پیش بینی 4 هزار جای پارک قبل از بستن محدوده ترافیکی اطراف حرم رضوی

گروه جامعه- معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که طرح ممنوعیت تردد خودرو در اطراف حرم مطهر به کجا رسید و آیا طرح تا پایان سال اجرایی خواهد شد؟ گفت: طرح ممنوعیت تردد در اطراف حرم مطهر در هر صورت به زیر ساخت های اولیه نیاز دارد و امکان این که یک باره ممنوعیت تردد در این مسیر ایجاد کنیم، بدون این که زیرساخت های اولیه را فراهم کنیم، وجود ندارد. طبق مطالعات و اقداماتی که ما در این زمینه انجام داده ایم، ایجاد حداقل 3 تا 4 هزار جای پارک در قبل از رسیدن به هسته مرکزی را پیش بینی کرده ایم که تا زمانی که این پارکینگ ها ایجاد نشود و شهروندان از پارکینگ ها استفاده نکنند، محدود کردن و بستن محدوده حرم مطهر امکان پذیر نیست. 
به گزارش «خراسان رضوی»، خلیل ا... کاظمی در نشستی خبری که روز گذشته برگزار شد، افزود: شاید برای این که بار ترافیکی محدوده اطراف حرم مطهر را مقداری کمتر کنیم و مناسب سازی بیشتری انجام دهیم، حداقل بتوانیم طرح زوج و فرد را با همان شکل و مقیاسی که در تهران انجام و کنترل می شود، در محدوده اطراف حرم مطهر انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در مرحله بعدی که پارکینگ ها و زیرساخت ها احداث و تکمیل شود، می توانیم ورودی به محدوده حرم را مسدود کنیم. کاظمی تاکید کرد: از نظر ما و مجموعه شهرداری تا زمانی که زیرساخت های مناسبی قبل از اجرای طرح درنظر گرفته نشده باشد، امکان اجرای آن نیست.
کاظمی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره کمبود پارکینگ و چالش های پیش روی مشهد گفت: در شهر تقریبا 81 هزار و378 جای پارک خودرو داریم، براساس مطالعاتی که انجام شده است در افق 1404 به حدود 300 هزار جای پارک خودرو برای فضای شهر نیاز داریم.


وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پروژه کمربندی جنوبی مشهد نیز اظهار کرد: پیگیری ها و مذاکرات لازم را درباره این موضوع انجام داده ایم تا دغدغه های مربوط به آثار زیست محیطی را به حداقل برسانیم. وی ادامه پاسخگویی را به جلسه بعدی موکول کرد تا درصورت به نتیجه رسیدن اطلاع رسانی کند.
کاظمی درباره خط سه بی آرتی نیز گفت: مطالعات اجرای خط سه بی آر تی مصوبه دستگاه‌های ذی ربط را دارد، اما در اجرای آن باید به آسیب‌ها و مشکلات شهروندان نیز توجه شود لذا بازنگری‌هایی در اجرای آن به ویژه در محدوده میدان توحید تا بولوار شهید قرنی انجام شده است و سال آینده قطعا اجرا خواهد شد.
اجرای حداقل شش تقاطع، پل و دوربرگردان غیرهمسطح در سال آینده، اصلاح هندسی 15 معبر تا پایان سال، اعتبار 180میلیارد تومانی آسفالت و خط کشی معابر مشهد در سال آینده، بهره‌برداری از سه ایستگاه خط سه قطارشهری مشهد از میدان شهدا تا بسیج در سال 1400 و اجرای پروژه‌های عمرانی به صورت سه شیفت از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در نشست خبری معاونت حمل ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد بود.