جام ملت های آسیا، مرحله یک هشتم نهایی/ امارات هنرنمایی بیرانوند، دو گل و صعود

همدلی | تیم ملی فوتبال ایران در راند دوم جام ملت های آسیا موفق شد عمان را با نتیجه دو برصفر شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.
تیم ملی ایران با ترکیب: بیرانوند، پورعلی گنجی، حسینی، محمدی، رضاییان، دژاگه(قدوس۷۷)، ابراهیمی، جهانبخش(چشمی۷۰)، امیری، طارمی و آزمون(شجاعی۸۷) به مصاف حریف رفت.
تنها یک دقیقه از شروع بازی گذشته بود که هنرنمایی بیرانوند و مهار ضربه پنالتی که روی غافلگیری و خطای حسینی روی بازیکن عمان رخ داده بود، روحیه تیم ایران را دو چندان کند.
دقیقه ۱۸ ضربه جهانبخش به شکل خطرناکی از کنار دروازه عمان بیرون رفت.


دقیقه ۳۱ در حالیکه امیری یکی از بهترین بازیکنان میدان بود فرار و سماجت جهانبخش با تعلل دفاع عمان همراه شد تا ضربه لژیونر ایرانی برایتون توپ را درون دروازه عمان قرار دهد.
دقیقه ۳۹ سانتر خوب جهانبخش و فرار طارمی منجر به خطای پنالتی روی او شد که دژاگه به زیبایی ضربه پنالتی را به گل دوم ایران تبدیل کرد.
در دقیقه ۴۴ ارسال جهانبخش فرصتی عالی برای طارمی فراهم کرد که ضربه بی دقت طارمی منجر به گل نشد.
در نیمه دوم تیم ایران بیشتر به اداره بازی و تسلط روی توپ پرداخت با این همه آزمون فرصتی را که روی پرتاب اوت امیری به دست آمده بود را به گل تبدیل نکرد.
دقیقه ۵۷ ضربه محکم و روپای طارمی را دروازه بان عمان در شرایط تک به تک به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۵ یک بار دیگر طارمی فرصت تک به تکی که روی پاس آزمون به دست آورده بود را با بی دقتی هدر داد.
چهره کی روش نشان می داد که از دست دادن فرصت های گل او را بسیار عصبانی کرده است.
بازی ها از این مرحله به صورت حذفی است و از دست دادن چندین فرصت گلزنی که در این بازی شاهد بودیم می تواند در بازی های بعدی به حسرت تبدیل شود.
بازی در نهایت با همان نتیجه دو بر صفر نیمه نخست به پایان رسید و تیم ملی فوتبال ایران باید در بازی مرحله یک چهارم نهایی روبری تیم ملی فوتبال چین صف آرایی کند.
تیم ملی چین با هدایت مربی نامدارش “مارچلو لیپی” به این بازی ها آمده.
در این بازی مجید حسینی و وحید امیری که یکی از بهترین بازیکنان ایران در این بازی بود، از داور اخطار گرفتند.
سایر اخبار این روزنامه