تازه‌ترین دوقطبی تاریخ ورزش ایران!

شهروند|  شاید هیچ‌کس در خاطر نداشته باشد که ورزشکاران ملی در رشته‌های مختلف در چند دهه اخیر به اختلاف خورده باشند و به شکلی که امروز به جان هم افتادند، اختلافات خود را رسانه‌ای کنند. واکنش تند بهداد سلیمی در استوری اینستاگرام خود به پاداش میلیاردی فوتبالیست‌ها آن هم بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا، شروع یک جریان عجیب در ورزش ایران شد و حالا باعث شده یک دوقطبی بزرگ ایجاد شود؛ برخی طرفدار بهداد سلیمی و برخی سمت ملی‌پوشان فوتبال!
ملی‌پوشان فوتبال گذشت نداشتند!
با این‌که استوری جنجالی بهداد سلیمی که بازیکنان تیم‌ملی فوتبال را به واسطه دریافت پاداش یک‌میلیون دلاری بی‌غیرت و بنده پول دانسته بود، تنها دقایقی روی اینستاگرامش قرار داشت و سپس با جایگزین کردن یک پیام عذرخواهی پاک شد، به خاطر بازتاب گسترده‌ای که این استوری داشت؛ فوتبالیست‌ها را هم مجبور به واکنش کرد. البته شاید اگر ملی‌پوشان فوتبال کمی گذشت داشتند، این مسأله در همان روز اول پرونده‌اش بسته می‌شد. مسأله اما این‌طور پیش نرفت و خیلی از ملی‌پوشان روی صفحه اینستاگرام خود متن تندی علیه قهرمان سابق وزنه‌برداری منتشر کردند و اعتقاد داشتند او بابت حذف از المپیک و به بهانه ناداوری پاداش زیادی   گرفته است!
حمایت غیرفوتبالی‌ها از بهداد سلیمی


وقتی واکنش تند فوتبالیست‌ها روی صفحه اینستاگرام آنها منتشر شد، این بار نوبت به ورزشکاران رشته‌های غیرفوتبالی رسید که از بهداد سلیمی حمایت کنند. دیروز اگر اینستاگرام را باز می‌کردید، با واکنش‌های مختلفی از سوی نفراتی همچون حمید سوریان، احسان لشگری، حسن رنگرز قهرمانان کشتی، حسین توکلی، بهادر مولایی، نواب نصیرشلال و... مواجه می‌شدید که از موضعی که بهداد سلیمی علیه فوتبالیست‌ها گرفته، حمایت کردند. صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال هم در مصاحبه‌ای حمایت کاملی از بهداد سلیمی و غیرفوتبالی‌ها داشت: «من بازیکنان تیم‌ملی فوتبال را مقصر نمی‌دانم. شکی نیست که آنها هم تلاش خودشان را انجام می‌دهند، اما با وجود توجه 95‌درصدی مسئولان به فوتبال، افتخارات این رشته شاید 5‌درصد است. به نظرم عادلانه‌تر این است که مسئولان یک برنامه منظم‌تری داشته باشند.»
واکنش رئیس کمیته ملی المپیک
رئیس کمیته ملی المپیک که این روزها با شعار صلح و دوستی یکی از افراد تاثیرگذار و تصمیم‌گیرنده در ورزش ایران به شمار می‌رود، به این اتفاقات واکنش نشان داد. صالحی‌امیری درباره اختلاف بین فوتبالیست‌ها و بهداد سلیمی می‌گوید: «مناقشه میان قهرمانان خلاف منافع ملی است، چراکه همه آنها افتخارآفرین هستند. برای مسائل فرعی و اموری مانند پاداش نباید شاهد کینه‌توزی و تخریب باشیم. اینها همگى قهرمان‌‌هاى این کشور هستند؛ حالا چه در فوتبال و چه در رشته‌هاى دیگر. نباید به این فضا دامن بزنیم.»
دوقطبی بزرگ در ورزش ایران
آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، دوقطبی عجیب و بزرگی در ورزش ایران به وجود آمده است. از سویی غیرفوتبالی‌ها ادعای تبعیض می‌کنند و معتقدند باید به اندازه فوتبالیست‌ها به آنها هم توجه شود، چون افتخارات بیشتری کسب می‌کنند. از سوی دیگر فوتبالی‌ها هم اعتقاد دارند که این رشته یک صنعت به حساب می‌آید و حسابش از بقیه رشته‌ها جداست، همچنین آنها می‌گویند این پول‌هایی که به دستشان رسیده، از درآمدهای خود فوتبال بوده و کسی از بودجه دولتی استفاده نکرده است. با این‌که دیروز برخی از ورزشکاران مثل کیانوش رستمی و احسان حدادی سعی کردند به این فضا و تنش بین ورزشکاران غیرفوتبالی و ملی‌پوشان فوتبال پایان دهند، به نظر می‌رسد این ماجرا تا زمانی که به یک آشتی ملی ختم نشود، ادامه خواهد داشت.