روياي فيلترينگ!

ماجراي فيلترينگ در ايران و موازي‌كاري‌هاي نهادهاي مختلف در اين زمينه فوايدي كه ندارد هيچ بلكه فقط افكار عمومي را درگير بازي‌هايي مي‌كند كه در اين روزگار آسيب‌هاي فراواني براي مردم در پي دارد. در همين راستا روز گذشته جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و آذری جهرمی به او گفته به زودی اینستاگرام را فیلتر می‌کنیم، گفت: روحانی نمی‌گذارد. البته این سخنان کریمی قدوسی با واکنش آذری جهرمی مواجه شد و از فیلتر شدن سخنانش گلایه کرد.نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به زودی انجامش می‌دهم.وی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون گفت: روحانی نمی‌گذارد زیرا رییس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: هر روزی که در اجرای این تصمیمات نظام سهل‌انگاری شود، از سیئات است.وی درخصوص سخنان آذری جهرمی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات نقشی در نسخه‌های فارسی تلگرام ندارد، گفت: اگر این فرد چنین اظهاراتی کند، از الفبای حاکمیت مطلع نیست و خودش را به‌عنوان وزیر زیر سوال می‌برد و اختیاراتش را نفی می‌کند.وی توضیح داد: تمام موضوعات اجتماعی و حتی مسائل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی، به خصوص در عرصه منافع عمومی جنبه‌های حاکمیتی پیدا می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و هاتگرام خارج از حاکمیت و متعلق به بخش خصوصی است و ما به آن کاری نداریم. اين نماينده با بیان اینکه دولت باید از دین، ناموس و امنیت فرهنگی خانواده دفاع کند، ادامه داد: هر خانواده‌ای در اثر سهل انگاری هر دولتی به خصوص این دولت، به ویژه در بحث فضای مجازی و به خصوص در ارتباط با این پیام‌رسان‌هایی که خود غربی‌ها هم با آن مبارزه می‌کنند، کوتاهی کند، معصیت و گناه فروپاشی هر خانواده به گردن آن مسئول است.
تلافي داغ تلگرام
کریمی قدوسی كه از فشارهاي بي‌اثر بودن تلگرام آزار مي‌بيند در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات از جریان عرضه طلاگرام و هاتگرام کنار گذاشته شد، به گزارش وزارت اطلاعات در خصوص هاتگرام و طلاگرام اشاره کرد و توضیح داد: وزیر ارتباطات جزئی از پیکره وزارت اطلاعات بوده و سابقه کار در آنجا داشته و از هاتگرام و تلگرام طلایی مطلع بوده است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آن‌ها که اکنون هاتگرام و طلاگرام را مدیریت می‌کنند، در چارچوب وزارت ارتباطات کار می‌کنند و همگی جزو دولت و حاکمیت هستند.
دفع ادعا


وزیر ارتباطات نيز كه در اين روزها با حضور در فضاي‌مجازي بدون تعلل پاسخ ابهامات و ادعاها را مي‌دهد، این سخنان کریمی قدوسی را رد کرد و در توییتر خود به آن پاسخ داد. آذری جهرمی نوشت كه نظر یک نهاد، نظر حاکمیت نیست. هیچ امر حاکمیتی بر انسداد اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. در مجلس به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه‌های فارسی را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم؛ نمی‌دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده اند.
پيشينه خلاف‌واقع
كريمي‌قدوسي اولين باري نيست كه ادعاهايي را مطرح مي‌كند كه اساس و ريشه‌اي ندارد. او بارها درباره مباحث مختلف داخلي و خارجي سخن گفته است ولي بيشتر آن‌ها رد و تكذيب شد. بايد به اين فرد نيز گوشزد كرد كه حرف خلاف واقع نيز جزو گناهان است و اگر نگران سيئات هستيد در ابتدا فكري به حال خود كنيد. از طرفي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان بايد به اين نوع عملكرد مساله‌دار ورود كند و نگذارد كسوت نمايندگي آلوده اين نوع اخلاق‌ها شود.