نصرالله: تل‌آویو را با نقطه‌زن می‌زنیم

سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله، شنبه‌شب در مصاحبه‌ای زنده با شبکه المیادین ابتدا درباره علت سکوت رسانه‌ای خود گفت، این مسئله [آن‌چنان که در رسانه‌های اسرائیلی یا سعودی گفته شد من بیمارم]صحت نداشت. نه سکته قلبی، مغزی و نه روحی و عقلی کرده‌ام [خنده]من خوبم و با آنکه وارد ۶۰ سالگی شده‌ام، هیچ مشکل سلامتی ندارم.
نصرالله با اشاره به عملیات «سپر شمال» رژیم صهیونیستی که با ادعای کشف تونل‌های ادعایی منتسب به حزب‌الله راه افتاده بود، گفت: حزب‌الله اجازه داد نتانیاهو و گادی آیزنکوت و دیگر سران اسرائیل هر چه می‌خواهند در این خصوص بگویند، چون آنان به این مسئله نیاز داشتند. حزب‌الله تصمیم گرفت تا پایان این عملیات هیچ واکنشی نشان ندهد تا کمکی به آنان نکرده باشد. آن‌ها پایان این عملیات را اعلام کرده‌اند، اما هنوز این عملیات تمام نشده و دیروز جمعه ادامه داشت.
نصرالله گفت: دیروز گزارشی به من دادند و گفتند که عملیات تا جمعه ادامه داشته و امروز شنبه تعطیل بوده است. اما آیزنکوت پایان عملیات را اعلام کرده بود. من به همه دوستداران و حتی به اسرائیل می‌گوییم که ما پایبند به دشمن نیستیم که هر زمانی واکنش نشان دهیم. ما دریافتیم که این شایعات درباره سلامتی من برای این است که ما را وادار به حرف زدن کنند؛ چیزی که ما نمی‌خواستیم.
نصرالله در پاسخ به اولین سؤال درباره عملیات کشف تونل اسرائیل گفت: ما ملزم نیستیم که بگوییم، حزب‌الله تونل حفر کرده است. ما همیشه تمایل داریم که ابهام سازنده را در پیش بگیریم. حتی اسرائیل ادعا می‌کند که حزب‌الله عامل حفر تونل است، اما تاکنون دلیلی برای این ادعا ارائه نکرده است... البته که تونل‌هایی بوده است. حالا چه جدید چه قدیمی و برخی را کشف کرده‌اند. حال جدای از اینکه چه زمانی حفر شده، قبل از جنگ ۲۰۰۶ یا بعد آن یا اینکه چه کسی حفر کرده، به هر حال این تونل‌ها هست و نکته در این است که اسرائیل آن را دیر کشف کرده است و این شکست دستگاه اطلاعاتی اسرائیل بود. یکی از این تونل‌ها عمری در حدود ۱۳ یا ۱۴ سال داشت، یعنی ارتش، سرویس اطلاعات و دستگاه‌های آنان این را کشف نکرده بودند، هرچند که رسانه‌های اسرائیلی از تونل‌ها صحبت کرده بودند.


دبیرکل حزب‌الله توضیح داد: این مسئله [عملیات سپر شمال برای کشف تونل‌ها]ترس و هراس را وارد دل همه شهرک‌نشینان [اسرائیلی]کرد. آن‌ها قبل از این عملیات می‌گفتند تونلی در کار نیست و تنها نگرانی سقوط موشک‌هاست. نتانیاهو با این کار رسانه‌ای بزرگ روی تونل -که اصلاً نیاز به این کار رسانه‌ای بزرگ نداشت- ترس و هراس را به دل شهرک‌نشینان وارد کرد. نتانیاهو با عملیات سپر شمالی در جنگ روانی به ما خدمت کرد چرا که شهرک‌نشینان را به شدت ترساند و آن‌ها از این به بعد صدای هر چکشی را بشوند با ترس خواهند گفت که صدای چکش می‌شنوند. نصرالله در ادامه گفت: ما همه تدابیر دفاعی را برای خود در نظر می‌گیریم و این حق ماست... ما خود را موظف به دفاع از کشورمان می‌دانیم. ما در طرح‌های میدانی و نظری خود تمرین می‌کنیم و آن را آماده کردیم، برای ورود به الجلیل برنامه داریم، اما تأکید می‌کنم که تصمیم ورود به آن را بر حسب شرایط وقت خواهیم گرفت. ما بی‌شک از سال‌ها پیش قدرت ورود به الجلیل را داریم، اما تصمیم آن بستگی به شرایط [جنگ احتمالی]دارد.
همه گزینه‌های مقاومت روی میز است
دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به سؤالی درباره تهدید سابق خود علیه اسرائیلی‌ها گفته بود، اگر تجاوز کنند، پشیمان خواهند شد، گفت: بله، پشیمان خواهند شد. یکی از نکاتی که امشب من به نتانیاهو یا دیگر سران اسرائیلی می‌گویم، این است که مرتکب اشتباه نشوند.
نصرالله افزود: ما گزینه‌های‌مان همه آماده است. تا امروز دشمن می‌گفت: گزینه‌های ما روی میز است، اما امروز مقاومت در جایگاهی است که می‌تواند بگوید، تمام گزینه‌های ما روی میز است... هر آنچه از ایستادگی، مقاومت و قدرت لازم است، و عقل و درایت و شجاعت حکم می‌کند، نزد ما موجود است.
نصرالله ادامه داد: ما به دشمن اجازه نخواهیم داد که قواعد درگیری خود را تحمیل کند. ما در کار شبانه‌روزی مقاومت به سطحی معین از بازدارندگی رسیده‌ایم که آن را حفظ و سپس تقویت می‌کنیم که به دشمن اجازه ندهیم قواعد نبرد خود را تحمیل کند... من یادم هست که در سال ۲۰۰۰ سال عقب‌نشینی دشمن از جنوب لبنان و در آن ایام سؤالی مطرح شد که حزب‌الله در مرز چه خواهد کرد. ما گفتیم که خاک لبنان را آزاد خواهیم کرد. پرسیدند، کجا را؟ پاسخ دادیم که لبنان و حکومت آن است که تشخیص می‌دهد کجا خاک لبنان است و مقاومت از آن حمایت می‌کند. آن زمان امیل لحود (نخست‌وزیر) و کابینه مزارع شبعا را خاک لبنان تشخیص دادند. ما آن را خاک لبنان قلمداد کردیم... مسئله مرز‌ها و اینکه کجا خاک لبنان است و کجا نیست، مربوط به حکومت لبنان است و مقاومت از آن حمایت می‌کند، مثلاً اگر دشمن اسرائیلی جایی در لبنان را هدف بگیرد یا عملیات امنیتی داخل لبنان انجام دهد یا عملیات تروری در لبنان انجام دهد، یا هر کس از برادران ما در حزب‌الله حتی در سوریه را ترور کند - ما بعد از حادثه قنیطره این قاعده را توسعه دادیم- این مسئله مربوط به کل لبنان و امنیت و ثبات آن است. این‌ها مثال است که ذکر کردم.
موشک دقیق در تل‌آویو
نصرالله در پاسخ به سؤالی درباره برخورداری از موشک‌های نقطه‌زن گفت: قبلاً [صهیونیست‌ها]درباره موشک‌هایی با بُردی در حد رسیدن به حیفا هشدار داده بودند، اما مقاومت به این موشک دست یافت. بعداً درباره تل‌آویو هشدار دادند. آن‌ها بعداً تهدید به زدن بیروت کردند و ما تهدید به زدن تل‌آویو کردیم. سپس اسرائیل از جلوگیری از دستیابی حزب‌الله به موشک‌ها با برد‌های طولانی ناامید شد.
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه یکی از ژنرال‌های اسرائیلی گفته است که در جنگ آینده اگر رخ بدهد دیگر مثل گذشته نیست که در مرز بجنگید و در تل‌آویو در کافی‌شاپ چای بنوشید، باید در کل اسرائیل بجنگید، تصریح کرد: موشک غیردقیق ممکن است به هر جا بخورد، اما نقطه‌زن یعنی با پنج متر خطا. اکنون ارزیابی‌ها از امکان شلیک موشک نقطه‌زن صحبت می‌کند. آیا این شوخی است دیگر؟ آنان باید بدانند که اگر موشک دقیق نباشد یعنی پنج متر تا هزار متر خطا و ممکن است به جای مرکز نظامی به جایی دیگر که مثلاً مردم هستند - مردم به عنوان انسان‌هایی که هستند-، اما نقطه‌زن دقیق می‌زند و این به نفع اسرائیل است که مقاومت موشک نقطه‌زن داشته باشد.
نصرالله با بیان اینکه مقاومت موشک نقطه‌زن دارد و به تعداد کافی هم دارد، گفت: تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی مقاومت به آن از طریق حمله به سوریه بی‌فایده است، ما آنچه لازم داریم، اکنون داریم و نیاز به انتقال نداریم. ما برای آنچه که ممکن است بر لبنان تحمیل شود، آماده‌ایم. من ملزم نیستم که بگویم نقطه‌زن زیاد داریم که نتانیاهو اذیت شود، اما به تعداد کافی در اختیار داریم.