بگذارید جام تمام شود هرچه خواستید به من بگویید

شهروند|  مهدی طارمی یکی از ستاره‌های تیم‌ملی در بازی‌های گذشته بوده؛ دریافت کارت زرد توسط او و محرومیت از بازی با ژاپن اما اتفاقی ناراحت‌کننده محسوب می‌شود. حالا خیلی‌ها نگران نبود او در بازی نیمه‌نهایی هستند. هرچند خودش اعتقاد دارد غیبتش به چشم نمی‌آید. طارمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» توضیحاتی را در این خصوص و موفقیت‌های تیم‌ملی ارایه کرد که در ادامه می‌خوانید:  
 قبول داری خیلی مفت بازی نیمه نهایی با ژاپن را از دست دادی؟
آره، حیف شد. البته شما اگر از تصاویر تلویزیونی نگاه کنید این‌طور نشان داده می‌شود که من یک تکل بسیار بد روی پای بازیکن چین زده‌ام، ولی اصلا این‌طور نبود. من مقابل پای بازیکن چین با سرعت لیز خوردم و برخورد خاصی هم با او نداشتم و متاسفانه داور هم به من کارت زرد داد. تصمیم داور درست نبود و دیگر کاری هم از دست من برنمی‌آید. اعتراض هم کردم، فایده نداشت. این داور قطری هم 7، 8 نفر از بازیکنان تیم‌ملی را می‌شناخت و ابتدای بازی می‌خواستم به او بگویم که کارت دارم، اما رامین رضاییان مانع شد. او گفت که این حرف را به او نزن، روی مغز داور می‌روی و من هم نگفتم. اما آخرش هم کارت زرد داد و محروم شدم.
 محرومیت تو به تیم‌ملی ممکن است ضربه بزند؟


به هیچ وجه این‌طور نیست و در تیم‌ملی یک نفر نمی‌تواند باعث برد و باخت تیم شود. این چیزی است که با کار کردن زیر نظر کی‌روش برای همه ما جا افتاده است و اگر هم دقت کنید تلاش و برنامه تیم‌ملی این بوده که به صورت کار گروهی بازی‌ها را انجام بدهد و به موفقیت برسد. الان هم من خودم کوچکترین نگرانی به خاطر عدم حضورم در بازی با ژاپن ندارم. البته بشدت ناراحت هستم، اما تیم‌ملی بازیکنان بسیار خوبی دارد و قطعا مقابل ژاپن هم بهترین نمایش تیم‌ملی را مردم مشاهده خواهند کرد. اصلا مهم نیست که من بازی کنم یا نکنم.
 در این بازی هم موقعیت‌های مسلم گلزنی را از دست دادی که برای مردم گل نکردن آنها غیرقابل باور بود.
(با خنده) خودتان دیدید دیگر. تلاش کردم بهترین بازی خود را برای تیم‌ملی انجام بدهم و برنده باشیم.
اما در فضای مجازی  بد و بیراه  زیاد به تو گفته شده است؟
در مسابقات اینچنینی برای همه مهاجمان فرصت‌های متعدد گلزنی ایجاد می‌شود که بعضی از آنها را گل می‌کنند و بعضی را نه. این موضوع کاملا طبیعی است و هیچ مهاجمی در دنیا وجود نداشته که تمام موقعیت‌های خود را گل کند، ولی من نمی‌دانم چرا آن‌قدر باب شده که بعد از هر بازی تا مدت‌ها درباره موقعیتی که خراب‌شده، حرف زده می‌شود. ‌ای کاش چند بازی دندان روی جگر بگذارید و بعد از آن اگر اتفاق بدی افتاد، هر چه خواستید به من بگویید. ای کاش بگذارید با آرامش فوتبال بازی کنیم. این حاشیه‌ها روی عملکرد من و بچه‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و درباره هر بازیکنی که باشد، کمکی به تیم‌ملی کشورمان نمی‌کند.
 تیم‌ملی در پنج‌بازی گذشته خود بدون این‌که گلی از حریفان دریافت کند، برنده شده و حالا دیگر همه از قهرمانی صحبت می‌کنند.
بی‌خیال این حرف‌ها. ما وقتی باید از قهرمان‌شدن صحبت کنیم که حداقل الان به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرده باشیم. ولی خودتان هم می‌دانید که یک حریف بسیار بزرگ و سرسخت در نیمه نهایی داریم و باید به مصاف ژاپن برویم. تیمی که همیشه یکی از تیم‌های قدرتمند و خوب آسیا بوده و اصلا هم نباید مقابل آنها اشتباه کنیم.
 تمام کارشناسان و رسانه‌های داخلی و خارجی و حتی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران را شانس اول کسب عنوان قهرمانی قلمداد می‌کنند.
 این‌که شانس اول هستیم یا شانس دوم و سوم و چهارم اهمیتی برای ما ندارد. ما فعلا تمام تمرکزمان روی بازی با ژاپن است. درباره شانس قهرمانی وقتی باید حرف زد که حداقل به فینال رسیده باشیم و 50‌درصد قبل از بازی شانس داشته باشیم. الان اگر خدای ناکرده در بازی با ژاپن ببازیم، از دور رقابت‌ها حذف می‌شویم. پس با دقت باید به بردن این تیم فکر کنیم. برای رسیدن به هدف قهرمانی الان مهمترین مسأله بردن ژاپن است. باید برای بازی با این تیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. خودم فکر می‌کنم یک بازی جذاب را شاهد باشیم.
 زوج خطرناک تو و سردار آزمون هم حسابی در مسابقات مورد توجه قرار گرفته و زیاد درباره آن حرف زده می‌شود.
من و سردار خیلی با هم هماهنگ هستیم و تقریبا وقتی در کنار هم بازی کنیم به فکر خودمان نیستیم. فکر کنم در جریان بازی‌ها هم این را به همه ثابت کرده‌ایم. مهم این است که بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و تیم‌ملی به موفقیت برسد. ولی خب من بشدت از بازی کردن در تیم‌ملی خوشحال هستم.