مرگ ناگهانی دبیرکل مؤتلفه



محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی پس از 73 سال زندگی که بخش قابل توجهی از آن را در سیاست‌ورزی و کار حزبی وقف کرده بود، بامداد روز سه‌شنبه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. خبر درگذشت او دیروز در حالی منتشر شد که از حضورش در حرم امام خمینی(ره)، تجدید میثاقش با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب کمتر از یک روز می‌گذشت. او روز دوشنبه در آخرین موضعگیری سیاسی خود گفته بود: «اگر چه برخی از مسئولان در حل مشکلات مردم بخوبی عمل نکردند و برخی هم در لباس مسئولیت به انقلاب خیانت کردند، اما بدانند که این انقلاب ماندگار خواهد ماند.» مرحوم حبیبی مبارزات سیاسی خود را از سال 41 و با توزیع اعلامیه‌های امام (ره) در مساجد شهر زادگاهش، ورامین، آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب با سمت‌هایی همچون استانداری در استان‌های فارس، خراسان و تهران در مسئولیت اجرایی قرار گرفت با این حال شاید در خاطره بسیاری او از زمانی به چهره‌ای رسانه‌ای و شناسا تبدیل شد که از سال 1362 تا 1366 مسئولیت شهرداری تهران را برعهده داشت. او دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی را از سال 1383 و پس از استعفای مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی از این سمت برعهده داشت.
اعتقاد حبیبی به کار حزبی در عرصه سیاست سبب شد که این دیرپا ترین تشکل سیاسی فعال در نظام جمهوری اسلامی در گام اول با تغییر نام از جبهه و هیأت به حزب تغییر نام دهد و سپس با تغییر ساختار به سمت جذب نیروهای جوان و گسترش فعالیت در استان‌های مختلف حرکت کند.  روز گذشته با اعلام خبر درگذشت این مبارز سال‌های پیش از انقلاب و فعال سیاسی اصولگرا  بسیاری از مقامات و مسئولان کشور و نیز فعالان حزبی از گرایشات مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت او را تسلیت گفتند.


آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، الیاس حضرتی و محمود صادقی نمایندگان تهران در مجلس، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی به نمایندگی از جامعه روحانیت مبارز، محمد توسلی دبیر کل نهضت آزادی ایران و غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از جمله چهره‌هایی بودند که در پیام‌های خود فقدان این مبارز انقلابی را تسلیت گفته و یاد او را گرامی داشتند. گفتنی است مراسم تشییع مرحوم محمدنبی حبیبی پنجشنبه 11 بهمن ساعت 8:30 صبح از مقابل مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین برگزار می‌شود.

برش
تسلیت رئیس جمهوری
رئیس‌ جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی، فعال متعهد عرصه تحزب، سیاست و خدمت به خانواده، نزدیکان و همراهان آن مرحوم در حزب مؤتلفه اسلامی، از درگاه خداوند متعال برای وی رحمت واسعه و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی آمده است: درگذشت فعال متعهد عرصه تحزب و سیاست و خدمت مرحوم حاج محمدنبی حبیبی موجب تألم و تأثر خاطر شد. این چهره انقلابی ضمن همراهی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، پس از پیروزی انقلاب نیز در سمت‌های گوناگون اجرایی و امور خیریه، خدمات صادقانه‌ای ارائه کرد.