تحلیلگر صهیونیست: قطعات پازل ضد ایرانی ترامپ چیده نخواهد شد

"تسوی بارئیل" تحلیلگر صهیونیست مسائل عربی با اشاره به اقدامات ضد ایرانی واشنگتن در خاورمیانه تاکید کرد: جنگ با ایران "پازلی" است که قطعاتش آنچنان که "دونالد ترامپ" می‌خواهد، چیده نمی‌شود.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم"، بارئیل افزود: سیاست ضد ایرانی ترامپ در خاورمیانه مستلزم آشتی دادن کشور‌های عربی با یکدیگر، کاهش روابط عراق با ایران، اعمال فشار بر لبنان برای دور کردن حزب‌الله از دولت، بررسی امکان پایان دادن به جنگ یمن و نهایتا متقاعد کردن ترکیه به ترک اتحادش با ایران است.
این تحلیلگر صهیونیست گفت: محقق شدن هرکدام از این الزامات غیرممکن به‌ نظر می‌رسد و زیرا تحقق اینها مستلزم تغییرات گسترده در منطقه است.بارئیل با اشاره به استعفای پنهانی "آنتونی زینی" از وزارت خارجه آمریکا نوشت: این امر نشانگر شکست سیاست آشفته و مضطرب ترامپ در خاورمیانه است.
وی که به عنوان کارشناس مسائل خاورمیانه در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" مقاله منتشر می‌کند، با اشاره به اینکه ترامپ، زینی را برای حل اختلافات میان ریاض و دوحه فرستاده بود و تلاش کرد ائتلاف موسوم به "ناتو عربی " را تشکیل دهد، افزود: وی کاری از پیش نبرد و این سیاستش نیز به شکست انجامید.


تحلیلگر صهیونیست مسائل خاورمیانه در مطلبی در روزنامه هاآرتص با اشاره برگزاری "نشست ورشو" که از دیگر اهداف ضد ایرانی ترامپ است، اعلام کرد که این نشست در پایتخت لهستان تلاشی برای حفظ هیجان ضدایرانی است، چرا که تهدید‌ها و فشار‌ها هنوز تهران را به مذاکره وادار نکرده است.
بارئیل گفت: ترامپ می‌کوشد اهداف خود علیه ایران را تحقق بخشد، اما به نظر می‌رسد اقدامات علیه تهران پازلی است که قطعاتش آنچنان که ترامپ می‌خواهد، چیده نمی‌شود.
کمتر از یک ماه دیگر، نشست ورشو برگزار خواهد شد، اما هنوز معلوم نیست دقیقا در این نشست چه چیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. برخی ناظران معتقدند که یکی از اهداف کنفرانس ورشو، تاسیس ناتوی عربی است.
سایر اخبار این روزنامه
بانک مرکزی: تعداد چک‌های برگشتی در آذرماه 32 درصد کم شد نگاه کاسب‌کارانه به تحریم با افزایش بی رویه قیمت خودرو ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران بازار پتروشیمی افتخارآفرینی فولاد مبارکه در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود در مورد الحاق ایران به CFT اتاق‌ِ بازرگانی، انجمن‌های حرفه‌ای و فرجام برجام و FATF رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: CFT و پالرمو در یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند تظاهرات ضد ترامپ در شهرهای مختلف آمریکا و اروپا با امضای طوماری مطرح شد درخواست چهره‌های جهانی از کشورهای اروپایی برای تحریم نشست ضد ایرانی لهستان تحلیلگر صهیونیست: قطعات پازل ضد ایرانی ترامپ چیده نخواهد شد تجربه شکست خورده معاون وزیر دفاع بیان کرد اجرای 48 پروژه استراتژیک عمرانی و زیربنایی در سواحل مکران معاون امور مجلس ریاست جمهوری: دستگاه‌ها از رایزنی‌های دوباره برای تغییر بودجه اجتناب کنند بیش از 4 هزار نفر استخدام دستگاه‌های دولتی می‌شوند توضیحات رئیس پلیس تهران درباره فرار 3 اخلالگر بازار کاغذ