در اقدامی مداخله جویانه ترامپ مردم ونزوئلا را به اعتراضات گسترده فراخواند

بخش اخبار جهانک رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی از برگزاری اعتراضات گسترده در ونزوئلا خبر داد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر عنوان داشت: تصمیم مادورو برای گفتگو با مخالفان در ونزوئلا به دنبال تحریم‌های آمریکا و قطع درآمدهای نفتی بود. «خوان گوایدو» ازسوی دادگاه عالی ونزوئلا محکوم شده و امروز انتظار برگزاری اعتراضات گسترده در ونزوئلا را داریم. آمریکایی‌ها نباید تا اطلاع بعدی به ونزوئلا سفر کنند.
نقش آمریکا در ناآرامی‌های اخیر ونزوئلا انکار ناپذیر است و برخی از اعضای کنگره ایالات متحده در مورد احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا هشدار داده‌اند.
رهبر مخالفان ونزوئلا: مادورو را تحریم کنید


ازسوی دیگر رهبر مخالفان ونزوئلا از آلمان و اتحادیه اروپا خواست تا رئیس جمهوری این کشور را مورد تحریم‌های خود قرار دهند.
«خوان گوایدو» غاصب ریاست جمهوری ونزوئلا در گفتگو با مجله بیلد از مقامات آلمان و اتحایه اروپا خواست «نیکلاس مادورو» را مورد تحریم‌های خود قرار دهند.
وی در این گفتگو با بیان این ادعا که حکومت حاکم در ونزوئلا یک حکومت دیکتاتوری است، افزود: از آمریکا و اروپا می‌خواهم تا با حمایت از مخالفان زمینه برکناری دولت کنونی را فراهم آورند.
در همین حال دیوان عالی ونزوئلا روز سه شنبه با صدور حکمی تمام حسابهای بانکی و تراکنشهای مالی «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را در حوزه قضایی این کشور مسدود کرد.
این درحالی است که مقامات ونزوئلا تحقیقات مقدماتی خود را در مورد فعالیتهای خوان گوایدو آغاز کرده‌اند. افزون بر آن، دیوان عالی ونزوئلا دستور داد که تا زمان تکمیل تحقیقات، خوان گوایدو حق خروج از کشور را ندارد.
مادورو تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را اعلام کرد
ازسوی دیگر رئیس‌جمهور ونزوئلا که با فشار کشورهای غربی برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری روبرو است تاریخ برگزاری این انتخابات را اعلام کرد.
«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز چهارشنبه اعلام کرد که انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور در سال 2025 برگزار می‌شود.
این درحالی است که کشورهای غربی در روزهای گذشته مهلتی هشت روزه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا تعیین کرده بودند.
رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین در مصاحبه با «ریانووستی» از آمادگی برای مذاکره با مخالفین دولت در حضور میانجیگران بین‌المللی خبر داد.
وی در این باره گفت: آماده نشستن پشت میز مذاکره هستم تا به خاطر صلاح ونزوئلا، به خاطر صلح و آینده این کشور با اپوزیسیون صحبت کنم.
گفتنی است مادورو در مصاحبه با اسپوتنیک هم از آمادگی برای صحبت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود حال آنکه تاکید کرد تیم وی به ویژه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید مانع از تحقق چنین دیداری خواهند شد.
فرود هواپیمای روسی در ونزوئلا
ازسوی دیگر فرود یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه در کاراکاس همزمان با اوج گیری بحران سیاسی در ونزوئلا، شایعاتی را در شبکه‌های اجتماعی در مورد اهداف اصلی ماموریت این هواپیما رقم زده است.
یک فروند بوئینگ 777 با گنجایش 400 مسافر و متعلق به شرکت "نوردویند" روسیه روز گذشته (سه شنبه) پس از پرواز از مسکو وارد کاراکاس شد.
براساس اطلاعات موجود، این اولین بار است که چنین پروازی با این هواپیما در این مسیر انجام می‌شود.
هنوز مقامات این خط هوایی روسیه یا مقامات دولت کاراکاس درباره هدف اصلی فرود این هواپیما اظهارنظر نکرده‌اند.
حضور این هواپیمای روسی در کاراکاس بدنبال حمایت‌های کرملین از دولت مادورو، شایعات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.
برخی شایعه کرده‌اند که در این هواپیما نیروهای روسی حضور داشتند تا مادورو را در زمان خروج احتمالی از ونزوئلا اسکورت کنند.
در برخی شایعات نیز عنوان شده که این هواپیما برای بارگیری طلا در کاراکاس فرود آمده است.
سایر اخبار این روزنامه
با تصویب کمیسیون تلفیق حقوق‌های ماهانه تا 2 میلیون و750 هزار تومان سال اینده از مالیات معاف می‌شوند در آستانه دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب صورت گرفت؛ حضور رهبر انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) وگلزار شهدا تحلیل سیاسی هفته رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمانهای امام و شهیدان با حرکت در راه امام هیچ قدرتی نمی تواند به ما آسیب برساند چریک بین‌الملل 1113 طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی استان تهران در دهه فجر افتتاح می‌شود نمایشگاه اقتدار 40 افتتاح شد در اقدامی مداخله جویانه ترامپ مردم ونزوئلا را به اعتراضات گسترده فراخواند زخمی شدن دهها فلسطینی در بیست‌ودومین راهپیمایی دریایی برای شکستن محاصره غزه نشریه آلمانی: سازوکار ویژه مالی تاثیر تحریم‌های آمریکا را به حداقل می‌رساند دومین محموله کیک زرد کارخانه اردکان به اصفهان بارگیری شد رئیس سازمان انرژی اتمی: روس‌ها هرچه تعهد کرده‌اند به نحو احسن انجام داده‌اند خط بطلان نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر ادعاهای پوشالی ترامپ درباره ایران آذروش: شرکت‌های زیان ده صندوق بازنشستگی کشوری از بحران خارج شده‌اند وزیر آموزش و پرورش: رفتار تنبیهی معلم کوهرنگی پیگیری می‌شود سفر پادشاه اسپانیا به عراق برای نخستین بار طی 40 سال توئیت کنایه‌آمیز ظریف در خصوص ترامپ و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برگزاری دادگاه غیرعلنی 8 متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور وزیر نفت: در تولید بنزین خودکفا هستیم