40 سال است آمریکا و متحدانش حریف ایران نشده‌اند


دبیرکل حزب‌الله لبنان شنبه شب طی گفت‌وگویی سه ساعته با شبکه خبری المیادین، به دلایل سکوت سه‌ماهه‌اش، تحولات سوریه، فلسطین، ایران و آمریکا پرداخت و گفت: «ترامپ می‌خواهد همه را یک جا جمع کند تا مقابل ایران بگذارد تا آن را با جنگ ساقط کند. اما نمی‌توانند. الان 40 سال است که آمریکا و کل دیکتاتورهای عالم مقابل جمهوری اسلامی مبارک ایران ایستاده‌اند اما بگویید چه توانسته‌اند بکنند؟‌ من به حکام، مردم و دولت‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه می‌گویم که آمریکایی‌ها هر آنچه توانسته‌اند انجام داده‌اند. دارند با طالبان توافق می‌کنند که از افغانستان خارج شوند و در مقابل طالبان اجازه ندهد که القاعده و دیگران بازگردند. طوری رفتار می‌کنند که گویی طالبان حاکم آینده است. آمریکایی‌ها نه برای خاطر محمد بن سلمان و نه برای خاطر محمد بن زاید و نه حتی برای خاطر نتانیاهو توانایی این را ندارند که جنگی جدید در منطقه راه بیندازند. من این نکته را می‌گویم که آمریکایی‌ها در سوریه شکست خورده‌اند و ناامید بزرگ در این جریان نتانیاهو است.»نصرالله درباره سکوت رسانه‌ای خود در مدت سه ماه هم به «غسان بن جدو» مدیر المیادین گفت: «این مسئله آن‌چنانکه در رسانه‌های اسرائیلی یا سعودی گفته شد من بیمارم صحت نداشت. نه سکته قلبی، مغزی و نه روحی و عقلی... من خوبم و با آنکه وارد 60 سالگی شده‌ام، هیچ مشکل سلامتی ندارم.» شبکه المیادین قبل از پخش این مصاحبه که به صورت زنده انجام شد، اعلام کرد که شبکه‌های خبری اسرائیلی دقایقی قبل از آغاز این مصاحبه، همگی آماده بودند که مشروح مصاحبه را پخش کنند. گفتنی است پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی تمام گفته‌های سید حسن نصرالله را پوشش می‌دادند چرا که صهیونیست‌ها معتقدند نصرالله هرچه می‌گوید راست است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.
آقای نتانیاهو! همه گزینه‌ها روی میز است
المیادین از نصرالله پرسید: «ماه پیش بشار اسد تشکر کرد و درود فرستاد به سران روسیه و ایران و حزب‌الله، این موضعی اخلاقی بود یا راهبردی؟» نصرالله هم جواب داد: «هر دو. هم اخلاقی هم راهبردی. دمشق اعلام کرده کسانی که طی این سال‌ها در کنار ارتش سوریه ایستادند و مانع تجزیه سوریه به دست تکفیری‌ها شدند به آنان وفادار خواهد بود. اما غرب همیشه خواستار تبعیت سوریه بوده اما سوریه این را رد کرده است. من امروز می‌گویم که بازنده اصلی آمریکا و نتانیاهو. نتانیاهو می‌گوید که ضمانت ما ارتش ماست. این شکست اول. شکست دوم این است که برای تجاوزهایتان به سوریه هدفی تعیین کردید. اهدافی لجستیک را زدید که موشک‌های نقطه‌زن و سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله نرسد. این را آیزنکوت گفته است که ما 200 حمله کرده‌ایم. نتیجه چه شد؟ شما نتوانستید مانع رسیدن امکانات مورد نیاز به لبنان شوید، پس شکست خوردید.
هدف سوم که اعلام کردند این بود که ایران را از سوریه خارج کنند. رفتند و آمدند. اما نتیجه چه شد؟‌ شکست خوردند. اسرائیل همه امیدش در سوریه بر باد رفته و از سال 2011 همه تلاش‌هایش بی‌نتیجه مانده است. نیروهای سوریه قوی‌تر شده و ارتش باتجربه‌تر شده است. هدف خارج کردن ایران از سوریه هم در سطح سیاسی و هم در سطح نظامی شکست خورده است... در هر لحظه‌ای ممکن است در سوریه و از جانب سران سوریه و محور مقاومت تصمیم دیگری برای مقابله با تجاوزهای اسرائیل گرفته شود. مثلا ممکن است از طرف ایران یا حزب‌الله. یادتان می‌آید که در قنیطره وقتی حمله کردند، گفتند ما نمی‌دانستیم که فردی ایرانی میان اهداف ما بود... آن روز اولویت تمام کردن نبرد داخلی بود اما امروز این وضعیت تغییر کرده است. من از وضعیت داخلی میدانی و لجستیک و شرایط داخلی سوریه مطلع هستم. ارتش سوریه در وضعیت بسیار بهتری است. حتی عامل روسی که از زاویه منفی در این خصوص به او نگاه می‌شود، ممکن است از زاویه مثبت هم نگاه شود و همه حاشیه‌ها را برای اسرائیل باز نکند. حتی در ایران هم تغییراتی هست. ایران بر خلاف تحریم‌ها منسجم ایستاده است. خلاصه کلام اینکه پیامی که نتانیاهو باید آن را دریافت کند، این است که این متغیرها را در نظر بگیرد و در ارزیابی ‌اشتباه نکند و منطقه را به جنگ نکشد.»


نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت، یکی از نکاتی که امشب من به نتانیاهو یا دیگر سران اسرائیلی می‌گویم، این است که مرتکب ‌اشتباه نشوند. امروز مقاومت در جایگاهی است که می‌تواند بگوید، تمام گزینه‌های ما روی میز است. ما اکنون موشک‌های دقیق و نقطه‌زنی داریم که هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهیم.
تونل‌ها حقیقت دارند
سید مقاومت درباره عملیات کشف تونل اسرائیل نیز چنین گفت:«ما ملزم نیستیم که بگوییم، حزب‌الله تونل حفر کرده است. اسرائیل ادعا می‌کند که حزب‌الله عامل حفر تونل است اما تاکنون دلیلی برای این ادعا ارائه نکرده است... البته که تونل‌هایی بوده. حالا چه جدید چه قدیمی و برخی را کشف کرده‌اند. حال جدای از اینکه چه زمانی حفر شده، قبل از جنگ 2006 یا بعد آن یا اینکه چه کسی حفر کرده، به هر حال این تونل‌ها هست و نکته در این است که اسرائیل آن را دیر کشف کرده است و این شکست دستگاه اطلاعاتی اسرائیل بود. این تونل‌ها برای آماده‌سازی عملیات حزب‌الله برای آزادسازی الجلیل بوده است. نتانیاهو با این کار رسانه‌ای، ترس و هراس را به دل شهرک‌نشینان وارد کرد و در جنگ روانی به ما خدمت کرد چرا که شهرک‌نشینان را به شدت ترساند و آنها از این به بعد صدای هر چکشی را بشنوند می‌ترسند.»
ترامپ راست می‌گوید از سوریه خارج می‌شود
دبیرکل حزب‌الله در‌باره خروج آمریکا از سوریه نیز نکات جالبی گفت: «من فکر می‌کنم در همه جاهایی که ترامپ از خروج صحبت می‌کند، صادق است. این جزو وعده‌های انتخاباتی او است... یکی از وعده‌هایش این بود که چرا آمریکا فرزندانش را به خارج و این یا آن منطقه می‌فرستد تا کشته شوند و این همه پول خرج می‌کند او گفت که کشورهای خلیج‌فارس یا اروپا یا ژاپن اگر می‌خواهند از آنان دفاع کنیم، باید پولش را پرداخت کنند. رفتند در روسیه و گفتند آماده خروج از سوریه تا آخرین سرباز هستیم. اما شرطش خروج نیروهای ایرانی و حزب‌الله از سوریه است. با ایرانی‌ها صحبت کنید که از سوریه خارج شوند تا آمریکا کامل خارج شوند. در آن زمان، روس‌ها به برادران ایرانی گفتند و رئیس‌جمهور پوتین به رئیس‌جمهور روحانی گفت و رئیس‌جمهور روحانی به من گفت، و گفته شده که منتظر باشید تا پاسخ ایران و حزب‌الله برسد. من به عنوان یک طرف، گفتم، آمریکایی‌ها دنبال خارج شدن از سوریه هستند و دنبال دستاورد می‌گردند تا بگویند که ترامپ دستاورد مهمی به دست آورده همان‌طور که نتانیاهو دنبال دستاورد بزرگ‌تری است. پاسخ ایران هم منفی بود و گفت که ما به درخواست دمشق برای مبارزه با تروریسم در سوریه هستیم. بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز گفت که من اصلا چانه‌زنی بر سر ایران مقابل آمریکایی‌ها را قبول ندارم.
اینها دوست و متحد هستند آنها دشمن هستند. طرف روسی هم هیچ فشاری وارد نکرد، هر چند در رسانه تبلیغاتی می‌کنند آمریکایی‌ها گفتند که اگر ما نباشیم در عربستان فارسی صحبت خواهند کرد و اگر ما نباشیم شما هم نخواهید بود.»
بن سلمان نیازمند قایق نجات است
نصرالله تاکید کرد امروز بن سلمان در وضعیت دشواری است. نیازمند قایق نجات است. او ستونی نیست که مسئله سنگین معامله قرن روی او بنا شود. در نتیجه شکست او در یمن و عربستان و منطقه و همچنین در جنایتی که در کنسولگری در اسلامبول رخ داد در وضعیتی نیست که بتواند برای معامله قرن کاری کند.
نصرالله تاکید کرد که در میان فلسطینی‌ها هم کسی و گروهی را نخواهید یافت که چنین طرحی را امضا کند که قدس شرقی را صرف‌نظر کند. پس شما ببینید که بذر شکست در داخل این طرح از قبل وجود داشته
 است.