بسیج، عمليات اجرايي ۴۰ هزار طرح عمراني زودبازده را آغاز کرد

به گزارش فارس، عملیات اجرایی 40هزار طرح عمرانی زودبازده در سراسر کشور با دستور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با رمز مقدس «یا فاطمه‌الزهرا (س)» آغاز شد.
قرار است این چهل هزار طرح عمرانی و محرومیت زدایی که در ٢٨ حوزه مختلف است، در مدت ٤ الی ٦ ماه به بهره‌برداری برسد. بنابر اعلام سردار غلامحسین غیب پرور رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین، بخش مهمی از اجرای این پروژه‌ها توسط مردم و خیرین تامین شده است.
فتح‌الفتوح اصلی انقلاب
همین جذب دل‌های جوانان مومن و انقلابی است


سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز(شنبه) در آیین آغاز به کار ٤٠ هزار طرح عمرانی زودبازده اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته ملت ما و ملت‌های دیگر منطقه و حتی مناطق دور دست شاهد پیروزی‌ها و فتوحات بزرگی به برکت انقلاب اسلامی بوده‌اند.
سرلشکر جعفری افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار زیاد است و فقط منحصر به موضوع امنیت و دفاع نیست.بنابر آمار و ارقام مراکز آمار جهانی رشد و پیشرفت در ایران اسلامی پر‌شتاب و کم‌نظیر بوده است.
فرمانده سپاه تصریح کرد: بنا بر قول حضرت امام و مقام معظم رهبری، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی فتح خرمشهر یا بستان نیست، بلکه اقداماتی این چنین مانند کاری که امروز انجام شد و تربیت جوانان شایسته و انقلابی فتح الفتوح انقلاب اسلامی است.
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی همین فتح‌الفتوح اصلی انقلاب یعنی جذب دل‌های جوانان مومن و انقلابی به این مسیر الهی است.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه وظیفه جوانان انقلابی این است که حق جمله تاریخی امام که فرمودند انقلاب ما مبتنی بر مستضعفین است را ادا کنند، تصریح کرد: تلاشمان برای یک اقدام سازندگی باید همراه با اثبات حقانیت نظام و بیان معنا و مفهوم این جهاد بزرگ باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قشر محروم و مستضعف در دیگر کشورها بسیار بیشتر از ایران وجود دارد، گفت: بنابر اعلام بانک جهانی، درصد مردمی که قبل از انقلاب زیرخط فقر زندگی می‌کردند ٤٦ درصد بوده و در سال ٩٤ حدود ١٠ درصد بوده است که این کاهش ٣٦ درصدی افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی است.
فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: انتظار است که این ١٠ درصد هم کاهش پیدا کند و بخش زیادی از آن هم با توجه به اقدامات محرومیت‌زدایی توسط دستگاه‌های مختلف نظام است.
وی گفت: امیدواریم روزی عدالت اجتماعی به قدری در کشورمان رشد کند که دیگر نیازی به اقدامات محرومیت‌زدایی نباشد.
فرمانده سپاه در پایان خاطرنشان کرد: از بالاترین اهداف انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی است و طرح‌های اعتلای بسیج در همین راستا در حال طرح ریزی است.
حیات سپاه در خدمت‌رسانی به مردم است
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین نیز بعدازظهر دیروز در آیین آغاز به کار ٤٠ هزار طرح عمرانی زودبازده اظهار داشت: حیات سپاه در خدمت رسانی به مردم است و بسیج در سراسر کشور خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف به مردم دارد.
رئیس ‌سازمان بسیج گفت: این ۴۰ هزار پروژه در مدت زمان ۴ تا ۶ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از هزینه اجرایی این پروژه‌ها نیز توسط مردم تامین شده است.
غیب پرور تصریح کرد: دوستان انقلاب می‌دانند که این انقلاب پابرجا و مستحکم است و دشمن هم خوب می‌داند که این انقلاب تا ظهور امام زمان (عج) ماندگار خواهد بود.