1113 طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی استان تهران در دهه فجر افتتاح می‌شود

استاندار تهران از افتتاح یکهزار و 113 طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی با اعتبار 3600 میلیارد تومان در سطح استان تهران و در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی گفت‌: این طرح‌ها شامل 229 تخت بیمارستانی، بزرگترین مرکز گل و گیاه در ورامین با 59 هزار و 333 متر مربع گلخانه، بوستان‌های روستایی، هتل، فضاهای گردشگری، 276 کلاس درس، و مجتمع فرهنگی ورزشی خواهد بود.
وی با اشاره اینکه طرحهای میلیاردی نیز در سطح استان تهرا در ایام دهه قجر کلنگ زنی خواهد شد، افزود: در این ایام اتصال خط شش مترو به اسلامشهر با اعتبار 1,200 میلیارد تومان و همچنین قطار شهری تهران پردیس نیز آغاز خواهد شد.
محسنی بندپی افزود: رشد جمعیت در استان تهران نسبت به سایر استان‌ها چشمگیر است و این نیاز استان به برخی زیر ساخت‌ها را دو چندان می‌کند. استان تهران باید در شاخص‌های زیر بنایی همچون فضاهای بیمارستانی و آموزشی و آبرسانی، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.


استاندار تهران همچنین از تحویل 5000 واحد مسکن مهر به متقاضیان خبر داد و در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه حمل و نقل ریلی، گفت‌: 200 هزار خودروی دیزلی در تهران وجود دارد که باید ظرف مدت پنج سال نوسازی این ناوگان محقق شود. تلاش خواهیم کرد با توسعه حمل و نقل ریلی همانند اتصال خط شش مترو به اسلامشهر این مهم را محقق کنیم.
وی در خصوص سرانه تخت بیمارستانی در استان تهران نیز تصریح کرد: در کشور به ازای هر 10 هزار نفر 16 تخت بیمارستانی وجود دارد، اما در شهرستانهای استان تهران به ازای هر 10 هزار نفر شش تخت بیمارستانی وجود دارد؛ اما با برنامه‌ریزی انجام شده به‌زودی 1000 تخت در شرق و 1000 تخت دیگر در غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در شهرستانهای ملارد، اسلامشهر، شهریار، ورامین نیز بیمارستان‌هایی در دست احداث داریم. در سال 98 حدود 2000 تخت بیمارستانی به بهره‌برداری خواهد رسید و در آینده 19 بیمارستان در استان تهران احداث خواهد شد.
محسنی بندپی در خصوص تکمیل پروژه مصلای تهران نیز، گفت‌: 29 بهمن ماه از این پروژه بازدیدی خواهیم داشت و نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.
وی به تمهیدات کالاهای اساسی پایان سال نیز اشاره کرد و یادآور شد: هیچ نگرانی برای عرضه گوشت قرمز و سفید، میوه و … وجود ندارد و انبارها پر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
با تصویب کمیسیون تلفیق حقوق‌های ماهانه تا 2 میلیون و750 هزار تومان سال اینده از مالیات معاف می‌شوند در آستانه دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب صورت گرفت؛ حضور رهبر انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) وگلزار شهدا تحلیل سیاسی هفته رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمانهای امام و شهیدان با حرکت در راه امام هیچ قدرتی نمی تواند به ما آسیب برساند چریک بین‌الملل 1113 طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی استان تهران در دهه فجر افتتاح می‌شود نمایشگاه اقتدار 40 افتتاح شد در اقدامی مداخله جویانه ترامپ مردم ونزوئلا را به اعتراضات گسترده فراخواند زخمی شدن دهها فلسطینی در بیست‌ودومین راهپیمایی دریایی برای شکستن محاصره غزه نشریه آلمانی: سازوکار ویژه مالی تاثیر تحریم‌های آمریکا را به حداقل می‌رساند دومین محموله کیک زرد کارخانه اردکان به اصفهان بارگیری شد رئیس سازمان انرژی اتمی: روس‌ها هرچه تعهد کرده‌اند به نحو احسن انجام داده‌اند خط بطلان نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر ادعاهای پوشالی ترامپ درباره ایران آذروش: شرکت‌های زیان ده صندوق بازنشستگی کشوری از بحران خارج شده‌اند وزیر آموزش و پرورش: رفتار تنبیهی معلم کوهرنگی پیگیری می‌شود سفر پادشاه اسپانیا به عراق برای نخستین بار طی 40 سال توئیت کنایه‌آمیز ظریف در خصوص ترامپ و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برگزاری دادگاه غیرعلنی 8 متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور وزیر نفت: در تولید بنزین خودکفا هستیم