از بیعت تاریخی همافران تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده*- اینک که چهل سال پر افتخار از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، خداوند متعال را به‌خاطر توفیق استقامتی راستین در مسیر اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت مطلقه فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام عزیز سپاسگزاریم. بیرق‌دار پیوند با انقلاب و تداوم حرکت در مسیر شعارهای اصیل و ابتدایی انقلاب و بصیرت در فتنه‌ها و غبارآلودگی فضای سیاسی، مایه امتیاز و وجهه نیروی هوایی الهی است.
آمادگی تجهیزات و استقلال آموزشی و قطعه‌سازی امروز نیروی هوایی به‌رغم پیچیدگی و دانش‌بنیان بودن صنعت هوانوردی، محصول جهاد علمی و نهضت ما می‌توانیم است که پرواز شکوهمند هواپیماهای شکاری بمب‌افکن ساخت داخل همچون صاعقه و کوثر، بیانگر توانایی نخبگان صنعت دفاعی ازجمله در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
نیروی هوایی الهی که از کوران انقلاب، با بیعت تاریخی خود، سنگ میزان و محک حرکت در مسیر انقلاب را میزان ولایت‌مداری دانسته، به شکوه حماسه‌هایی ازجمله اولین پاسخ، حمله به الولید، حمله استشهادی شهید عباس دوران، عملیات مروارید در دوران دفاع مقدس و جلب شرور کشور در آسمان ایران اسلامی و حضور تاثیرگذار در جبهه مقاومت در دفاع از مردم مظلوم عراق و سوریه افتخار می‌کند.
جریان‌شناسی توسعه و پیشرفت نیروی هوایی در دوران ‌چهل‌ساله انقلاب اسلامی، بیانگر این واقعیت غیرقابل انکار است که نگاه عاری از وابستگی به غرب و شرق و اعتقاد به توانمندی داخلی، نتیجه‌بخش خواهد بود. نگاهی که در آمایش جدید جبهه دشمن علیه انقلاب اسلامی که معطوف به جنگ نرم و جنگ اقتصادی است، در عرصه نظام مدیریتی کشور به آن نیاز داریم. تعریف جدید از سرحدات جغرافیای دفاعی ما در جنگ نرم دشمن و گسترش مرزهای مقاومت، غیرت دینی و کیان خانواده، ما را علاوه‌بر حضور مقتدرانه در عرصه دفاع نظامی مکلف به حضور هوشمندانه در حوزه جنگ نرم کرده است. در کنار آن، دانش‌افزایی و به‌روزرسانی مهارت‌ها بر مبنای سیاست دفاعی و جغرافیای تهدیدات، با هدف تقویت چابکی و چالاکی لازم برای تعامل نزدیک با سایر سامانه‌های دفاعی کشور ما را ملزم به حرکت در لبه دانش برای افزایش و تنوع برد موشک‌ها، ورود به عرصه‌های روزآمد صنعت هوانوردی و متناسب‌سازی آموزش‌ها با نیازمندی‌های روز در نیروی واکنش‌سریع هوایی کرده است.


نیروی هوایی الهی مصمم است با حرکت شتابان در مسیر نقشه راه 1404، در اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا در حکم انتصاب اینجانب، در آینده‌ای نه‌چندان دور‌ به قدرت هوایی در تراز انقلاب اسلامی ایران تبدیل شود و در این راستا با هم‌افزایی بیش‌از‌پیش با سایر مجموعه‌های نیروهای مسلح و کانون‌های علمی، نخبگان و حوزه‌های دانش‌بنیان، این مسیر را کوتاه‌تر کند. ان‌شاء‌الله.
* فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سایر اخبار این روزنامه
در دومین نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر مطرح شد «باربد» به دلایل مالی حذف نشد جلال‌خو ‌ش چهره هوشیاری در روابط تهران و بغداد از بیعت تاریخی همافران تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی «ابتکار» از جلسه رای اعتماد بهارستان به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گزارش می‌دهد نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با «ابتکار»: نباید نورچشمی در کشور وجود داشته باشد خبر معاون گردشگری از به مرحله اجرا رسیدن پروژه ایجاد برند ملی گردشگری گردشگری ایران «برند» دار می‌شود؟ باید سازندگی و توسعه استمرار داشته باشد ساخت یک‌ هزار واحد مسکونی برای ایتام وزیر دفاع: برای ارتقاء توان دفاعی‌مان از هیچ قدرتی هراس به خود راه نخواهیم داد معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: شرکت‌های خصوصی و دولتی برای احقاق حق اقدام کنند محمد حسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار در پاسخ به «ابتکار»: از بیعت تاریخی همافران تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ظریف ارتباط اینستکس با FATF را رد کرده است