اشتغال برای مددجویان بهزیستی؛حدود 43هزار فرصت شغلی در سال 97

مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: نزدیک به 43 هزار فرصت شغلی سال جاری برای توانخواهان و مددجویان زیر پوشش این سازمان ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، محمدعلی کوزه گر روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری چهار طرح بهزیستی در کاشان افزود: پنج هزار میلیارد ریال از محل تبصره‌ها و 6 هزار میلیارد ریال از محل اعتبار صندوق توسعه ملی امسال برای ایجاد اشتغال توانخواهان اختصاص یافت.
وی یادآور شد: سال گذشته با استفاده از تسهیلات برای توانخواهان و مددجویان بیش از 57 هزار شغل ایجاد شد که از این میان 27 هزار مورد برای افراد توانخواه و هشت هزار شغل نیز برای معتادان بهبود یافته بود.
مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: با ایجاد اشتغال برای توانخواهان و مددجویان هم شغل ایجاد شده و هم از آسیبی که این افراد بیکار می‌توانستند به جامعه وارد کنند، جلوگیری شد.


وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف راه‌های گوناگونی دارد و از جمله کارفرمایانی که مددجویان را به کار بگیرند، حق بیمه آنها ازسوی این سازمان پرداخت شده یا یارانه ارتقای کمک به توانخواهان را می‌توان پرداخت.
کوزه گر با اشاره به مشکل مسکن خانواده‌های دارای 2 توانخواه یا بیشتر گفت: 14 هزار نفر در کشور تاکنون شناسایی شدند و مسکن پنج هزار و 200 نفر آنها واگذر شده و سایر موارد درحال پیگیری و ساخت می‌باشد.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار واحد مسکونی خانواده‌های دارای 2 توانخواه یا بیشتر تکمیل شده که تا پیش از دهه فجر نزدیک به هشت هزار واحد تحویل شده بود و سایر واحدها در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی واگذار خواهد شد.
مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: برای ساخت این واحدها نزدیک به سه هزار میلیارد ریال کمک تسهیلاتی، 600 میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض و 500 میلیارد ریال هزینه انشعاب‌های آب، برق و گاز هزینه شده است.
وی از ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای یک توانخواه خبر داد و افزود: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز در این زمینه البته پس از پایان کار ساخت مسکن برای خانواده‌های با 2 توانخواه یا بیشتر، قول مساعد داد.
کوزه گر تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد خانواده‌های دارای یک توانخواه در کشور، برای تمهید مسکن باید آنها به دهک‌های مختلف تقسیم و اولویت‌بندی شوند.
یک میلیون و 380 هزار نفر توانخواه زیر پوشش سازمان بهزیستی در کشور هستند که 11.2 درصد از اختلال بینایی، 39 درصد اختلال جسمی حرکتی، 24.4 درصد ذهنی، 8.2 درصد اختل روانی، 13.2 درصد شنوایی و 3.9 درصد از اختلال گفتاری رنج می‌برند.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بهزیستی و هیات همراه برای شرکت در آیین بهره‌برداری از چهار طرح با ارزش افزون بر 60 میلیارد ریال به کاشان سفر کردند.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح طرحهای مختلف اقتصادی، عمرانی و خدماتی در کشور به مناسبت دهه فجر وزارت اطلاعات: شبکه اخلال درنظام اقتصادی با73شرکت صوری متلاشی شد رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد کشف معادن آهن و مس، همزمان با اورانیوم 15 بهمن 1357 گفتگوی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با دکتر سید کاظم اکرمی به‌مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران داستان یک انشاء در مدرسه مرا وارد مسیر انقلاب کرد با نقض قوانین بین‌المللی ترامپ ونزوئلا را به مداخله نظامی تهدید کرد سفرابهام برانگیز پاپ به امارات و عربستان بدون اعتنا به جنایات جنگ یمن بانک مرکزی: ایران چک‌های جدید از 15 بهمن توزیع می‌شود مدیرعامل فولاد مبارکه: توسعه متوازن گروه فولاد مبارکه راهبرد اساسی این شرکت است‏ رئیس کل گمرک: تراز تجاری امسال یک میلیارد دلار مثبت شد پیامدهای تقابل روسیه و آمریکا اشتغال برای مددجویان بهزیستی؛حدود 43هزار فرصت شغلی در سال 97 سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت‌نام کنکور سراسری 98 از 24 بهمن آغاز می‌شود ژست حقوق بشری به فرانسه نمی‌آید