ماجرای حواشی فاطمه معتمدآریا از کجا شروع شد و به کجا رسید؟ منم بودم عصبانی می‌شدم!

گروه هنر-ماجرا از مراسم بزرگداشت فاطمه معتمدآریا در جشنواره فجر آغاز شد؛ البته در پخش زنده تلویزیونی شاهد بودیم که مجری خاصی بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و ارتباط مستقیم مخاطبان با پردیس تئاتر تهران که محل برگزاری این مراسم بود، برای دقایقی قطع شد. معتمدآریا در این مراسم گفت: «خوشحالم که به عنوان یک زن می‌توانم گوشه‌ای از احساسات انسانی مادرانه و خواهرانه‌ام را با سینما، تنها وسیله‌ای که بلدم، به همه مردم ابراز کنم. باید بگویم خیلی سخت بود که بپذیرم اینجا باشم. نمی‌خواهم بگویم از چیزی دلخورم، چون اینجا جشن است.»
جای خیلی از کسانی را که نیستند
خالی می‌کنم؛ مثل بیضایی
معتمدآریا در ادامه می‌گوید: «نمی‌خواهم بگویم جای خیلی از کسانی را که نیستند، خالی می‌کنم؛ مثل بیضایی و دیگر کسانی که سهم زیادی در هنر این مملکت دارند.» وی می‌افزاید: «من دلخور نیستم که هرجا که رفتم، در طی این ۴۰ سال، توقف برایم ایجاد کردند، این توقف باعث شده است جهش بزرگ‌تری داشته باشم، برای اینکه بگویم زن ارزش والاتری دارد، برای اینکه بتوانیم متوقفش کنیم. در این مدت، از طرف همه اهالی سینما حمایت شدم، نه کسانی که بر مسندی بودند. از همکارانم در خانه سینما که همه حقوق صنفی سینماگران را نگه می‌دارند، تشکر می‌کنم.»


در ادامه یکی از روزنامه‌های کشور به این سخنان انتقاد می‌کند و ر معتمدآریا را «پیرزن» خطاب می‌کند. این اتفاق باعث واکنش‌های مختلفی شده است. این روزنامه نوشت: «حالا که پیرزنی سرد و گرم چشیده هستید، از گذران عمرتان عبرت گرفته و از حداقل بینش و دانش برخوردار باشید. نمکدان نشکنید، منشا نشر دروغ نشوید و عاقلانه زندگی کنید».
این عزیزان از «پیرزن»
به جای فحش استفاده کردن
مهراب قاسم‌خانی بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش واکنش نشان داد و عنوان کرد: « کاری به این ندارم که با هر استانداردی خانم معتمد آریا پیرزن محسوب نمی‌شن و در نهایت یه خانم میانسال به حساب میان، ولی نکته اصلی که می‌خوام در موردش حرف بزنم، شکل استفاده از واژه «پیرزن» توسط این روزنامه وزینه که به قصد تحقیر و تمسخر خانم معتمد آریا ازش استفاده شده. یعنی این عزیزان از «پیرزن» به جای فحش استفاده کردن. این فرهنگ دقیقا همون فرهنگیه که برای تحقیر یه مرد میگه: «مثل زنا هستی» یا برای تمسخر طرف مقابل از واژه‏های «دهاتی» و «شهرستانی» استفاده می‌کنه.» وی در پایان می‌گوید: «سخته که صاحب تمام قدرت و ثروت باشی و تصمیم گیری‌های فرهنگی و سیاسی در اختیارت باشه و تریبون و رسانه ملی دستت باشه، اون وقت مردم یکی رو دوست داشته باشن که چشم نداری ببینیش... منم بودم عصبانی می‌شدم».
پیرزن یعنی زیبایی
مهناز افشار هم به جمع هنرمندانی پیوست که از فاطمه معتمدآریا حمایت کردند.
انتقاد روزنامه مذکور از فاطمه معتمدآریا و پیرزن خواندن او با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. در تازه‌ترین مورد از این واکنش‌ها مهناز افشار در توئیتر نوشت: «اگر از دید دیگرانی، پیرزن یعنی حقیر و کوچک! اما از دید ما، پیرزن یعنی زیبایی، شجاعت، قدرت، از خودگذشتگی و ایستادن...زنده باد پیرزنان خاک وطنم ایران». جالب است که این واکنش‌ها همچنان ادامه دارد و برخی یادشان رفته است که قیمت مواد خوراکی به شکل عجیبی بالا می‌رود و وارد دعواهای فضای مجازی شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
عدم رعایت برخی قوانین ساده رانندگی، تاثیر منفی روانی بر دیگر شهروندان می‌گذارد آسایش خود با آزار دیگران محمدعلی وکیلی آفت تلقی غلط از عدالت ! افزایش هزینه‌‌های سفر در ایران گرایش به گردش‌های یک روزه را بیشتر کرده است ویزیتوری ایرانیان از جاذبه‌های ایران ماجرای حواشی فاطمه معتمدآریا از کجا شروع شد و به کجا رسید؟ منم بودم عصبانی می‌شدم! پس از 9 ماه کش‌و‌قوس سیاسی دولت جدید لبنان سرانجام تشکیل شد حمایت یا ائتلاف سیاسی؟ حامیان به حاشیه رانده شده اتحادیه اروپا سرانجام سازوکار مالی همکاری تجاری با ایران را ثبت کرد گام اول برای عبور از تحریم‌ها معاون رئیس‌جمهوری در امور مجلس: کشور درگیر یک نبرد اقتصادی رسانه‌ای است یازدهمین جشنواره تجسمی فجر در تمام بخش‌ها فعالیت خود را آغاز کرد پایان افتتاحیه‌ها و آغاز میزبانی علی لاریجانی: اگر اشکالات حوزه اقتصادی رفع شود، دشمنان نمی‌توانند به ما زور بگویند وزیر کشور دولت اصلاحات: قانون اساسی ظرفیت لازم را برای اداره کشور دارد قطر در فینال جام ملت‌های آسیا ژاپن را با نتیجه 3 بر یک شکست داد نخستین جام قهرمانی در قطر