مقام های ایرانی به شهادت سربازان وطن واکنش نشان دادند داغ 9 تن ونگرانی برای یک سرباز

فرمانده ناجا: نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح پاسخ دندان شکنی به آنها خواهند داد
وزیر دفاع: دولت این موضوع را از طریق دولت پاکستان پیگیری کرده است
پویان خوشحال
گروه جامعه : جنگ تمام نمی‌شود. در پهنای سیاهی شب، جایی که حکومت‌ها به فکر روشنایی آن نیستند، مردانی از جنس بیداری، شبانه روز از مرز کشورها دفاع می‌کنند و در هنگامه حمله‌به خاک کشور در مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند. خبر کوتاه است اما درد آن ماندگار. ساعت 20 روز چهارشنبه هفته گذشته در منطقه جنگلی مرزی میرجاوه صدای شلیک شنیده شد و 9 نفر از مرزبانان کشور جان خود را از دست دادند. می‌گویند در صفر مرزی آن هم در مرزهای شرقی کشور حتی روشن کردن یک سیگار موجب مرگ ‌می‌شود؛ چرا که انتشار کمترین نوری باعث می شود تروریست های کشورهای شرقی ایران، منطقه را به گلوله ببندند. 11 نفر بودند؛ متشکل از سه نیروی کادری و هشت سرباز وظیفه. حوالی ساعت 20 چهارشنبه شب در منطقه مرزی «چاهندو» میرجاوه زمانی که قصد تعویض پست خود را داشتند مورد حمله قرار گرفتند و بیشتر آن ها به شهادت رسیدند. براساس آخرین آمار منتشر شده، هر سه نفر درجه دار حاضر در صحنه و 6 سرباز براثر تیراندازی با سلاح گرینف کشته شدند. میرجاوه در فاصله 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است و از لحاظ موقعیتی نقطه صفر مرزی نامیده می‌شود. حضور گروهک های تروریستی متعدد در پاکستان، مناطق هم مرز این کشور با ایران را بسیار خطرناک کرده است. اسامی شهدای کادری مرزبانی ایران؛ حمیدرضا جهانتیغ، علی پودینه و محسن دایی زاده بوده و همچنین اسامی 6 سرباز وظیفه به شهادت رسیده نیز حجت کاظمی، صادق خدادادی، امیر مکاری، مهدی امینی، حسین طاهریان و داوود باشتنی است. گفتنی است روز چهارشنبه گروهک تروریستی جیش العدل پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شده اند. این در حالی است که پیش از این نیز در بهمن ماه سال 1392 تعداد 5 نفر از سرباز دیده‌بان ایرانی در مرز «جکی گور» سیستان و بلوچستان مفقود شدند؛ این عملیات را نیز گروهک جیش العدل صورت داده بود. در آن گروگانکیر یک نفر از مرزبانان به شهادت رسید.


بی‌پاسخ نمی ماند
چند روز گذشته واکنش ها نسبت به عملیات تروریستی روز چهارشنبه شدید بود. حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته گفته است: «از مسئولان و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم از کشور پاکستان این مطالبه را داشته باشند که هر چه زودتر این گروهک‌های تروریستی که در پاکستان جا گرفتند، آموزش می‌بینند و خود را آماده می کنند هر از گاهی تحرکاتی داشته باشند، را شناسایی و برخورد لازم  را با آنها داشته باشند. گروه‌های تروریستی این را بدانند این حرکت بدون پاسخ نخواهد ماند و نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح پاسخ دندان شکنی به آنها خواهند داد.»
حسین دهقان، وزیر دفاع نیز با صدور پیامی عنوان کرد: « دولت این موضوع را از طریق دولت پاکستان پیگیری کرده و ضمن حفظ حق پاسخگویی قاطع به اینگونه اعمال رذیلانه تروریستی، از مسئولان پاکستانی می‌خواهیم در اسرع وقت نسبت به دستگیری و مجازات عاملان این جنایت اقدام کنند.»
6 شهید این اتفاق در مشهد تدفین شدند
گفتنی است در پی این حادثه یک سرباز مفقود شده است، در ابتدا خبرهایی از شهادت 10 نفر از سربازان منتشر شده بود اما براساس ادعاهای مطرح شده 1 نفر از افراد مرزبان مفقود شده است و 9 نفر کشته شدند. با مشخص شدن مفقود شدن یک سرباز، نیروهای هنگ مرزی میرجاوه که احتمال می‌دادند، این سرباز در نقطه‌ای دیگر به شهادت رسیده باشد به جستجوی گسترده محل حادثه و اطراف آن پرداختند اما هیچ ردی از سرباز براتی که مفقود شده بود، به دست نیامد. خبرگزاری میزان از زبان یکی از سربازان مجروح شده در حادثه شب چهارشنبه نوشت: «داود باشتنی سربازی که در این حادثه مجروح شده بود، مدعی شد: وقتی تروریست‌ها به سمت ما حمله کردند، تنها توانستم در قسمت جنگلی و پشت درختان مخفی شوم. بعد از اینکه تروریست‌ها نیروها را به شهادت رساندند، به نیروهای کادری تیر خلاصی زدند. در دقایق آخر دیدم که آن‌ها یکی از سربازان که زنده بود را با خود بردند.» گفتنی است جست‌وجو برای یافتن سرباز مفقود شده ادامه دارد اما هنوز خبر موثقی در ارتباط با مفقود شدن این سرباز منتشر نشده است. روز جمعه پیکر 6 شهید این حادثه تروریستی با حضور برخی مسئولان در مشهد مقدس تشییع شد. همچنین حسین اشتری، فرمانده ناجا با حضور در مشهد مقدس در مراسم استقبال و بدرقه پیکر مطهر شش تن از شهدای مرزبانی ناجا شرکت کرد. این مراسم از مهدیه مشهد آغاز و به حرم مطهر رضوی منتهی شد. حال باید دید پاسخ ایران به اقدام تروریستی گروهک جیش العدل و دولت پاکستان چگونه خواهد بود، چرا که این گروه پیش از این نیز تجاوزات اینچنینی را به خاک ایران انجام داده بود.