تامین ۱۰۰ درصد کود مورد نیاز کشاورزان در شرایط تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید رسولی دیروز در محل این شرکت به خبرنگاران گفت: دو محموله کود از کشورهای بلاروس و چین تا چند روز دیگر وارد کشور می‌شود که هرکدام از این محموله‌ها به وزن ۴۰ هزارتن است.وی افزود: اینکه ما همه محموله‌ها را بدون تاخیر و به موقع وارد کردیم، پیام بزرگی دارد.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه امسال اتفاقات خاصی افتاده و تأمین نهاده‌های کشاورزی را حساس‌تر کرده است، گفت: تحریم‌ها و چالش‌های بین‌المللی عامل بازدارنده بود و مبادلات بین‌المللی ما را تحت‌الشعاع قرار داد، اما شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توانست بر همه مشکلات فائق آید.
وی ادامه داد: همه برنامه‌های انعقاد قرارداد به طور کامل انجام شده و نهاده‌های مورد نیاز حتی با ۲۲۵ هزار تن ذخیره استراتژیک تأمین شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: امسال در تیرماه به مدت ۴۰ روز با پتروشیمی‌ها چالش داشتیم که در نهایت باتوافقی که حاصل شد، میزان کود ازته که دراختیار ما قرار داده‌اند، بسیار قابل توجه و بی‌سابقه است.رسولی گفت: در پی ۱۰ ماه گذشته، شرکت‌های پتروشیمی یک میلیون و ۲۳۰ هزار تن کود اوره در اختیار ما قرار داده‌اند و ماه‌های بهمن و اسفند هم برنامه حمل ۶۰۰ هزار تن کود اوره را داریم.


اظهارات این مسئول در شرایطی مطرح می‌شود که پس از گران شدن دلار، شرکت‌های پتروشیمی تمایل داشتند محصولات خود را صادر کنند، چرا که برای آنها ارزآوری بیشتری داشت.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با ارزیابی مثبت نسبت به سال آینده اعلام کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد انواع کودها در داخل تولید می‌شود و صددرصد کود اوره نیز توسط شرکت‌های پتروشیمی داخل تأمین می‌شود.رسولی همچنین با بیان اینکه تاکنون ۸۴ درصد کود مورد نیاز کشور به میزان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن خریداری و تأمین شده است، گفت: ۱۶ درصد بقیه هم تا آخر ماه طبق برنامه محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه قیمت کودهای یارانه‌ای طی سه سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشته است، افزود: تلاش می‌کنیم تا کود را به قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار دهیم، اما قیمت سال آینده هنوز مشخص
 نشده است.