همه باید در برابر آمریکا، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه یک صدا و صف واحد باشیم


حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر ایشان طی سخنانی گفت: آنچه در ۴۰ سال پیش در ایران به وقع پیوست حادثه کم نظیر تاریخی بود، عالم و فقیه و مجاهدی که از حوزه علمیه قم برخاسته و در مسند استاد حوزه و مرجعیت مردم عزیز ایران بود، اسلام، هویت دینی و هویت ملی ما را در خطر دید و تقیه را حرام دانست.
وی با بیان اینکه این اجتهاد امام سرآغاز نهضت عظیم اسلامی در این سرزمین شد، گفت: امام (ره) تشخیص داد، اساس اسلام، اعتقادات و فرهنگ دینی مردم در خطر قطعی قرار گرفته است و در این راه به همه پیروان خود و علاقمندان به نجات کشور گفت، تقیه حرام است.
وی گفت: آن ایمانی که باعث حرکت انقلابی شد، از قرن‌ها پیش در میان مردم این سرزمین بود، ایرانی‌ها از قرن‌ها پیش پیرو راه پیامبر(ص) و ائمه هدی بودند. دین، حوزه، علما و مراجع و بزرگان دینی هم بودند، اما ما به دلیل تشخیص دقیق امام (ره) در سال ۴۱ و سال ۴۲ شاهد حرکت بزرگ مردمی بودیم. مردم به صداقت، عدالت و ایمان امام مومن بودند و به همین دلیل این حرکت عظیم حادث شد.
روحانی گفت: همه معتقد به امر به معروف و نهی از منکر بودند، اما فکر می‌کردند، سقف امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان شکست و می‌تواند مخاطب امر به معروف و نهی از منکر دیکتاتور و مستبد زمان باشد و قدرت‌های استبدادی جهانی می‌توانند، مخاطب امر به معروف و نهی از منکر باشد، اما امام این سقف را شکست و هنر امام معرفی معروف به ما بود، امام به ما گفت معروف تنها راستگویی، تعاون و کمک به یکدیگر نیست، بلکه ساختن یک نظام عادلانه انسانی از بخش‌های امر معروف است.


روحانی گفت: با این نظام بود، که امام توانست در مدت زمان کوتاهی مجلس خبرگان را با رای مردم تشکیل دهد، قانون اساسی تدوین شود و باز هم آن قانون اساسی مصوب را به رفراندوم و رای مردم بگذارد، تا زمانی که ما راه امام را می‌پیماییم و به سیاست‌های مقام معظم رهبری خلف صالح امام راحل احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی نمی‌تواند، به ما آسیب برساند.
وی افزود: امروز روز وحدت همه ما است، بیشترین سفارش امام به وحدت کلمه بود، ایشان بارها گفتند از قدرت خارجی نمی‌ترسم، اما از اختلاف داخلی نگرانم. امروز همه باید در برابر آمریکا، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه یک صدا و صف واحد باشیم.