سه سوال از حسن عباسی

آفتاب یزد- گروه شبکه: همواره در طول 40سال گذشته افرادی بودند که با اظهارات خود هزینه‌های بی‌جا برای مردم و کشور ایجاد می‌کنند. آنها بر خلاف سیاست‌ها‌ی کلی نظام و همچنین جلو تر از بزرگان نظام نظرات شاذ و رویایی خود را عنوان می‌کنند که البته طرفدارانی هم در این میان پیدا کرده‌اند، این افراد با ایجاد موسساتی با اسم‌های اسلامی با صحبت‌ها‌ی عجیب و غریب برای کشور هزینه‌تراشی می‌کنند.
در روزهای اخیر دوباره کلیپی از حسن عباسی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن می‌گوید: «حد فاصل سال 1444 هجری قمری تا 1444 شمسی جمهوری اسلامی با یک پروژه جدید رویرو است به اسم پروژه «چهارده، چهل‌وچهار»، که مرحله تحقق تمدن نوین اسلامی است. نشست جماهیر اسلامی در بیت المقدس، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در حسینیه کاخ سفید، مراسم شب‌های قدر در مسجد ورسای پاریس، برگزاری مراسم نیمه شعبان در مهدیه باکینگهام انگلیس، بلیط سفر به ایستگاه فضایی شهید تهرانی مقدم، سفر زیارتی به بیت المقدس که در آن زمان دیگر کهنه شده است و مثل رفتن به شاه عبدالعظیم است.»
اولین بار نیست که سخنان حسن عباسی با تعجب و واکنش زیادی از سوی مردم روبه رو بوده. اما این فرد برای اینکه بتواند جلب توجه کند همچنان به زدن حرف‌ها‌ی رادیکال
ادامه می‌دهد.


چند سوال درباره‌ی صحبت‌های اخیر آن مطرح است؛ نخست اینکه این صحبت‌ها با کدام یک از سخنان رهبری و امام (ره) هم‌خوانی داشته و اساسا در کجای قانون اساسی که شاکله اصلی کشور است، به آن اشاره شده است؟!
دوم آنکه بر چه قاعده و اصولی این رویاها را محقق شده می‌پندارد و چگونگی دستیابی به آنها چگونه است و چرا همیشه از سال‌هایی بسیار دور که ممکن است حتی خودش هم در آن زمان نباشد. سخن گفته و
تعیین ‌وقت می‌کند.
و نکته مهم تر اینکه چرا وی هیچ‌گاه محل و مدرک تحصیلی خود و همچنین محل تامین اعتبارات و هزینه‌های موسسه دکترینال مهدویت خود را به طور شفاف اعلام نمی‌کند؟!