پیام وزارت ورزش و فدراسیون به کی‌روش می‌خواهی بمانی؟ قهرمان شو!

شهروند| خیالتان را راحت می‌کنیم! خیلی بعید است که بعد از جام ملت‌های آسیا کی‌روش در ایران بماند و خود این مربی هم به خوبی متوجه این حقیقت تلخ شده است. بعد از تلاش و پیگیری مداوم و صحبت با مدیران فدراسیون و افراد مطلع از فعل و انفعالات داخلی تیم‌ملی و البته بررسی و تحلیل شرایط فعلی فوتبال ایران، باید گفت که هیچ اراده‌ای برای ادامه همکاری با این مربی پرتغالی درحال حاضر وجود ندارد. طبیعتا همان‌طور که بعد از درخشش تیم‌ملی در بازی‌های قبلی‌اش در جام ملت‌ها، بحث بر سر تمدید قرارداد کی‌روش در فوتبال ایران شروع شده و حامیان او هم کمپین‌هایی بزرگ برای این اتفاق راه‌اندازی کرده‌اند، در صورت قهرمانی ایران در آسیا بدون هیچ تردیدی این فشار روی مدیران فدراسیون فوتبال بیشتر و بیشتر خواهد شد. تقریبا همه قبول دارند که کی‌روش تیم خوبی ساخته و همه نگران آینده فوتبال ملی ایران بعد از این مربی پرتغالی هستند. به هر صورت او تیم و ساختار فوتبال ملی ایران را در این هشت‌سال به شکلی طراحی و بنا کرده که با رفتنش خیلی چیزها خراب خواهد شد. منتهی یک موضوع بسیار مهم که درواقع باید گفت مهمترین علت نماندن او در تیم‌ملی خواهد بود، در هیاهوی مسابقات و حاشیه‌های همیشگی اطراف این مربی گم شده است.
فدراسیون دیگر برای کی‌روش پول ندارد!
دعواها و اعتراض‌های کارلوس کی‌روش و مصاحبه‌های جنجالی و بعضا توهین‌آمیز او را فراموش کنید. اختلافاتش با برانکو و مدیران وزارت ورزش و حتی مدیران فدراسیون فوتبال را هم برای لحظاتی نادیده بگیرید. اصلا فکرش را بکنید که بر فرض محال الان نفر به نفر مردم ایران هم دوست داشته باشند که قرارداد کی‌روش تمدید شود. مشکل اصلی برای این اتفاق نبودن پول است. فدراسیون دیگر پولی ندارد که بخواهد برای سفره کی‌روش هزینه کند. مگر این‌که دولت بخواهد این مبلغ را تامین کند که چنین مساله‌ای هم با توجه به وضع کنونی و مشکلات جاری دیگر امکان‌پذیر نیست. به قول یکی از مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال در همین 10 روز گذشته نزدیک به 600‌هزار یورو پاداش نقدی برای تیم‌ملی هزینه و تمام حق و حقوق و پاداش عقب‌افتاده بازیکنان و مربیان پرداخت شده و این اتفاق در شرایطی رخ داده که فدراسیون با مشکلات بسیار زیاد مالی روبه‌رو است.
حرف آخر وزیر ورزش و تاج
دیروز وزیر ورزش به سوالی پیرامون احتمال تمدید قرارداد کی‌روش این‌گونه پاسخ داد: «‌فدراسیون فوتبال در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.» درواقع سلطانی‌فر تعیین تکلیف سرمربی پرتغالی را به فدراسیون فوتبال واگذار کرد. دقایقی بعد مهدی تاج در گفت‌وگویی با پایگاه خبری وزارت ورزش صحبت جالبی را دراین‌باره مطرح کرد: «در صورت کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، کی‌روش بهترین شانس برای ماندن است.» با این‌که جمله رئیس فدراسیون فوتبال کمی گنگ و مبهم به نظر می‌آید، اما این‌طور پیداست که او یکی از شروط تمدید قرارداد کی‌روش را قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دانسته است. حالا باید دید حتی در صورت بالا بردن جام قهرمانی این اراده وجود دارد که کی‌روش تا جام‌جهانی 2022 در ایران بماند یا خیر.