نمایشگاه اقتدار 40 افتتاح شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نمایشگاه اقتدار 40 را افتتاح و سپس از دستاوردهای غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد.
سردار سرلشگر محمد باقری پس از افتتاح نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه سازندگی محرومیت زدایی و خدمت رسانی واقع در مصلی امام خمینی تهران ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و نظامی مختلف را مورد بررسی قرار داد.
این نمایشگاه در غرفه‌های مختلف دستاوردهای مختلف نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته است، از جمله این دستاوردها می‌توان به پهبادها، سلاح‌های انفرادی، موشک‌های زمین به زمین و زمین به آسمان اشاره کرد.
محصول دفاعی 100درصد ایرانی به نمایش درآمده است


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در افتتاح نمایشگاه اقتدار 40 گفت: 500 محصول 100 درصد ایرانی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که تا پایان دهه فجر در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهد گرفت.
سردار سرلشکر محمد باقری اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از دستاوردهای صنعت دفاعی و مجموعه‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح امروز در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی تهران رونمایی شد.
وی افزود: 500 محصول 100 درصد ایرانی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که تا پایان ایام‌الله دهه فجر در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهد گرفت.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه این محصولات در 11 مجموعه تقسیم بندی شده است، یادآور شد: مجموعه‌هایی از صنایع دفاعی سبک مانند انواع سلاح‌های انفرادی، خمپاره‌ اندازها، توپخانه‌ها، صنایع الکترونیکی و تحقیقاتی الکترونیک مانند سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی، رادارها و مجموعه‌های دیگر مربوطه به الکترونیک تا ماهواره‌هایی که در بخش دفاعی ساخته شده و بعضاً به مدار رفته که درحال حاضر نمونه‌هایی از آن به نمایش گذاشته شده است.
سردار باقری افزود: همچنین انواع موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های زمین به هوا، هوا به هوا، ساحل به دریا در بردهای مختلف و بخش‌های تجهیزات هوایی که بخش اندکی از آن در اینجا به نمایش گذاشته شده و بخش اعظم آن در فرودگاه مهرآباد از فردا به نمایش عموم گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به نمایش ماکت‌های صنایع دریایی، ناوها و ناوشکن‌های دریایی ساخته شده ایران در این نمایشگاه اظهارداشت: انواع پهپادها که جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت‌های برتر جهان به لحاظ ساخت آن است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین موشک‌های زمین به زمین نقطه زن از جمله سجیل به نمایش گذاشته شده است که تنها بخش‌هایی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی در صنعت دفاعی و ساخته وزارت دفاع، تحقیقات ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج است. این موشک‌ها به تولید رسیده و علاوه بر اینکه در نیروهای مسلح استفاده شده، به صادرات نیز رسیده است.
سردار باقری با اشاره به مقایسه صنعت دفاعی حال حاضر با وضعیت قبل از انقلاب، گفت: پیش از انقلاب ما در صنعت دفاعی صرفا خط مونتاژ بخشی از سلاح‌های سبک مانند سلاح ژ3 انفرادی را که قطعات آن از خارج از کشور وارد می‌شد، داشتیم که قابل مقایسه با دستاوردهای امروز صنایع دفاعی نیست.
وی ادامه داد: این نشان دهنده لطف الهی، تلاش و ایثار همه دست اندرکاران دانشمندان کشورمان است و امروز اعلام می‌کنیم که آمادگی تولید انبوه تمام محصولات نمایشگاهی وجود دارد.
جدید‌ترین سلاح پهپادی ایران به نمایش در آمد
موشک "اخگر" به عنوان جدیدترین سلاح پهپادی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی چهل ساله انقلاب به نمایش در آمد.
موشک اخگر جدیدترین سلاح پهپادهای ایرانی است که قابلیت حمل و شلیک آن از فاصله 30 کیلومتری توسط پهپاد به سمت اهداف مختلف وجود دارد.
اخگر که از موتور میکروجت بهره می‌برد، با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت از سرجنگی هفت کیلوگرمی برخوردار است.
نمایش انواع سیستم‌های اخلالگر همچون "پاد دور ایستا سحاب" و "پاد هواپایه و فریب شاهین" نیز برای نخستین بار به نمایش در آمدند.
پهپاد اخلالگر و فریب هواپایه شاهین که بر روی هواپیماهای جنگنده نصب می‌شود می‌تواند، بر رادارها و تجهیزات الکترونیک نیروهای دشمن تاثیر بگذارد.
همچنین در این نمایشگاه راکت هدایت ترکیبی F4CL و نسل جدید از موشک‌های ضدزره ایرانی با نام توفان 3-M و توفان 7 نیز برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفتند.
کمان 12 جدیدترین پهپاد ایرانی به نمایش درآمد
پهپاد کمان 12 در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مصلای امام خمینی(ره) برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.
براساس اطلاعات ارائه شده در این نمایشگاه، پهپاد کمان 12 با وزن 220 کیلوگرم می‌تواند با سرعت 200 کیلومتر در ساعت پرواز و فاصله هزار کیلومتر را طی کند.
همچنین در این نمایشگاه نمونه‌های شبیه سازی شده ایرانی پهپاد RQ170 در ابعاد 100درصد و 60 درصد برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.
از دیگر پهپادهایی که برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمد، بالگرد بدون سرنشین ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که می‌تواند تا ارتفاع 6 هزار پا، پرواز کند.
همچنین علاوه بر این پهپادها، پهپادهای مهاجر، شاهد 129، کرار، ابابیل، صاعقه که پیشتر رونمایی شده بودند نمایش داده شدند.
سایر اخبار این روزنامه
با تصویب کمیسیون تلفیق حقوق‌های ماهانه تا 2 میلیون و750 هزار تومان سال اینده از مالیات معاف می‌شوند در آستانه دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب صورت گرفت؛ حضور رهبر انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) وگلزار شهدا تحلیل سیاسی هفته رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمانهای امام و شهیدان با حرکت در راه امام هیچ قدرتی نمی تواند به ما آسیب برساند چریک بین‌الملل 1113 طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی استان تهران در دهه فجر افتتاح می‌شود نمایشگاه اقتدار 40 افتتاح شد در اقدامی مداخله جویانه ترامپ مردم ونزوئلا را به اعتراضات گسترده فراخواند زخمی شدن دهها فلسطینی در بیست‌ودومین راهپیمایی دریایی برای شکستن محاصره غزه نشریه آلمانی: سازوکار ویژه مالی تاثیر تحریم‌های آمریکا را به حداقل می‌رساند دومین محموله کیک زرد کارخانه اردکان به اصفهان بارگیری شد رئیس سازمان انرژی اتمی: روس‌ها هرچه تعهد کرده‌اند به نحو احسن انجام داده‌اند خط بطلان نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر ادعاهای پوشالی ترامپ درباره ایران آذروش: شرکت‌های زیان ده صندوق بازنشستگی کشوری از بحران خارج شده‌اند وزیر آموزش و پرورش: رفتار تنبیهی معلم کوهرنگی پیگیری می‌شود سفر پادشاه اسپانیا به عراق برای نخستین بار طی 40 سال توئیت کنایه‌آمیز ظریف در خصوص ترامپ و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برگزاری دادگاه غیرعلنی 8 متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور وزیر نفت: در تولید بنزین خودکفا هستیم