیدن پروژه ایجاد برند ملی گردشگری گردشگری ایران «برند» دار می‌شود؟ باید سازندگی و توسعه استمرار داشته باشد ساخت یک‌ هزار واحد مسکونی برای ایتام وزیر دفاع: برای ارتقاء توان دفاعی‌مان از هیچ قدرتی هراس به خود راه نخواهیم داد معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: شرکت‌های خصوصی و دولتی برای احقاق حق اقدام کنند محمد حسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار در پاسخ به «ابتکار»: از بیعت تاریخی همافران تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ظریف ارتباط اینستکس با FATF را رد کرده است