کرباسچی: تعهد دادم، آزاد شدم

غلامحسین کرباسچی گفت که برای اجرای حکم محکومیتش دستگیر شده بود اما به خاطر درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور، تعهد داد و آزاد شد.
غلامحسین کرباسچی در گفت وگو با ایرنا، درباره ماجرای بازداشت خود اظهار داشت: در ارتباط با محکومیتم به یکسال حبس که ازسوی دادگاه اصفهان صادر شده بود، دادسرای اصفهان به دادسرای تهران برای اجرای حکم نیابت داده بود و به همین خاطر دیروز صبح دستگیرم کردند تا به اوین ببرند.
وی توضیح داد: در دادسرا وقتی به معاون دادستان تهران موضوع درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم دادگاه اصفهان را گفتم، نامه دادند، تعهد گرفتند و فعلاً آزاد شدم.
کرباسچی گفت: قرار شده پس از نظر دیوان عالی کشور در خصوص درخواست اعاده دادرسی، درباره اجرای حکم تصمیم‌گیری شود.


برخی منابع خبری اعلام کردند، حکم محکومیت غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در مرجع تجدید نظر، قطعی شده و وی صبح امروز برای اجرای محکومیت، بازداشت شده است.
دیروز اخباری مبنی بر اجرای حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان، منتشر شده بود.
سید محمود علیزاده طباطبائی وکیل مدافع کرباسچی نیز روز گذشته درباره اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر جلب غلامحسین کرباسچی برای اجرای محکومیتش به یکسال حبس با بیان اینکه موکلم اصلا بازداشت نشده بود، اظهار کرد: کرباسچی برای پاره‌ای از توضیحات به دادسرا احضار شده بود و بعد از ارائه توضیحات به منزل برگشت.
وکیل مدافع کرباسچی اضافه کرد: در ارتباط با حکم صادره ازسوی دادگاه بدوی و تجدید نظر استان اصفهان از دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی کرده‌ایم و منتظر پاسخ دیوان هستیم.
علیزاده طباطبائی یادآور شد: پرونده کرباسچی با شکایت وزارت اطلاعات و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و به اتهام تبلیغ علیه نظام به خاطر اظهارات چند وقت پیش او در خصوص مدافعان حرم تشکیل شده است که در نتیجه آن کرباسچی به یک سال حبس محکوم شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ژاپن واردات نفت از ایران را آغاز کرد کارمندان آمریکایی در صف غذای رایگان یک آواره سوری کرباسچی: تعهد دادم، آزاد شدم رئیس جمهور در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: افراط و تفریط در مورد فضای مجازی آن را به تهدید تبدیل می کند سخنگوی وزارت امور خارجه خبر احضار کاردار ایران در آلمان را تایید نکرد کشته‌ شدن 126 نیروی امنیتی افغانستان در حمله طالبان خودمحوری خودروسازان و حمایت های مسئولان در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ گزارش لایحه الحاق ایران به کنوانسیون جرایم سازمان یافته فرا ملی بررسی شد ستاره‌ای برای اقتدار بیشتر ایران در صنعت نفت جهان معاون وزیر امور خارجه لهستان در دیدار با عراقچی: نشست ورشو علیه هیچ کشوری از جمله ایران نیست کری: ترامپ، آمریکا را منزوی کرده است طرح یک کودتا در ونزوئلا شکست خورد آغاز بهره‌برداری از طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان با حضور دکتر جهانگیری