مالیات معوق 30 هزار میلیاردی!

بحث رتبه‌بندی کارت های بازرگانی در جلسه دوشنبه شب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مطرح شد و وزیر اقتصاد اعلام کرد که این مسئله به عنوان یک موضوع جدی در دستور کار قرار دارد. همزمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم اعلام کرد که کارت های بازرگانی یک بار مصرف، 30 هزار میلیارد تومان مالیات معوق به جا گذاشته که امکان پیگیری آن وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، در جلسه دوشنبه شب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد، یکی از اصلی‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسه رتبه‌بندی بازرگانان بود. در این جلسه وزیر اقتصاد اعلام کرد که موضوع رتبه‌بندی بازرگانان به عنوان یک موضوع مطرح شده جدی در این جلسه در دستور کار قرار دارد و پیگیری‌های لازم درباره آن صورت خواهد گرفت.
همچنین محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که امکان‌پذیر شدن رصد فعالیت‌ها، رتبه‌بندی بازرگانان ایرانی باید به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: ما در طول سال‌های گذشته با یک مشکل بزرگ به نام کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف روبه‌رو بوده‌ایم که در چارچوب آن افرادی با انجام فعالیت‌های اقتصادی بدون آن که پیشینه‌شان مشخص باشد به اقتصاد کشور ضربه زده‌اند.
به گفته وی، در طول سال‌های گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوق حاصل از فعالیت همین بازرگانان یک بار مصرف به وجود آمده که امروز هیچ‌یک از نهادهای نظارتی امکان پیگیری آن را ندارند.