سید جواد رضویان در پاسخ به پرسش «ابتکار»: اولین و آخرین انتخاب ما آقای سیامک انصاری بود

گروه هنر- جواد رضویان در نشست پرسش و پاسخ فیلم «زهرمار» در سینمای رسانه در پاسخ به پرسش روزنامه «ابتکار» مبنی بر اینکه «چطور بازیگران فیلم را انتخاب کرده است»، گفت: «بگذارید درباره بازیگران توضیح بدهم. اولین و آخرین انتخاب ما آقای سیامک انصاری بودند. گزینه‌های دیگری هم بودند، گپ‌هایی هم زده شد. به واسطه تغییر سرمایه‌گذاری که برای من اتفاق افتاد،‌ همچنان روی آقای انصاری تاکید داشتم. خانم شبنم مقدمی هم از همان ابتدا اولین انتخابم بود، چون می‌دانستم قدشان از آقای انصاری بلندتر است. حضور ایشان با قد بلند در کنار آقای انصاری باعث می‌شد نماهای خوبی داشته باشیم. البته کسی در قدرت بازی خانم مقدمی شکی ندارد».
سیامک انصاری هم در واکنش به صحبت‌های رضویان با شوخی گفت: «اگر یک بار دیگر بگویید که قد من از خانم مقدمی کوتاه‌تر است با شما برخورد می‌کنم.»
بی‌رحمانه من را نقد کنید
جواد رضویان در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلم «زهرمار» گفت: «من تازه وارد این عرصه شدم؛ یعنی اینکه صفر کیلومتر هستم. بی‌رحمانه من را نقد کنید اما جانب انصاف را نگه‌دارید.»


پیمان عباسی، نویسنده هم در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم را کمدی می‌دانید یا نه، گفت: «فیلم «زهرمار» کمدی نیست، قصه کاملا اجتماعی دارد و معضل مواد مخدر را به همین شکل که دیدید نشان می‌دهد».
رضویان در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید ساخت فیلم‌های ضد ارزشی به سبک دهه 1380 دیگر تمام شده است؟، بیان کرد: «من اعتقاد دارم فیلم «زهرمار» ضد ارزشی نیست. اتفاقا به ارزش‌های بسیاری توجه دارد. اما اگر اینطور به نظر نمی‌رسد، به خاطر من است.» شبنم مقدمی هم درباره بازی‌ متفاوت خود در این فیلم گفت: «من همیشه سعی می‌کنم نقش‌های متفاوت انتخاب کنم.»
برادر خود من هم فیلم را دید
جواد نوروزبیگی درباره پاسخ به این سوال که چقدر با توجه به اینکه برادرتان مداح است انتظار بروز واکنش از سوی جامعه مداحان را دارید و آیا یکی از مداحان تاکنون فیلم را دیده است یا نه؟، گفت: «حساسیت من و آقا جواد بیشتر بود. بازتاب‌ها را می‌بینم، برادر خود من هم فیلم را دید. نقدی شده بود به آنها که اگر یک مداح در این موقعیت قرار بگیرد،‌ چه کاری انجام می‌دهد. آیا می‌تواند از پس آن بربیاید،‌ یا از همان ابتدا کنار می‌کشد.»
یکی از خبرنگاران از رضویان پرسید «انتظار گرفتن سیمرغ را دارید»، و او در پاسخ گفت: «به هیچ‌وجه.»
رضا خسروی، آهنگسار درباره موسیقی فیلم گفت: «در موسیقی فیلم سعی کردم به صحنه‌ها ضربه نزنم و موسیقی خودنمایی نداشته باشد.»
خرسند درباره تجربه صدابرداری و صداگذاری زهرمار بیان کرد: «این کار از نظر صدابرداری بسیار ایده‌آل بود و هیچ مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.»
ثنا نوروزبیگی درباره طراحی لباس فیلم «زهرمار» گفت: «کار کردن در کنار اساتید برای من افتخاربرانگیز بود و بیشتر یاد گرفتم.»
رضویان درباره بازی زنده یاد محب اهری بیان کرد: «فکر می‌کنم بعد از این فیلم هم در فیلم دیگری بازی کردند.»
هزینه‌های میلیاردی سینما
نوروزبیگی درباره هزینه ساخت فیلم گفت: «هزینه تولید این فیلم حدود دو میلیارد و ششصد میلیون تومان شده است.»
سیامک انصاری در پاسخ به سوالی در مورد ایفای نقشی متفاوت در این فیلم گفت: «من خیلی با جواد رضویان تمرین داشتم. خیلی تلاش کردیم روی لحن و حرکات کار کنیم و در کل خیلی سختی کشیدم». البته پاسخ‌های انصاری با بی حوصلگی همراه بود و به نظر می‌رسید که او استرس فراوانی در برابر اهالی رسانه داشت و بنابراین به شوخی پناه برده بود.
جواد رضویان در پاسخ به سوالی در مورد هدف فیلم و دغدغه‏اش برای ساخت آن گفت: «هدف یک نقد اجتماعی بود و اینکه نشان دهیم فقر می‏تواند منجر به چه چیزهایی شود. چه فقر مالی چه فقر فرهنگی.این فیلم تلاش کرد این مورد را به تصویر بکشد.»
رضویان در مورد شانس دریافت سیمرغ گفت: «جشنواره کلا هیجان‏انگیز است و ما مدام در حال ترشح آدرنالین هستیم.خوشحالم از دوستان که اجازه دادند در اولین تجربه کارگردانی‏ام پا به جشنواره بگذارم.» رضویان در پاسخ به سوالی در مورد انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: «وقتی هر نقد اجتماعی‏ای ساخته می‌شود تلاش بر این است که یک آگاهی بخشی به جامعه صورت بگیرد. این جاهایی که ما در فیلم‌مان نشان دادیم وجود دارد و هست. من می توانم مستنداتش را هم به شما نشان بدهم. کمی حواس‌مان را جمع کنیم و اطراف‌مان را بهتر ببینیم».