زیر گذر حرم تا قبل از احداث پارکینگ بسته نمی شود

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: استفاده از پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر تا زمان ایجاد جایگزین مناسب ادامه خواهد داشت. به گزارش آستان نیوز، «سیدخلیل منبتی» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آستان قدس رضوی همواره به رفاه حال زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) توجه ویژه دارد و تسهیل امر زیارت را وظیفه اصلی خود می‌داند و به موضوع زیرگذر و پارکینگ های حرم مطهر نیز از همین منظر می‌نگرد. وی ادامه داد: همواره یکی از دغدغه‌های زائران مشکل پارک ماشین در اطراف حرم مطهر بوده که از سال‌ها پیش زیرگذر حرم مطهر به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است. معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تاکید کرد: این رویه تا زمانی که مدیریت شهری مشهد پارکینگ‌های مناسبی برای رفاه حال زائران در نزدیکی حرم مطهر جایگزین نکند، ادامه خواهد داشت و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) می‌توانند از پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر استفاده کنند. منبتی در پایان تأکید کرد: آستان قدس رضوی سال‌هاست آمادگی خود را برای همکاری با شورای ترافیک، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد در جهت حل معضلات ترافیکی اطراف حرم مطهر اعلام کرده و طبیعی است در این خصوص از تصمیماتی که منجر به رفاه حال بیشتر   زائران و مجاوران حرم رضوی شود، استقبال و حمایت می‎کند.
دوم بهمن  و در نشست خبری معاون اماکن متبرکه و مدیریت امور زائران بود که بحث بسته شدن زیرگذرهای حرم مطهر به طور رسمی از سوی آستان قدس رسانه ای شد. منبتی در آن نشست گفته بود: «طرح جمع آوری پارکینگ‌ها در زیر گذر حرم چند سال است که مطرح شده اما هنوز اجرایی نشده است، در این باره جلسات مختلفی با مدیریت شهری، نیروهای انتظامی و  امنیتی و دیگر دستگاه های مرتبط برگزار شده و همه موافق بوده اند که پارکینگ های زیر گذر حرم مطهر باید جمع آوری شود، چرا که مسیر های ورودی به حرم در ایام تابستان با ترافیک سنگینی روبه روست. منبتی با اشاره به پیش بینی های انجام شده برای اجرای این طرح اظهار کرده بود: این گونه نیست که بگوییم با جمع آوری پارکینگ ها و مسدود شدن زیرگذر، زائران امام رضا(ع) اذیت می‌شوند زیرا بخش عمده ای از زائران بدون استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای زیارت به حرم مطهر می آیند».
حالا بر اساس توضیحات ارائه شده توسط معاون آستان قدس، مشخص شد  پارکینگ های زیرگذر حرم رضوی تا قبل از احداث پارکینگ بسته نمی شود.