بهره برداری از فولادسازی شماره 2 خراسان

راسخی  نیا- کارخانه فولاد سازی شماره 2 مجتمع فولاد خراسان با 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرفیت 700 هزار تن تولید سالانه مقاطع فولادی وایجاد اشتغال برای 700نفر وکارخانه تولید کیسه با ظرفیت 7500 تن در سال و ایجاداشتغال برای 150 نفر با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استاندار، نمایندگان مجلس، رئیس اتاق بازرگانی ایران، دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس، اعضای هیئت مدیره خانه صنعت و معدن و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایران پنج شنبه گذشته به بهره برداری رسید.
تکمیل زنجیره تولید با افتتاح گندله سازی درشهریورماه و کنسانتره درسال97
به گزارش خراسان رضوی با بهره برداری از فولاد سازی شماره 2و تکمیل این طرح، ظرفیت تولیدی این مجتمع به دو برابر افزایش یافت همچنین با500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده، طرح گندله سازی این شرکت شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد و نیز آخرین حلقه مفقوده از زنجیره تولید این مجموعه که کارخانه کنسانتره این شرکت است با سرمایه گذاری بالغ بر 700 میلیارد تومان در پایان سال 1397 به ثمر خواهد رسید.  «محمدرضا نعمت زاده» به 30 جلسه خود و همکارانش درباره «فولاد خراسان» اشاره و تصریح کرد: با راه اندازی این طرح، ظرفیت تولید فولاد خام ما به 31 میلیون تن رسیده که برنامه ما دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در پایان چشم انداز است. پیش بینی ما در چشم انداز 1404 نیز تولید 40 میلیون تن برای مصرف داخلی و 15 میلیون تن صادرات مقاطع نهایی فولادی است. وی گفت: برای نخستین بار سال گذشته 6 میلیون تن مقاطع فولادی صادر کردیم در حالی که تا ابتدای دهه 90 واردات فولاد داشتیم.
مشارکت 69 درصدی شرکت های داخلی


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در افتتاحیه این طرح گفت: خوشحالم که 69 درصد این پروژه محصول تلاش فرزندان ایران در شرکت های داخلی است. ما از رهبر انقلاب متشکریم که جهت گیری های ترسیمی معظم له در دولت تدبیر و امید به بار نشسته و جلو می رود. «علی ربیعی» اذعان کرد: ایجاد 2 هزار شغل مستقیم و 4 هزار شغل غیرمستقیم در این صنعت برای من که وزیر بیکاران هستم حائز اهمیت است . وی اضافه کرد: زمانی می گفتند که برجام نتیجه ای نداشته و حالا می گویند اتفاقی افتاده، اما شما نتوانسته اید از آن به درستی استفاده کنید ولی ما شاهدیم که در همین مجتمع صنعتی یک الکترود را از بازار های واسطه ای با قیمتی گزاف می خریدند و اکنون با خرید از بازار اصلی در همین یک قلم 80 میلیون دلار صرفه جویی می کنیم.
مشارکت ایتالیا وچین درپروژه
استاندار خراسان رضوی دیگر سخنران این مراسم بود که تصریح کرد: فولاد خراسان در ایجاد کارخانه جدید خود بیش از 69درصد از توان داخلی بهره برده و باقی آن را با از میان برداشتن ریخت و پاش های ناشی از تحریم دوران گذشته با مشارکت طرف های ایتالیایی و چینی به پایان رسانده است. «علیرضا رشیدیان» در ادامه گفت: پیشرفت بیش از 6 هزار پروژه عمرانی، تکمیل 1300 پروژه نیمه کاره دولت قبل و نیز اجرای 1881 پروژه بهداشت و درمان در استان و تکمیل پوشش دسترسی روستایی 75 درصدی جمعیت استان به گاز، مرهون همکاری دولت و ملت در این مدت بوده است. نماینده عالی دولت در استان به برخی شاخص های اقتصادی یک سال اخیر اشاره و اظهار کرد: رشد تولیدات استان خراسان رضوی و تحقق 1700 میلیارد تومانی صادرات کالا بر اساس آمار رسمی گمرک، 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری و تسهیلات در حوزه های صنعتی و معدنی، جذب 310 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان و دستیابی به بالاترین نرخ رشد اشتغال در کشور و ایجاد 115 هزار شغل در سال گذشته، برخی دستاورد های اقتصادی دولت کنونی است. البته ما هنوز 280 هزار جوان جویای کار داریم. مدیرعامل فولاد خراسان نیز در این مراسم تصریح کرد: فولاد خراسان در سال های تحریم و سقوط قیمت نفت، 1900 میلیارد تومان پروژه را مدیریت کرده است. «حسین احمدی سلیمانی» در ادامه اذعان کرد: مفتخریم اعلام کنیم که فولاد خراسان با وجود شرایط سخت مالی به نظام بانکی و پرسنل خویش هیچ گونه بدهی ندارد. او همچنین اعلام کرد: در سال گذشته به رغم بازار سنگین فولاد، بیش از 3.8 میلیون تن مواد، محصولات و تجهیزات در این مجتمع صنعتی وارد و خارج شده که اشتغال 2 هزار نفر به صورت مستقیم و 2 هزار و 500 راننده را فراهم کرده است. پرداختی این صنعت در سال گذشته 425 میلیارد تومان در حوزه خدماتی برق و گاز، شبکه ریلی و رانندگان استان است که محاسبه سود و کارمزد بانکی این شرکت در سال اخیر، نشان می دهد 500 میلیارد تومان وارد چرخه اقتصادی استان کرده است. احمدی افزود: امیدواریم که دولت با خودتحریمی ها برخورد کند. سال گذشته همین موقع که تسهیلات ارزی 30 میلیون دلاری بانک «الاهلی» تصویب شده بود به دنبال حادثه سفارت عربستان این تلاش ها به نتیجه نرسید ولی هیچ کس هم برخوردی نکرد. وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنیم که صادرات غیراقتصادی مشمول مالیات منفی شود. حمایت از صادرات از طریق برقراری مالیات منفی به عنوان یک انگیزه برای توسعه صادرات می تواند به رونق آن یاری رساند. حمایت از توازن بالادستی و پایین دستی در کشور درخواست دیگر ماست. همچنین حمل و نقل ریلی از ترانزیت جاده ای گران تر است که درخواست بازنگری در قیمت گذاری آن را داریم. وی اضافه کرد: بانک ملت نیز 100 میلیارد تومان برای گندله سازی و 75 میلیارد تومان در فولاد سازی تسهیلات اعطا کرده است.
افتتاح کارخانه تولید کیسه در بینالود
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی بینالود کارخانه تولید کیسه افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت، پنجشنبه گذشته کارخانه تولید کیسه ستاره طا ها در شهرک صنعتی بینالود افتتاح شد این مجموعه در مجاورت شهر جدید بینالود در فضایی به وسعت 6 هزار متر مربع با ظرفیت 7500 تن تولید در سال و اشتغال 150 نفر به طور مستقیم موفق به صادرات به کشور های افغانستان و عراق شده است. شایان ذکراست این شرکت با محصولات تولیدی نخ سی اف به ظرفیت 4500 تن، کیسه بافته شده به ظرفیت 1500 تن، کیسه لمینت شده به ظرفیت 1500 تن و دوخت کیسه و لمینت به ظرفیت 50 میلیون متر مربع، با میزان سرمایه گذاری ثابت کل 155 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار همچنین از روند فعالیت و تولید ایران خودرو خراسان بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی استانداری مسئولان کشوری واستانی، ضمن بازدید از قسمت های مختلف این مجموعه، با کارکنان واحد تولیدی مذکور دیدار کردند. سال گذشته این مجموعه تولیدی با ساخت 141 هزار خودرو، زمینه ایجاد 532 شغل جدید را در استان فراهم کرد و جدید ترین سالن رنگ تمام اتومات آن نصب شد. بر اساس هدف گذاری های انجام شده، طی سال جاری بالغ بر 1٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این مجموعه صورت خواهد گرفت. پیش بینی می شود 1٧٠ هزار خودرو از جمله دو خودرو جدید سوزوکی و هایمای 5 طی سال جاری در این کارخانه تولید و حداقل 3٠٠ شغل جدید ایجاد شود.
درحاشیه
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دلایل کاهش 313 هزار شغل از ابتدای سال 92 تا به امروز در صنعت کشور که توسط مرکز آمار ایران اعلام شدبه فارس گفت: این آمار را تایید نمی کنم و آن را ندیده ام.