تکذیب شایعه استعفای وزرای ارشاد و دادگستری



یک منبع آگاه در وزارت دادگستری گفت «نه از خبر کذب استعفای وزیر باخبر بودیم، نه از تکذیبیه آن، در زیرنویس شبکه خبر از قول روابط عمومی وزارت دادگستری، این خبر تکذیب شد که ما از آن هم مطلع نبودیم.» این اظهارنظر خلاصه آن چیزی است که روز گذشته حول استعفای وزیر دادگستری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی داد؛ حاشیه ای که سازندگان آن یا نتوانستند یا نخواستند آن را ادامه بدهند.
حالا قرار است وزارت دادگستری در نامه‌ای به علی عسگری، رئیس صدا و سیما، بپرسد که چگونه خبر استعفا و بعد تکذیب آن در شبکه خبر زیرنویس شد، درحالی که وزارت دادگستری از هیچ کدام مطلع نبوده است. درباره سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دیروز برخی رسانه‌ها به نقل از یک نماینده، مدعی شدند که وزیر ارشاد استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کرده است. ساعتی بعد، این خبر هم  از سوی همایون امیرزاده، مدیر کل مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه تکذیب شد. او به «ایرنا» گفت: «سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سمت خود استعفا نداده و خبری را که در این باره منتشر شده است، تکذیب می‌کنم.»


حاشیه‌سازی هماهنگ برای علیرضا آوایی و صالحی درحالی صورت گرفت که این دو از قضا بی حاشیه‌ترین اعضای کابینه هستند. به عبارت دیگر، درحالی حاشیه سازان هم این دو وزارتخانه را برای ایجاد یک شوک رسانه‌ای تازه نشان کرده بودند که اساساً موضوع جدیدی در حوزه مسئولیت این دو وزیر رخ نداده است. مضافاً اینکه آوایی و صالحی، نه اصطکاکی با مجلس داشته‌اند، نه شاهد مناقشه تازه‌ای در حوزه کاری خود بوده‌اند. اساساً در مدت مسئولیت این دو، کمترین حاشیه‌ها در مسائل مربوط به این دو وزارتخانه را شاهد هستیم. با توجه به همه اینها، چنین حاشیه‌سازی‌های هماهنــــــگ و بی سرانجامی را باید در ادامه تلاش‌های برخی برای مشغول نگه داشتن دولت توصیف کرد؛ دولتی که باوجود فشارهای خارجی، باید همت خود را صرف رتق و فتق امور مردم و کشور کند.