به خاطر ایرانی بودن و دوست داشتن اسلام دستگیر شدم

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی روز گذشته در نشست خبری که در محل سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد در رابطه با ماجرای دستگیری غیرقانونی خودش و روند رسیدگی دستگاه قضایی امریکا گفت: برخی نمی‌گذارند در غرب صدای حق و درست به جهانیان برسد. مرا به همین خاطر بازداشت کردند. من رفتم به عیادت برادر بیمارم و مستندی درباره کشته شدن سیاهپوستان امریکایی داشتم و حین فیلمبرداری دستگیر شدم.
هاشمی افزود: به من گفتند دولت امریکا براساس شواهد ساختگی بدون اتهام، مسلمانان را زندانی می‌کند و خیلی از اتفاقات را نگذاشتند رسانه‌ای شود. امریکا به صورت فاشیستی رویکرد اسلام هراسی را دنبال می‌کند و برخلاف اینکه به ظاهر نشان می‌دهد دموکراسی دارد، اما خیالات نژادپرستی را به جد پیگیری می‌کند. من عاشق دین اسلام و ایران هستم، مرا هدف قرار دادند، چون به ایران و اسلام معتقدم، البته تنها مسلمانان ایران نیستند که مورد هجمه قرار می‌گیرند بلکه این هجمه‌ها با مسلمانان امریکایی هم هست. ما باید انسجام داشته باشیم و توجهات را به این نقطه متمرکز کنیم با هجمه‌های غرب و دشمنان مقابله کنیم. چون آن‌ها می‌کوشند بین ما تفرقه بیندازند و امیدوارم بشود بین این‌ها اتحاد ایجاد کنند.
وی خاطر تصریح کرد: اسلام را انتخاب کردم، چون ایران با سیاست‌های ددمنشانه امریکایی‌ها مقابله می‌کند. ما باید متوجه شدت رفتار‌های جنایتکارانه امریکایی‌ها باشیم. دادگاه امریکا می‌گفت: شما شاهد هستید و پرونده‌ای نبود که شهادت بدهم. من گفتم نماینده ایران نیستم و یک ژورنالیست امریکایی هستم در ایران کار می‌کنم.
هاشمی تأکید کرد: اتفاقی که می‌افتد فقط به ترامپ برنمی‌گردد بلکه به سیاست‌های لفاظانه این دولت که با یک شعار نخ‌نما شده توانست رئیس‌جمهور شود، ایران‌هراسی را اشاعه می‌دهند و هدف‌شان این بوده که مسلمانان را محدود کنند. من خودم قبول کردم ایران باشم و در ایران کار کنم و یک حامی قوی برای انقلاب اسلامی باشم. کسی که از ایران دفاع کند همین رفتار را با او خواهند داشت. این مجری و خبرنگار پرس‌تی‌وی خاطرنشان کرد:، اما سیاهپوستان دستگیر می‌شوند. می‌دانم بعد از آزادی راهپیمایی به حمایت از من انجام شد و الان نمی‌دانم رسانه‌های امریکایی با این اتفاق چگونه برخورد کردند. بحث امریکا که مخالف ایران است و در تمام جهان اختلال به‌وجود آورده و گروه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.